Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opnieuw voorstellen alleen nu wel met Volvo
Eindelijk ben ik nu niet meer volvoloos.
Mijn nieuwe aanwinst is een 1996 Volvo 960 2.5i 24v automaat
Op dit moment heb ik maar 1 foto van
[Afbeelding: IMAG0177.jpg]

Ze heeft momenteel 204.xxxkm gereden en een paar kleine probleempjes.
De temperatuur meter komt maar net los uit de hoek en de verwarming wordt niet echt warm.
Als eerste verdacht ik de thermostaat, maar na deze vervangen te hebben, is er geen verschil.
Ik heb nu een nieuwe sensor besteld en als deze binnen is, is hopelijk een en ander opgelost.

Er zullen nog wel meer dingen de kop op steken aangezien ze veel stil gestaan heeft.
Maar het rijdt wel heerlijk...
Niet meer Volvoloos Smile
B6254S verpakt in een 1996 960...
Antwoord
Mooie auto. Wil wel graag wat meer foto's zien zodra je ze hebt.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
Wat een mooie auto! Gefeliciteerd en veel plezier. Wat leuk te lezen dat jij haar ook 'ze' noemt. Doe ik ook bij mijn 245 DL uit 1987 - is dan ook een sloepje.
Antwoord
Er vanuit gaande dat de ECC enigszins hetzelfde werkt als in de S70 zou het inderdaad goed de temp sensor kunnen zijn. De ECC geeft voorrang aan de motor opwarmen en dan pas de bestuurder :-D. Dus pas bij een graad of 50/60 gaat de ECC warmere lucht blazen. Bij een verkeerd gemeten temperatuur zou dat natuurlijk goed kunnen. Maar, dat moet je toch wel kunnen voelen aan de slang naar je radiator dan. Kun je em niet meer vasthouden omdat ie te warm word, dan moet ie wel verder komen dan 'net uit de hoek'.

Prachtige bak hebbie daar trouwens, met die km-stand zeker nog niet versleten. Toevallig nog G3 erin?
Antwoord
Vanmorgen (net dus) toen ik op mijn werk kwam ging het check engine lampje aan. Even uitgelezen met de Snap-on Scanner van het werk met als resultaat dat de achterste lambda sensor geen goede waarde geeft.
Ik heb haar nu maar even ge-reset en dan kijken we wel verder. Kwam er wel achter dat de temperatuur maar 140F aangaf (Normaal lees ik alleen Amerikaanse auto's uit). Dat wil dus zeggen dat de ECU maar 60C "ziet" :frown:.

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties.
Zodra ik meer en vooral betere foto's heb, zal ik ze hier posten.

PS
Geen LPG G3 erin. Ben niet zo gas-minded zeg maar. Smile
Antwoord
'Ze' en 'haar' ??! Vreemd, iedereen ziet dat het een 'hij' is.
Groeten van Frans
Antwoord
Aangezien het toch wel redelijk weer was, maar een paar fotootjes geknipt.
[Afbeelding: IMG_0632.jpg]
[Afbeelding: IMG_0627.jpg]
[Afbeelding: IMG_0628.jpg]
[Afbeelding: IMG_0629.jpg]
[Afbeelding: IMG_0630.jpg]
[Afbeelding: IMG_0631.jpg]

Volgende probleem heeft zich ook weer aangediend. Gisteren verrekte de bak te schakelen. Na een klein stukje door de wijk gehobbeld te hebben in de 1e versnelling en wat geklooi met de schakelpook schakelde ze weer....
Dit soort dingen beginnen zwaar irritant te worden :mad:
Antwoord
Staat er mooi bij. Hopelijk wordt het ook weer een betrouwbare auto.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
Zo...
Dat was me weer een paar weekjes...
Na eerst de thermostaat te hebben vervangen ging het al wat beter. Het huis tegen de kop aan was ook nog gescheurd tijdens het vervangen (vraag maar niet hoe) maar dit werd opgelost door een kennis van mij.
Hierna bleef echter de temperatuur meter nog steeds in de hoek staan en heb ik de temperatuur sensor bij de thermostaat vervangen. Nu komt de meter wel mooi in het midden te staan als ze op temperatuur is.
Na een paar dagen merkte ik een klein plasje onder de auto op... Grrr wat nu weer. Na wat gezocht te hebben leek er een KVS lek te zijn in de buurt van het thermostaathuis. Bij het loshalen kom ik er achter dat de bovenste waterslang gescheurd is.
Hier heb ik dus nu van twee slangen 1 gemaakt met een verbindingsbuisje want, ik had natuurlijk niet even een bovenste waterslang voor een 960 op voorraad liggen.

2 dagen later
Ze loopt nog maar op 5 cilinders. Eerst maar "even" bougies vervangen om er daarna achter te komen dat de bobine van cilinder 3 de geest heeft gegeven.
Dat kon er ook nog wel bij!
Nu zit er iig weer een nieuwe in loopt ze weer fatsoenlijk.

Ik wist dat een 960 niet voor de "faint of heart" was. Maar dat het zo erg is, had ik niet verwacht. Of heb ik gewoon een maandag-morgen auto?

Volgende probleem dan maar.
De verwarming wordt pas na ± 20km fatsoenlijk warm. Het is moeilijk om 's morgens de vooruit te ontdooien. Bekend probleem?

Of toch al tijd voor iets anders?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.427 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 588 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 356 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman