Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2006
Citaat:Zelf ben ik helemaal tevreden met mijn 240. Ook weinig problemen gehad. Was de prijs ook na
Wat was je prijs dan Bert? Mijn budget is 7000-8000 Euro, daar moet ik toch wel een degelijke bak voor kunnen aanschaffen niet?
Berichten: 296
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2005
als dat niet lukt dan kan er niets meer voor dat geld koop je een hele mooie
Vitara
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Ja ik heb die van mij bij Schmidt gekocht in Gemert. Als je zoveel wilt en kunt besteden is dat zeker de moeite waard om daar na toe te gaan.
Zelf ben ik 2 jaar geleden ook bij verschillende bdrijven langs geweest. o.a. bij nordicar.
De 240 die ik gekocht heb was de vraagprijs 9000 euro. Ik moest mijn oude Peugeot ook kwijt en die heeft hij ingeruild. Dat lukte bij andere bedrijven niet.
Heb je al op zijn site gekeken.
http://www.schmidt-gemert.nl/
succes Bert
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Is het het echt waard om 9500 euro te betalen bij Schmidt voor dezelfde Volvo waar je ergens anders 7000 euro voor betaalt? Op de Volvo die ik op het oog heb zit ik nu geloof ik al een half jaar te wachten, ik moet toch ook maar eens de andere opties gaan bekijken en ik hoor veel goede dingen over Schmidt, maar een verschil van 2500 euro vind ik wel erg groot. Betaalt dat zich terug?
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
persoonlijk geef ik liever 1500-3500 euro aan een "nieuwe "auto uit, en laat ik er dan nog een kleine 2000-3000euro instoppen om 'm helemaal naar wens en APK maatstaven ed. te krijgen.
lijkt mij veel raadzamer en weet je zeker wat je hebt.
Carlo is voor mij zeker geen optie, EN te ver weg, en VEEEEL te duur, wel kennis van zaken en aardige man
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
jij gaat uit van vraagprijzen. Maar ik heb het gevoel dat bij de onderhandelingen daar nog wel wat aan te doen valt hoor. Anders verkoopt zo'n kerel toch echt niet veel denk ik.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
wij hebben ongeveer 2000 euro geinvesteerd in onze 240 om een boel te vervangen (alle vloeistoffen, remmen, seals, filters, bussen, lampen, vanalles) en om de wegligging te verbetren (velgen, stabilisatoren). Als je begint met een 240 uit 1990 ofzo die er nog netjes uitziet (3000 op marktplaats) dan is dat ook een goede optie denk ik.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Ik ben het niet met je eens pp. Mijn auto heeft na dat ik hem gekocht heb geen nieuwe onderdelen nodig gehad. Ik kreeg de auto met nieuwe remschijven en grote beurt. De auto is niet weer terug geweest maar is nu in onderhoud bij een oude volvo monteur. Die is zeeer enthousiast en ik heb bijna geen onderhoudskosten gehad. Wel heb ik de auto aten ectyleren. Weeg dit eens op tegen opknappen en arbeidsloon. Ik heb hierdoor de auto nog luxer kunnen maken omdat ik geen geld aan onderhoud hoef te besteden. Ook is de kiometerstand zeer interessant.
Ik hoop hierdoor nog lang met de auto te kunnen rijden.
Bert
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Voor mij is het geen optie om een auto te kopen en er vervolgens in te gaan investeren om hem 'in orde' te maken. De 240 die ik ga kopen moet meteen goed zijn, het enige wat ik verander is dat ik de Virgo's eronder gooi. Ik ga ervan uit dat een auto van 7000 euro aan mijn eisen voldoet. Zijn die auto's van Schmidt dan nog beter? En waar ik ook mee zit: zo'n Super Polar van 9500 euro moet wel een topauto zijn waar niets op aan te merken valt, maar nu heeft hij ook een Super Polar van 13500 euro... dat plaatst die van 9500 dan weer in een heel ander daglicht. Of is dat alleen maar omdat die kilometerstand zo laag is?
O ja, en Hennes in Nijmegen? Die is een stuk goedkoper dan Schmidt: zijn die auto's slechter? Is de service slechter?
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Ik weet niet of de auto's bij Schmidt beter zijn. Mijn ervaring daar is heel goed en de reis afstand is te ver weg om er voor elk probleem daarna toe te rijden. Was gelukkig ook niet nodig. Carlo gaf mij veel vertrouwen en hij is duur. Ik denk dat je over de prijs wel kunt onderhandelen. Bij mij kam er in ieder geval nog een trekhaak onder en ik moest mijn oude auto ook nog kwijt. Hij was voor mij de beste optie 2 jaar terug.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012