Berichten: 83
Topics: 22
Lid sinds: May 2008
Hallo ik heb een vraag, eigenlijk 2:
Ik ben bezig met het uitpluizen van een draadboom voor de Amazon, zie ook:
http://volvolvo.nl/forum/topic,9516.msg1...#msg145437 ga ik straks weer mee verder.
Nu stuit ik op de volgende vraag: Waar haal ik de voeding voor de gaskleppen (LPG) vandaan ???
Ik heb een contactslot met gepantserde leiding naar de bobine, die wil ik liever niet losknippen

Maar waar haal ik dan de voeding vandaan, het andere contact opend immers als je doordraait naar start, iemand een slinkse suggestie ???
Vraag 2: op mijn carburateur zie een soort coil, waar dient deze voor en hoe moet ik die elektrich gezien aansturen? (ik vermoed dat de carb. uit een latere 140/240 afkomstig is)
BVD
Arno
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
In een ander recent topic stond een elektrisch schema van een amazon, weet niet meer waar, misschien helpt je dat?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
elke fatsoenlijk gezekerd punt dat spanning krijgt zodra de auto op contact staat is voldoende om een lijntje naartoe te trekken..
Berichten: 83
Topics: 22
Lid sinds: May 2008
Dat is nou juist het probleem Jambon. Een Amazon heeft dat niet, het enige punt wat stoom houd bij starten is die afgeschermde draad en daar kun je niet bij.
Er zijn vast Amazone rijders met LPG en een slinkse aansluiting........
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
je zekeringkast krijgt toch spanning..?
Berichten: 83
Topics: 22
Lid sinds: May 2008
Nee Jambon, dat schrijf ik toch zojuist. Ik vindt het fijn dat je zo fanatiek post, maar let wel op de inhoud...... ;D ;D ;D
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Stroomdraad van de accu trekken dan.
Zekering er tussen en een ralais.
Relais aansturen met een stroompje wat alleen stroom krijgt als de motor draait.( heel belangrijk voor de veiligheid en verplicht) :o.
Vaak wikkelen ze een draad om de bobine kabel om zo via een inductie spanning genoeg stroom te maken om het relais te bekrachtigen.
Gaat de motor uit dan betekend dat ook dat de lpg installatie geen stroom meer krijgt en dat betekend dan afsluiter op de tank dicht en afsluiter op de verdamper dicht.
Voor het starten plaats je een tijd relais zodat je tijdelijk lpg krijgt.
Wist je dit allemaal niet dan kan je der beter afblijven denk ik

.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
De kabel van de bobine is volgens mij bij een amazon staal omvlochten, dan kan je dat trukje niet uithalen. Hoe het wel zit kan je volgens mij wel bij
deze jongens vragen.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
De LPG klep heeft tijdens het starten geen voeding nodig.
Je hoort dit aan te sluiten met een speciaal veiligheidsrelais.
Als je het contact aanzet, opent deze voor circa 10 seconden de kleppen en komt er een pulsje gas (genoeg om op te starten).
Verder is dat relais uitgevoerd met een pulsopnemer (van bobine of hoofd bobinekabel).
Zodra hij daar een puls detecteert, zet hij de kleppen open.
Hierdoor kan er geen gas blijven stromen als de motor uitvalt en het contact aan blijft staan.
Zie ook mijn uitleg in het Topic
LPG probleem op volvo-forum.nl
Mocht je nu echt spanning willen hebben tijdens het starten (wat bijvoorbeeld voor een 123-ontsteking) wel nodig is, kun je inderdaad of de pantserkabel opereren of een diodesetup gebruiken.
Zie een uitleg hiervan op mijn website bij
Handige informatie en tips > Installatie 123-ontsteking
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:In een ander recent topic stond een elektrisch schema van een amazon, weet niet meer waar, misschien helpt je dat?
Topic is verwijderd door TS ( ??? ) dus schema ook pleite.
Anyway, voor de geinteresseerden.
KKKlllliikkk