Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ja, dat helpt allemaal wel t.o. een kale 144 waar de wind doorheen waait, maar een 245 uit 1983 zit al vol geplakt. Zelfs met alle schuim en rubber maakt de 240 nog steeds een kabaal. Deze kar is gewoon niet ontworpen om full-time 140 te rijden.
Nog eentje dan. De diesel had dubbel dikke dreunplaten onder het dashboard hangen. Sowieso de beste 240 om inspiratie voor geluidspreventie op te doen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Bedankt voor alle tips allemaal! Genoeg ideeen om de boel stiller te kijken.
130 rijd ik eigenlijk nooit met deze Volvo, maximaal 120, maar dan nog moet je hard praten om elkaar te verstaan (als je naast elkaar zit).
De Lokarie beplating is misschien wel de beste investering, met name omdat dit ook roestwerend is.
Zijn er veel mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik had ook nog een vraag over het vermogen: Met een volle gastank, heeft hij duidelijk meer vermogen, is dat normaal?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Daar heeft mijn 244 op lpg geen last van.
Waarschijnlijk dat de leiding ergens te ver is doorgeknikt bij het buigen, of dat bij het afsnijden van de koperleiding de uiteinden niet goed zijn afgebraamd, waardoor het gas met te weinig druk bij de verdamper aankomt.
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
VolvoDick schreef:Daar heeft mijn 244 op lpg geen last van.
Waarschijnlijk dat de leiding ergens te ver is doorgeknikt bij het buigen, of dat bij het afsnijden van de koperleiding de uiteinden niet goed zijn afgebraamd, waardoor het gas met te weinig druk bij de verdamper aankomt.
Dick, daar zou ik niet blij van worden, de installatie ligt er net een jaar in. Ik zie dat je ook uit Groningen komt met een zweedse Volvo. Waar heb jij de gas laten inbouwen?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Nog maar een paar weken en dan vertrek ik met mijn vrouw, 2 zoontjes (2,5 en 1 jaar) naar Oostenrijk (Klagenfurt). Uiteraard gaat de Volvo ook mee. Voor mijn werk kan ik daar 6 maanden aan het werk. De Volvo ben ik stap voor stap aan het voorbereiden op een zware winter: Vredesteijn Snowtrac3 zit er nu onder, ruitensproeier gemaakt, koelvloeistof gepeild, motorsteun rubbers ingesmeerd. Dat lijstje wordt vast nog wel langer. Binnenkort ga ik ook nog de originele radio vervangen door een moderner exemplaar.
Belangrijkste vraag is: Hoe neem ik onze spulletjes mee? We gaan naar een gemeubileerd appartement, maar hebben natuurlijk wel speelgoed, boeken, kleding, kinderwagens, fietsen etc nodig. In eerste instantie zat ik er aan te denken mijn tandem asser mee te nemen, maar dat lijkt een beetje overkill. Bovendien moet ik daar dan ook parkeerplek voor regelen. Een vriend van me adviseerde een fietsendrager op de trekhaak en een skikoffer op het dak. Geen gek idee natuurlijk, de skikoffer zal ter plekke ook goed van pas komen. Iemand ervaring met een skikoffer op een 240 station?
Ik zie maar weinig dakdragers beschikbaar voor onze auto, iemand die een setje heeft liggen?
Of iemand die nog andere suggesties heeft?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Deze moet je hebben:
http://link.marktplaats.nl/502544539 perfect.
Qua verbruik en herrie en laadvermogen kan je beter een aanhangertje hebben trouwens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
15 November 2011, 23:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 November 2011, 23:17 door wakka.)
' schreef:130 rijd ik eigenlijk nooit met deze Volvo, maximaal 120, maar dan nog moet je hard praten om elkaar te verstaan (als je naast elkaar zit).
Ik had ook nog een vraag over het vermogen: Met een volle gastank, heeft hij duidelijk meer vermogen, is dat normaal?
Ik rij met mijn 245 B21 meestal zo'n 110. Prima snelheid om nog relaxed met elkaar te praten zonder stemverheffing. En ook net snel genoeg om vrachtwagens achter je te laten. Meer dan 110 wordt al snel onaangenaam vwb lawaai.
En ook met bijna lege tank is het vermogen hetzelfde als met volle tank. Zo hoort het ook. Ingebouwd bij Hemmes in Wedde (Oost Groningen).
Heb wel wat raars: ik heb een ringtank op de plaats van het reservewiel. Daar zit ergens een magneetje of zoiets onregelmatig te rammelen. Als de tank net gevuld is hoor je eventjes eenmalig wel een fors gerammel. Dat hoort niet zo.
245 DL 1983
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Ik kan mijn aanhanger waarschijnlijk parkeren op het terrein van mijn werkgever. Dus de optie lijkt nu het makkelijkste. Vandaag nog even aan het sleutelen geweest met de onsteking: Nieuwe bobine en contactpuntjes gemonteerd. Mijn velleman kitje inmiddels ook in een spijkerbakje gebouwd, dus als het starten nu nog steeds lastig wordt, dan komt de Velleman er in. Rijdend met de aanhanger gaan we waarschijnlijk niet zo hard, dus dan valt het lawaai ook nog wel mee.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Gekke vraag, maar wat is dit voor onderdeel? Er loopt 1 (lucht?) slang naar de carburateur en er loopt 1 onder het schutbord door naar de bodemplaat. Hij heeft ook een electrische aansluiting. Die nu niet in gebruik lijkt. Iemand enig idee?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
19 November 2011, 13:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2011, 14:18 door Marc1970.)
Daar is-ie weer, de warme-startklep. Een latere toevoeging omdat sommige mensen (in grote lijnen overlappend met de groep mensen die niet met de choke om kunnen gaan) moeite hebben een warme (hete) motor te starten, eigenlijk overbodig, zeker op LPG. Ik zou hem aan de carb kant afdoppen.
PS je vorige bobine was ws. nog prima maar de verkeerde, en sleet je puntjes in no time plat, ergo startprobleem.
Ik vermoed dat hij het met een Velleman kitje juist erg goed doet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969