Topics: 6
Ik heb voor het inbouwen van mijn B230FT alle pakkingen, o-ringen en keerringen vervangen.
Nu wil het geval dat ik toch een forse olielekkage had aan mijn retourleiding van de turbo naat het blok. En dan aan de blokzijde. Toen ik deze leiding loshaalde, zat deze met een hoop kit gemonteerd. Ik dacht, een nieuwe o-ring en een likje vet en keurig. Maar helaas.
Ik heb de leiding spanningsvrij gemonteerd.
Nu werkt het spruitstuk en turbo natuurlijk wel. Ik heb in het verleden motoren gezien die deze leiding in twee delen hadden en een stukje oliebestendige slang er tussen.
Is dit een oplossing? Of weten jullie iets anders?
Topics: 17
De oplossing met het stukje slang ertussen had oa ik een tijdje. De enige reden daarvoor is dat als je een ander soort turbo monteert, de retourpijp niet precies meer past en je m dus niet spanningsvrij kunt monteren.
Met een normale t3 turbo heb ik de retourpijp altijd lekvrij kunnen monteren. Je had de goede ring? Vlgs mij rood en van zacht rubber, paar mm dik. Die schuif je om de retourpijp, tot aan de verdikking en dan steek je de retourpijp voorzichtig zo diep mogelijk in je blok, that's it. Op zich staat er ook geen hoge druk op, dus hij kan nauwelijks lekken. En alles uiteraard goed schoon monteren. Weet je zeker dat je geen lekkage hebt bij de aansluiting retourpijp - turbo, waar de olie dan naar beneden druipt?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 6
Ik heb idd een originele ring gemonteerd. Dacht dat ie rood was en vierkant.
Op de brug zag ik tijdens draaiende motor echt spetters langs de pijp omhoog komen. Heb de resterende ruimte nu tijdelijk volgesmeerd met vloeibare pakking. Maar dit zou ook niet altijd dichtblijven. Ben gisteravond naar huis gekomen en is iig nog droog.
Topics: 56
1 zandkorreltje er tussen kan de boel al verzieken :'(
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 26
Let op VOMD, er komt binnenkort een pasbus met schroefdraad voor olie aansluiting, daarna kun je verder met flexibel. Ik heb er al eentje besteld
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 33
HansDAF schreef:Let op VOMD, er komt binnenkort een pasbus met schroefdraad voor olie aansluiting, daarna kun je verder met flexibel. Ik heb er al eentje besteld
BINNEN! Vanmiddag opgehaald.
Bel maandag allebei even dan heb ik een pasbus voor onderin voor je met schroefdraad. dan kun je naar de slangenboer flexibele slang regelen
Topics: 21
242-turbo schreef:BINNEN! Vanmiddag opgehaald.
Bel maandag allebei even dan heb ik een pasbus voor onderin voor je met schroefdraad. dan kun je naar de slangenboer flexibele slang regelen
schroefdraat is altijd beter. veel minder kans op lekkage!
Topics: 256
23 October 2011, 17:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 October 2011, 20:43 door henqui.)
Heb ik laatst gezien bij iemand! Die heeft me een pasbuis met schroefdraad laten zien die je er pas in krijgt als je het blok heet is.
Ik ga ze ook monteren want die lekkage is inderdaad vervelend...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68