Topics: 18
Vanochtend ophoogblokken geplaats. Scheelt echt een hoop en rijdt ook goed. Aanrader.
Vandaag kleine chromen wieldopjes geplaatst (gemonteerd is echt een te groot woord). Ziet er echt beter uit dan de kale velg. Mijn vriendin meldde nog en passant dat 245 olie lekt

Vrijdag maar eens onderzoeken.
Het is moeilijk te zien waar de olie vandaan komt. Er hangt een druppel aan de carterplug en een grotere aan de laagste bout van de motorblok-versnellingsbak.
De achterste krukas keerring is vervangen bij het plaatsen van de motor (begin dit jaar). Zou het de pakking tussen carter en onderblok kunnen zijn? Moeilijk te zien door de alu beugel.
Iemand soort gelijk probleem gehad?
Topics: 35
Is er bij het vervangen van de keerring niets fout gegaan? Toen bij mijn Volvo de distributiedekselkeerring werd vervangen, kampte ik erna ook met een lekkage aan de carterpakking. Bij het loswrikken van de oude distributiekeerring (zat helemaal verkleefd) was de rand van het carter iets verbogen geraakt, met lekkage als gevolg.
Voor lijkt hij echt droog te zijn. Bij het vervangen van de keerring achter heb ik geen noemenswaardige kracht gebruikt om het dekseltje te verwijderen. Blijft natuurlijk wel een optie.
De olielekkage lijkt na een speurtocht toch echt alleen uit de olievuldop te komen...
Olievuldop niet goed meer? Zuigerveren versleten?
Topics: 38
Laten lopen en voelen of hij blaast...
Groeten, Boele
14 October 2011, 13:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2011, 13:08 door SFRC.)
Hij blaast wel iets. Zeker bij stationair. Zodra je meer toeren maakt, neemt het blazen af. Het blazen is niet krachtig genoeg om een velletje 'garageschoonmaakrol' papier kapot te maken als ik dat er overheen span. Het is eigenlijk in lijn met de andere twee auto's. Zuigerveren lijken me daarom wel OK.
Wel zie ik dat ik ÃÃn slag heb vanaf de carterventilatie naar het luchtfilterhuis. Normaliter gaat er toch ook een naar de carb?
Topics: 84
Er zou nog een dun slangetje naar het spruitstuk moeten gaan. Dus een dikke voor laag vacuum en een dunne voor extra vacuum. Dat laatste werkt vooral tijdens stationair draaien dacht ik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Nou, heb ik morgen ook nog een doel op de beurs. Een soort van Y stuk zoeken.