Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cursus kleppen stellen Volvo 244 turbo
#51
Kan nog prima zo, wacht tot het lekker weer is buiten. Ik mik ook op 0,40 en 0,45 (in/uit, koud, LPG), ze zitten nu op 0,20-0,30 en 0,30-0,35, ik wacht nog even tot de zon boven de huizen uitkomt. Volgens mij zit de uitlaat van cil #1 vooraan.

Je gemeten plaatjes lijken me onwaarschijnlijk, of geen Volvo plaatjes. Ze gaan namelijk bijna altijd in stappen van 0,05, ik heb ÃÃn uitzondering van 3,875.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#52
Citaat:Kan nog prima zo,

Niet aankomen zeg je?
Auto start/loopt altijd prima, bij elke weersomstandigheid.
Zuipt wel als een grote (1:6) maar dat heeft volgens mij nix met de klepspeling te maken?

Citaat:Je gemeten plaatjes lijken me onwaarschijnlijk

Digitale schuifmaat gebruikt, en dit was de exact afgelezen waarde?!?!?

Citaat:Volgens mij zit de uitlaat van cil #1 vooraan.

Ooops, dan is mijn schema fout, dan moet in/uit net andersom dus.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#53
Mitutoyo? En eigenlijk officieel moet je plaatjes met een micrometer meten, die op dezelfde temperatuur als de plaatjes is, bij 20 graden, etc.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#54
Citaat:Mitutoyo?

Lidl-utoyo :tape:
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#55
Een schuifmaat is zoiezo niet bedoeld voor honderdsten mm. Nadeel van het digitale tijdperk, die sensor geeft wel een waarde van tig cijfers achter de komma als et moet. Maar de meettechniek is gewoon niet nauwkeurig genoeg. Een schuifmaat is dus op 0,05mm nauwkeurig mits deze geijkt is in de fabriek. En dan zal ie nog regelmatig nagemeten moeten worden. Dat gebeurt in de praktijk niet natuurlijk en als er juist mee word omgesprongen zal de afwijking wel meevallen. Maar een Lidl meter die honderdsten meet kun je dus wel vergeten :-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#56
Marc1970 schreef:Kan nog prima zo, wacht tot het lekker weer is buiten. Ik mik ook op 0,40 en 0,45 (in/uit, koud, LPG), ze zitten nu op 0,20-0,30 en 0,30-0,35, ik wacht nog even tot de zon boven de huizen uitkomt. Volgens mij zit de uitlaat van cil #1 vooraan.

Je gemeten plaatjes lijken me onwaarschijnlijk, of geen Volvo plaatjes. Ze gaan namelijk bijna altijd in stappen van 0,05, ik heb ÃÃn uitzondering van 3,875.

Klopt. Van Volvo heb ik meerdere maten gezien met 0,025 of een meervoud... Verder niks ertussen!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#57
Citaat:Je gemeten plaatjes lijken me onwaarschijnlijk, of geen Volvo plaatjes. Ze gaan namelijk bijna altijd in stappen van 0,05, ik heb ÃÃn uitzondering van 3,875.

Citaat:Van Volvo heb ik meerdere maten gezien met 0,025 of een meervoud... Verder niks ertussen!

maf, vanavond weer een meting gedaan, deze keer met een micrometer (een echte!) ipv de digitale schuifmaat van de Lidl, en ik blijf gekke plaatdiktes houden?
(Er is 1 plaatje waar een maat opstaat: 4,07 de rest staat nix op.)

Vooralsnog zie ik geen noodzaak plaatjes te wisselen, maar gek blijft het wel!
(Misschien omdat het een belgische auto is? ):ohwell:

[Afbeelding: klepstelplaatjes_zps77d3a1c5.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#58
Een aantal Italiaanse motoren gebruiken dezelfde 33 mm shims als Volvo, waaronder Lancia die ook stappen van 0,05 maakt, maar begint bij 3,52 http://lancia.za.com/article/Beta/Beta+C...ine/st=300 ook in Ferrari's te vinden!

Dus, je hebt een mix van Volvo en Ferrari plaatjes en je Lidltuyo zat er bovenop.

Alle metingen die niet op een Lancia of een Volvo manier eindigen (zoals 4,04 of 4,13) zijn denk ik het resultaat van een onjuiste meting, aflezing of afronding. Wat bijna onvermijdelijk is, gebeurt mij ook regelmatig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#59
Totally off-topic, maar vandaag mijn nieuwe Mitutoyo micrometer binnengekregen.
Kwam er 1 tegen op MP, gloednieuw.
Gekocht voor €22,50 (zag in de catalogus dat ie €263 nieuw kost.... :nod: (Damn, wat hebben die lui een meetinstrumenten zeg! nooit geweten, weer wat geleerd).
Kan mijn Lidl-tutoyo in de vuilbak
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#60
Aaah dan was je me voor, had hem gemaild maar hij was al weg. Dju!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Volvo 240 aandrijfas monteren Thomas Driessen 7 2.372 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: Thomas Driessen
  Onderdelen Volvo 144 1971 Pludoris 18 8.852 9 June 2023, 11:16
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming Volvo 240 2.3i (1992) Biopowerenschede 1 2.666 21 January 2020, 20:32
Laatste bericht: Marc1970
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.660 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Volvo site met exploded views en onderdeelnummers van alle modellen DanielR 2 7.105 4 January 2017, 11:28
Laatste bericht: DanielR
  Vervuilde brandstoftank Volvo 142 schoonmaken Bavadi 2 5.386 4 October 2016, 18:51
Laatste bericht: Marc1970
  Kleppen tool TransferSmout 4 6.896 15 July 2016, 19:38
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Onderhoud Volvo 145 van 1973 Bram met een 245 11 15.853 24 February 2016, 11:30
Laatste bericht: oudevolvo
  Volvo s80 2.4 comfort (bj 2000) verschillende problemen. JermaineS 34 35.307 6 February 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  Uitlijnen Volvo 142 '73 Bavadi 9 8.978 12 November 2015, 15:27
Laatste bericht: Bavadi

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)