Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo miniaturen
BartWillem schreef:Dat is wel erg leuk spul zoiets! Smile

Ben trouwens voor m'n webpagina nu al m'n modelauto's op foto aan het zetten, soms kom je erachter dat je veel meer hebt dan verwacht: blijkt dat ik meer dan 40 van die dingen heb! :/ Gelukkig is het gros wel 1:87 maar die Brekina-dingen zijn sowieso niet goedkoop voor de grootte die je ervoor krijgt. Tongue Als ik 't zo uitreken heb ik de afgelopen jaren ongeveer de aanschafwaarde van een redelijke 244 uitgegeven aan modelauto-spul. Sad
daar ben je wel ff mee bezig.. ik heb er een paar meer, op gegeven moment wordt het een dagtaak..

aanschafwaarde, of beter, huidige verkoopwaarde denk ik maar ff niet aan...

Edit: wellicht handig om de diverse "op schaal topics" samen te voegen..?

[URL="http://volvolvo.nl/showthread.php/417-Schaalmodellen-van-Minichamps?highlight=miniaturen"]http://volvolvo.nl/showthread.php/417-Schaalmodellen-van-Minichamps?highlight=miniaturen

[/URL]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dat zijn er wel heel erg veel! Big Grin Hoeveel zijn het er in totaal?

De niet-Volvomodellen heb ik gemakshalve maar niet meegerekend, maar dat zijn er ook niet zoveel (hooguit 15 ofzo). De monteur van het garagebedrijf waar ik eerst werkte had er helemaal achterlijk veel (en eigenlijk alleen maar Volvo), dat is een verzameling vanaf circa 1960 ofzo en hij heeft geloof ik ook alle Robeddie-modellen en nog veel zeldzamer spul. Momenteel zit alles in een groot aantal bananendozen en wil 'ie er binnenkort een hoop van de hand gaan doen (eeuwig zonde, maar hij doet er niets mee verder). Ergens is 't verleidelijk om een hoop over te nemen. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
euh weet het niet precies, in de kasten ongeveer 1277, op zolder alle doublures in de bekende dozen.. geen idee, 1500+.. (x10 euri om het laag te houden..)

da's het probleem van verzamelen, soms denk je "waarom geef ik er aan toe?" en toevallig vandaag ff een plank met Dinky's staan fatsoeneren, toch wel gaaf.. meeste is minstens net zo oud als m'n auto.. vrees alleen dat eea weinig meer op zal brengen als de dingen gaan zoals ze nu dreigen te gaan.. :-(

Anderzijds hadden de centjes vanzelf ergens anders aan opgegaan..

maar je hebt gelijk, je kunt er en leuke auto van kopen Ãn rijden..
Antwoord
Aan de andere kant: de auto in het klein is ook wel leuk en kost niets aan onderhoud en brandstof, hooguit af en toe de poetsdoek er overheen (of over 't doosje, die van mij zijn voor 95% nog in de doos). Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
oud topic, wist niet eens dat ie r is.. nu wel dus.. deze serie van Atlas verwacht ik niet in NL..

Ze zijn nu te bestellen! Ik heb het ook maar gedaan. Ondanks dat als je alles bij elkaar gaat optellen het een flink bedrag wordt, nu nog niet
duidelijk is welke modellen er allemaal gemaakt zullen worden, niet duidelijk is of de kwaliteit de hele serie goed zal blijven en dat je op het
internet kunt vinden dat je maar lastig van de firma Atlas af kunt komen. Toch maar besteld want ik wil het niet missen...

http://www.atlaseditions.nl
Antwoord
Nog op zoek naar Volvo-miniaturen? (en dan met name vrachtwagens): hier staan er een paar.

Miniatuur vrachtauto's / Volvo
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Stinky schreef:oud topic, wist niet eens dat ie r is.. nu wel dus.. deze serie van Atlas verwacht ik niet in NL..

Ze zijn nu te bestellen! Ik heb het ook maar gedaan. Ondanks dat als je alles bij elkaar gaat optellen het een flink bedrag wordt, nu nog niet
duidelijk is welke modellen er allemaal gemaakt zullen worden, niet duidelijk is of de kwaliteit de hele serie goed zal blijven en dat je op het
internet kunt vinden dat je maar lastig van de firma Atlas af kunt komen. Toch maar besteld want ik wil het niet missen...

http://www.atlaseditions.nl
wel even opletten met Atlas, sommige modellen zijn er al, maar dan onder de naam van de fabrikant, dus bv Norev of Eagle race etc... en dan kan het via Ebay voor minder, zei het dan niet met de Atlas verpakking..

Het kan uit de klauwen lopen, heb ook de hele Kuifje collectie (1e serie...) staan, reken het maar beter niet uit...

je kunt wel voor 3.90 een 444 in bezit krijgen en vervolgens opzeggen...
Antwoord
Rob schreef:Nog op zoek naar Volvo-miniaturen? (en dan met name vrachtwagens): hier staan er een paar.

Miniatuur vrachtauto's / Volvo
die Tekno's zijn laag geprijsd, totdat de einddatum bereikt wordt.. Liefst zou ik de autotransporter nog ens vinden (de trailer is overigens die van Dinky toys en licentie gemaakt), en dan de 144's er op...

transporters zijn trouwens prima ruimtewinners in een vitrinekast..
Antwoord
Heb via De Beemd graties [ja echt!] een S80 V8 schaalmodel gekregen, Ze vonden het wel leuk dat een 14 jarige zoveel van Volvo wist, Helaas is hij gevallen en is er een spiegel afgebroken en de stofkap is gescheurd Sad
[Afbeelding: ndohglt.jpg]
"WITTGENSTEIN! VERANDER DRIETACHTIG!"
Antwoord
In Nederland heeft Atlas nu de eerste 10 van 30(!) uitgegeven.

[Afbeelding: atlas10.JPG]

Ik ben erg tevreden over de kwaliteit.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 610 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 408 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.133 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.699 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 3.057 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.993 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)