13 February 2006, 10:12
JR Hobbs schreef:Ik zal een klein tipje van de sluier (proberen) op te lichten die over het illustere Turboregister is gevallen...
Naar goed Oudhollands gebruik is er ook in de Volvo-liefhebberskringen sprake van verzuiling geweest.
In het verleden heeft er een Turboregister bestaan naast het normale 240-260 Register.
Deze club mensen hebben een tijd lang ook een blad en een site gehad. Hoe lang dit is weet ik niet meer, maar wel dat op een gegeven moment de club, het blad en de site zijn op zijn gegaan in de 240-260 club.
Tot een paar maanden terug heeft de site op een verloren server gedraaid op het prive-web-adres op een van de oprichters van het Turboregister. Deze medeoprichter heet Steven Fischer uit Bussum. Digibeet van het eerste uur maar wel met een kleine start voor een site van de Turbomannen.
Ik heb enkele maanden op verzoek van Steven de site uit de lucht getrokken toen ik bezig was zijn ADSL-aansluiting aan te leggen. Nieuwe provider en een schone lei.
Steven Fischer is een goede vriend van mij en heeft op dit moment nog een rode 244 Turbo staan (in projectfase) rijdt in een blauwe 245 GLT en in een bordeauxrode 850 GLT. Hij is ook nog verbonden aan de het huidige register als commissielid van de technische commissie.
Het webadres dat hierboven vermeld staat was het adres van deze club en nu niets anders dan een overblijfsel uit de goeie ouwe tijd. Wat nu nog rest zijn de verhalen en de stickers.
Enne o ja, nog iets....
Oud Turbo-leden zijn te herkennen aan een T voor hun lidnummer bij het 240-260 Register geinig toch??
Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft over het mysterie.
vrooooooeeeemmm JR
Geweldig! Toch nog (deels) antwoord op mijn vraag. Hulde! 8)
Nu nog de vraag waar ik het topic over gestart heb :roll:
Gr :-#
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter