5 August 2011, 08:38
Jawel het is een feit.
Ik ben een Volvo rijder geworden. Mijn naam is Maurice Spapens, ik ben mode ontwerper, kunstenaar. En sleutel al mijn hele leven aan om te beginnen fietsen. Mijn brommer een Puch model Tomos. niemand kreeg hem aan de praat. Ik reed er mee weg na een uurtje klooien en prutsen.
Ik neem aan dat iedereen zijn eerste auto kan herinneren. De mijne een Opel Kadet Caravan (stationmodel), erna een Honda Civic, en toen kwam ik een Volvo 440 donkergrijs tegen. Het was op dat moment de enige automaat die voor weinig te vinden was. En dan ben je besmet met het Volvo virus schijnt het.
Afgelopen jaar ruilde ik de 440 in voor een 740 GLE. Die heeft me weer op het pad van sleutelen aan je auto gezet. In de vakantie ging de startmoter stuk, op de sloop andere gevonden. Nog door een garage erin gezet. die vergaten 1 kabelaansluiting. Op de sloop een dynamo gevonden, dat zou in eerste instantie het hebben moeten zijn. Niet dus, na drie dagen midden in verhuizing los kabeltje gevonden and problem solved.
De 740 zilvergrijs een heerlijke verhuiswagen. Met alles erop en eraan was ie. Net verkocht aan een goede vriend die er mee gaat verhuizen en nog jaren plezier van gaat hebben en al heeft.
Wat hebben we dan nog. 5 mei nam ik van een liefhebber een 245DL uit 1977 over. LPG, ronde lampen voor, groen. Liefde op het eerste gezicht. Ondanks wat roest plekken en minder comfort als de 740 een heerlijke auto. Garage voor gehuurd, ik kreeg er een laadbak vol onderdelen bij, die zullen ook wel nodig zijn.
Hij heeft 780000 gelopen, met overdrive, cruisecontrol erin, B230KH motor, M46. Schakelbak.
De 2e eigenaar heeft veel gereden op en neer naar Frankrijk vandaar de kilometers. De man heeft de auto ook goed onderhouden. Hij is goed geconserveerd maar heeft toch wel wat werk nodig. Roest en interieur ga ik nu aanpakken. Ik heb al aardig wat kabels en stekkers vervangen, zo ook oliefilter, luchtfilter, bougies, kabels bougies, bobinekap en rotor,
De kleppen ga ik laten stellen tenzij iemand me dat kan leren. Vooral ook wil leren.
Mijn linkerraam mechanisme is uit elkaar gevallen en raam gaat dus niet meer open of dicht. Zit veel roest op binnenkant Achterklep hangt uit het lood, voorklep heeft veel roest onder de kap. chromen rand linksboven zit op roest. Jawel het roestmonster.
Met dank aan dit forum voor veel helpende ervaringsverhalen, heb ik donordeuren en voor en achterklep gevonden als het goed is. Dan op het gemak e.Ã . Vervangen, stoelen aanpakken. Iemand nog bruine stof om zelf de bekleding te maken? Of leer?
Omdat bovenstaande wel veel tijd gaat kosten dacht ik kom voor weinig een auto-tje erbij. Klein voor in de stad. Met zo'n plat achterkantje, een 480ES B18F (?) 5versnellingsbak gevonden. 1989 net aan de verkeerde kant van vrijstelling maar wel casco in goede staat. Tuurlijk paar plekjes. Staat nu bij mijn garagehouder voor afstellen CO2 en reparatie aan veerschotel rechtsachter maar dan is ie ook weer APK waardig.
Al een ochtend bezig geweest om de wisserbedrading bij achterklep te vernieuwen, et voilà werkt weer.
Infocentre contactjes schoongemaakt, werkt weer.
Iemand toevallig de 2 plastic dashboard delen die om het stuur gaan. Door vorige eigenaar vakkundig met gaffertape aan elkaar geplakt. Ik ga voor weer netjes.
Jammer dat er geen airco in zit, voor de rest een heerlijke wagen. Ik mag hem vanmiddag ophalen
Als ik uitgevonden heb hoe plaatjes erbij te zetten dan zien jullie meer.
Compliment voor het forum, wellicht ook een 440 - 480 apart itemblokje?
Groet Maurice
Ik ben een Volvo rijder geworden. Mijn naam is Maurice Spapens, ik ben mode ontwerper, kunstenaar. En sleutel al mijn hele leven aan om te beginnen fietsen. Mijn brommer een Puch model Tomos. niemand kreeg hem aan de praat. Ik reed er mee weg na een uurtje klooien en prutsen.
Ik neem aan dat iedereen zijn eerste auto kan herinneren. De mijne een Opel Kadet Caravan (stationmodel), erna een Honda Civic, en toen kwam ik een Volvo 440 donkergrijs tegen. Het was op dat moment de enige automaat die voor weinig te vinden was. En dan ben je besmet met het Volvo virus schijnt het.
Afgelopen jaar ruilde ik de 440 in voor een 740 GLE. Die heeft me weer op het pad van sleutelen aan je auto gezet. In de vakantie ging de startmoter stuk, op de sloop andere gevonden. Nog door een garage erin gezet. die vergaten 1 kabelaansluiting. Op de sloop een dynamo gevonden, dat zou in eerste instantie het hebben moeten zijn. Niet dus, na drie dagen midden in verhuizing los kabeltje gevonden and problem solved.
De 740 zilvergrijs een heerlijke verhuiswagen. Met alles erop en eraan was ie. Net verkocht aan een goede vriend die er mee gaat verhuizen en nog jaren plezier van gaat hebben en al heeft.
Wat hebben we dan nog. 5 mei nam ik van een liefhebber een 245DL uit 1977 over. LPG, ronde lampen voor, groen. Liefde op het eerste gezicht. Ondanks wat roest plekken en minder comfort als de 740 een heerlijke auto. Garage voor gehuurd, ik kreeg er een laadbak vol onderdelen bij, die zullen ook wel nodig zijn.
Hij heeft 780000 gelopen, met overdrive, cruisecontrol erin, B230KH motor, M46. Schakelbak.
De 2e eigenaar heeft veel gereden op en neer naar Frankrijk vandaar de kilometers. De man heeft de auto ook goed onderhouden. Hij is goed geconserveerd maar heeft toch wel wat werk nodig. Roest en interieur ga ik nu aanpakken. Ik heb al aardig wat kabels en stekkers vervangen, zo ook oliefilter, luchtfilter, bougies, kabels bougies, bobinekap en rotor,
De kleppen ga ik laten stellen tenzij iemand me dat kan leren. Vooral ook wil leren.
Mijn linkerraam mechanisme is uit elkaar gevallen en raam gaat dus niet meer open of dicht. Zit veel roest op binnenkant Achterklep hangt uit het lood, voorklep heeft veel roest onder de kap. chromen rand linksboven zit op roest. Jawel het roestmonster.
Met dank aan dit forum voor veel helpende ervaringsverhalen, heb ik donordeuren en voor en achterklep gevonden als het goed is. Dan op het gemak e.Ã . Vervangen, stoelen aanpakken. Iemand nog bruine stof om zelf de bekleding te maken? Of leer?
Omdat bovenstaande wel veel tijd gaat kosten dacht ik kom voor weinig een auto-tje erbij. Klein voor in de stad. Met zo'n plat achterkantje, een 480ES B18F (?) 5versnellingsbak gevonden. 1989 net aan de verkeerde kant van vrijstelling maar wel casco in goede staat. Tuurlijk paar plekjes. Staat nu bij mijn garagehouder voor afstellen CO2 en reparatie aan veerschotel rechtsachter maar dan is ie ook weer APK waardig.
Al een ochtend bezig geweest om de wisserbedrading bij achterklep te vernieuwen, et voilà werkt weer.
Infocentre contactjes schoongemaakt, werkt weer.
Iemand toevallig de 2 plastic dashboard delen die om het stuur gaan. Door vorige eigenaar vakkundig met gaffertape aan elkaar geplakt. Ik ga voor weer netjes.
Jammer dat er geen airco in zit, voor de rest een heerlijke wagen. Ik mag hem vanmiddag ophalen

Als ik uitgevonden heb hoe plaatjes erbij te zetten dan zien jullie meer.
Compliment voor het forum, wellicht ook een 440 - 480 apart itemblokje?
Groet Maurice