9 December 2012, 00:37
Ik gebruik onze 240 inmiddels zo'n 2.5 jaar als eerste auto, dat is dus inmiddels al nagenoeg 50dkm. Met de huidige belastingen en de reparaties die er aan zitten te komen, vraag ik me af of er niet een modernere volvo bij moet komen. Heb daarom even zitten twijfelen tussen een 850 en een 940, maar kies denk ik toch voor de 940 (RWD heeft mijn voorkeur).
Voordeel 2e auto: Heb er 1 over, zodat ik aan een ander kan klussen, mijn vrouw kan er beter mee overweg (stuurbekrachtiging). Met de nieuwe belastingregels is een 1e auto waarschijnlijk verplicht. Nog een voordeel is dat de 940 waarschijnlijk veel minder hard roest.
Nu krijg ik van diverse mensen te horen dat de je bij de 940 op gas moet uitkijken voor "uitgestelde koppen". Zelf de benzine versies kunnen hier last van hebben (men kan de gasinstallatie er uit gehaald hebben). Een kop gaat ongeveer 180000 tot 200000 mee op gas, daarna moet die gereviseerd worden schijnt... kosten: 1600 euro. Maar is dit verhaal heel erg anders dan onze 240 motoren?
Heb hier in de buurt een redelijk nette 940 gezien voor 950 euro, 270dkm op de klok, benzine uitvoering, ligt een B230FK motor in, in de 240 heb ik een B21a motor.
Bij bovengenoemde auto viel me op dat de krukaspoelie een beetje "slingert". Ernstig probleem, of overkomelijk?
Zie ook advertentie: http://www.autowereld.nl/volvo/940/2-3-t...tails.html
Voordeel 2e auto: Heb er 1 over, zodat ik aan een ander kan klussen, mijn vrouw kan er beter mee overweg (stuurbekrachtiging). Met de nieuwe belastingregels is een 1e auto waarschijnlijk verplicht. Nog een voordeel is dat de 940 waarschijnlijk veel minder hard roest.
Nu krijg ik van diverse mensen te horen dat de je bij de 940 op gas moet uitkijken voor "uitgestelde koppen". Zelf de benzine versies kunnen hier last van hebben (men kan de gasinstallatie er uit gehaald hebben). Een kop gaat ongeveer 180000 tot 200000 mee op gas, daarna moet die gereviseerd worden schijnt... kosten: 1600 euro. Maar is dit verhaal heel erg anders dan onze 240 motoren?
Heb hier in de buurt een redelijk nette 940 gezien voor 950 euro, 270dkm op de klok, benzine uitvoering, ligt een B230FK motor in, in de 240 heb ik een B21a motor.
Bij bovengenoemde auto viel me op dat de krukaspoelie een beetje "slingert". Ernstig probleem, of overkomelijk?
Zie ook advertentie: http://www.autowereld.nl/volvo/940/2-3-t...tails.html
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel