Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar voeding vandaan te halen voor LPG klep Amazon?
Hallo ik heb een vraag, eigenlijk 2:

Ik ben bezig met het uitpluizen van een draadboom voor de Amazon, zie ook:

http://volvolvo.nl/forum/topic,9516.msg1...#msg145437 ga ik straks weer mee verder.

Nu stuit ik op de volgende vraag: Waar haal ik de voeding voor de gaskleppen (LPG) vandaan ???
Ik heb een contactslot met gepantserde leiding naar de bobine, die wil ik liever niet losknippen Wink
Maar waar haal ik dan de voeding vandaan, het andere contact opend immers als je doordraait naar start, iemand een slinkse suggestie ???

Vraag 2: op mijn carburateur zie een soort coil, waar dient deze voor en hoe moet ik die elektrich gezien aansturen? (ik vermoed dat de carb. uit een latere 140/240 afkomstig is)

BVD

Arno
Antwoord
In een ander recent topic stond een elektrisch schema van een amazon, weet niet meer waar, misschien helpt je dat?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
elke fatsoenlijk gezekerd punt dat spanning krijgt zodra de auto op contact staat is voldoende om een lijntje naartoe te trekken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dat is nou juist het probleem Jambon. Een Amazon heeft dat niet, het enige punt wat stoom houd bij starten is die afgeschermde draad en daar kun je niet bij.

Er zijn vast Amazone rijders met LPG en een slinkse aansluiting........
Antwoord
je zekeringkast krijgt toch spanning..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Nee Jambon, dat schrijf ik toch zojuist. Ik vindt het fijn dat je zo fanatiek post, maar let wel op de inhoud...... ;D ;D ;D
Antwoord
Stroomdraad van de accu trekken dan.
Zekering er tussen en een ralais.
Relais aansturen met een stroompje wat alleen stroom krijgt als de motor draait.( heel belangrijk voor de veiligheid en verplicht) :o.
Vaak wikkelen ze een draad om de bobine kabel om zo via een inductie spanning genoeg stroom te maken om het relais te bekrachtigen.
Gaat de motor uit dan betekend dat ook dat de lpg installatie geen stroom meer krijgt en dat betekend dan afsluiter op de tank dicht en afsluiter op de verdamper dicht.
Voor het starten plaats je een tijd relais zodat je tijdelijk lpg krijgt.
Wist je dit allemaal niet dan kan je der beter afblijven denk ik Wink.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
De kabel van de bobine is volgens mij bij een amazon staal omvlochten, dan kan je dat trukje niet uithalen. Hoe het wel zit kan je volgens mij wel bij deze jongens vragen.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
De LPG klep heeft tijdens het starten geen voeding nodig.
Je hoort dit aan te sluiten met een speciaal veiligheidsrelais.
Als je het contact aanzet, opent deze voor circa 10 seconden de kleppen en komt er een pulsje gas (genoeg om op te starten).
Verder is dat relais uitgevoerd met een pulsopnemer (van bobine of hoofd bobinekabel).
Zodra hij daar een puls detecteert, zet hij de kleppen open.
Hierdoor kan er geen gas blijven stromen als de motor uitvalt en het contact aan blijft staan.

Zie ook mijn uitleg in het Topic LPG probleem op volvo-forum.nl

Mocht je nu echt spanning willen hebben tijdens het starten (wat bijvoorbeeld voor een 123-ontsteking) wel nodig is, kun je inderdaad of de pantserkabel opereren of een diodesetup gebruiken.
Zie een uitleg hiervan op mijn website bij Handige informatie en tips > Installatie 123-ontsteking
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Citaat:In een ander recent topic stond een elektrisch schema van een amazon, weet niet meer waar, misschien helpt je dat?

Topic is verwijderd door TS ( ??? ) dus schema ook pleite.
Anyway, voor de geinteresseerden.

KKKlllliikkk
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aansluiten bedrading b230 voor vonk bobine Keesrutten260 1 504 11 May 2024, 21:03
Laatste bericht: Marc1970
  Waar dient dit stekkertje voor? Kogelman 2 1.178 5 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Kogelman
  Afgekeurd op het "controle lampje" voor het mistachterlicht marc-f 2 1.407 9 September 2022, 13:06
Laatste bericht: marc-f
  Radio welke geschikt is voor elektrische antenne Van Schellen 11 8.476 22 May 2020, 23:56
Laatste bericht: Van Schellen
  Amazon loopt alleen nog maar stationair na een motorwissel MacVolvo 12 9.645 7 February 2019, 12:46
Laatste bericht: MacVolvo
  ruitenwissermotor voor wakka 4 4.662 7 March 2018, 21:14
Laatste bericht: wakka
  Vocht, denk ik, maar waar? Frank&Frida 3 3.903 5 March 2018, 23:11
Laatste bericht: Frank&Frida
  Mistlampen [voor] Nicolaas H 4 5.014 16 July 2016, 16:41
Laatste bericht: Nicolaas H
  Audio kabels trekken van voor naar achter Arjen van Hattem 2 3.687 6 June 2016, 13:50
Laatste bericht: Arjen van Hattem
  Welke bougicord bougiekabelset voor B200F Erik-240 7 7.010 21 May 2016, 19:10
Laatste bericht: Erik-240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)