Topics: 1
De zoektocht naar een goede ruime 2e auto voor vrouwlief naar vanalles overogen te hebben, V70, S70, 960 toch gekozen voor de classic, een 240 GLE Station uit 1993, 370.000 km ervaring, maar nieuw van binnen en buiten.
De stempelkaart van dealer de Beemd geheel gevuld van nul tot nu! Kortom een prachtige aanwinst voor deze volvogek.
Enige vragen problemen die ik heb...
Brandstofmeter geeft niets aan, waar het eerste en makkelijkste zoeken?
Cruisecontrol doet het niet meer..iemand tips,
En de bestuurderstoel lijkt wat scheeft te staan, waar te beginnen??
Alvast bedankt voor de reacties!
MVG
Erwin
Topics: 6
Hoi Erwin!
Leuk, hoe meer 240-ers actief hoe beter! Welke kleur hebben jullie gekozen? Foto's zijn natuurlijk altijd leuk...
Zou de brandstofmeter niet simpelweg met een zekering te maken kunnen hebben (zekeringen zijn naar eigen ervaringen bij de 240 wel vaker de boosdoener van niet-werkende apparatuur)? Dit is in elk geval makkelijk te testen/controleren.
Is het de bestuurdersstoel die in zijn geheel scheef staat, of is ie "gewoon" doorgezakt? Veel zitvlakken van stoelen van 240's zakken na x aantal jaar en veel km's door en ook gaat dan de rugleuning een beetje naar binnen hangen. Het zit-probleem kan je in elk geval oplossen door hem zelf weer goed op te vullen of een nieuw zitvlak schuim te bemachtigen, bijvoorbeeld hier:
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...ts_id=1741
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!
Topics: 82
ALs je even de laadvloer optilt (twee schroeven), dan ligt daar de stekker vd brandstofmeter. Haal deze los. Heeft een grijze en een zwarte draad. De grijze draad is van de meter, steek een spijker in de kant vd stekker die naar voren gaat (niet de kant die de vloer ingaat bedoel ik) en leg deze aan de massa. De wijzer zal dan VOL aangeven (je hebt nog nooit zo goedkoop de tank gevuld denk ik). Zoniet, is de draaddoorvoer naar de vlotter in de tank doorgeroest (en da's balen).
Ik heb 4 stoelen gehad met gescheurde frames, uit elkaar halen en lassen. De schuimen kan je goed plakken/verstevigen met een ouwe spijkerbroek oid.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Vandaag even werk gemaakt van de niet werkende brandstofmeter, via de tip zoals hierboven als snel
het euvel gevonden de tankvlotter is geheel vergaan, en maakt als vanzelfsprekend geen contact meer.
(foto's hiervan heb ik in bovenstaamd album geplaatst!)
Maar nu.. is dat makelijk te vervangen, of moet de tank onder de auto uit?
Moet ik ok gelijk de hele tank vervangen?
Alvast bedankt voor de tips!
Topics: 7
Mooie wagen!!! Erwin, ik kan je niet helpen met wel of niet de tank eruit.
Vandaag staat voor mijn 240 de RDW op de planning, van Spaans kenteken naar Nederlands,
enkel de kenteken verlichting werkt hoop dat ze voor de apk matsen, niet kreeg dit niet meer
zo snel opgelost, lag niet aan de lampjes.