Berichten: 188
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2010
Hmmm, daar krijg je dan direct weer gelijk in.
Zojuist Nordicar gebeld, ze geven aan dat de onderdelen niet los zijn te verkrijgen. Je mag er dan wel van uitgaan dat dit de waarheid is.
Er zijn in basis twee smaken, een origineel (nieuw of gebruikt) of een niet originele 1-2-3 ontsteking.
Ik ga maar even een topic op het prikbord zetten.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als je verdeler 0237003027 is, ligt hier een complete nieuw:
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_res...229398.htm
Waarom probeer je het stukje magneet niet weer op plek te plakken? De mogelijkheden van superlijm zijn onbegrensd.
Zou ook kunnen dat andere verdelers met Hall sensor nuttige onderdelen bevatten. De 'impulse generator' lijkt me een vrij eenvoudig stukje plastic en een magneet.
Deze doedah bedoel je toch?
http://europartshouse.com/index.php?main...cts_id=121
-edit- Wetenwaardigheden: De Bosch Transistor-Spulenzündanlage (mooi woord) TSZ-i is met een inductiegever, geen Hall sensor. Ik weet ook eigenlijk het verschil niet.
Hier een VW soortgelijk iets voor 38 euro, nu stop ik met googelen:
http://iltisteile.com/wb/pages/bakery/in...er-353.php
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 188
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2010
Marc, ik ben werkelijk onder de indruk! Volgens mij is het inderdaad het onderdeel wat ik zoek, ik was er eigenlijk al van overtuigd dat het niet los te koop is.
Dank
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik sta altijd versteld van de mogelijkheden op www. Plaats eens een foto van het probleem, ik wil de TSZ-I2A ook wel eens in het echt zien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 188
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2010
Ik hoop morgen een tijdelijke ontsteking te kunnen kopen. Wanneer dit lukt zal ik het defecte deel aan het forum toevertrouwen
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Berichten: 188
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2010
Vandaag een ontsteking weten te bemachtigen, wellicht morgen tijd om hem te plaatsen.
Tevens twee IC's gekocht, maar goed eerst het blok "standaard "netjes laten draaien.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Berichten: 188
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2010
Vandaag de nieuwe (gebruikte) ontsteking geplaatst. Ook met de nieuwe ontsteking blijft het blok onregelmatig lopen bij stationair, acelleratie is goed maar bij afremmen op de motor lijkt hij te pingelen (bokken). Als je de ontsteking met de klok mee draait tot hij stationair goed loopt wil de motor slecht accellereren.
Het meest vreemde is dat wanneer je de vacuumvervroeger afkoppeld de motor mooi stationair loopt en een acceptabele (maar niet optimale) acelleratie levert.
Resumerend lijkt het probleem met de vacuumvervroeger samen te hangen. Omdat twee verschillende vucuumpotten (die ik gecontroleerd heb en goed werken) het zelfde beeld geven ga ik er vanuit dat deze goed functioneren.
Kan het zijn dat het vucuum te hoog is zodat de vervroeger direct wordt geactiveerd ???? Wie heeft een dergelijk probleem bij de hand gehad?
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik dacht dat die allemaal op 'ported vacuum' werkten, dus pas nadat de gasklep opengaat. Misschien staat de gasklep te ver open bij stationair?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 188
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2010
De vacuumdoos staat wordt door twee vacuumslangetjes gevoed, deze zijn met een T-stuk aan elkaar verbonden.
- 1 vacuumslang is aangesloten vlak naast de luchtschroef (voor regelen stationair toerental) op het luchthuis.
- 1 vacuum slang is aangesloten op de venturi, na de gasklep.
De drie onderdelen; vacuum1, vacuum 2 en vacuumdoos staan dus met elkaar in open verbinding. (ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit de originele montage is. Je krijgt dan een "luchtlekkage" van vacuum 1 naar vacuum 2 wanneer de gasklep gesloten is.
Vragen die in me opkomen zijn;
* Is de aansluiting van een dubbele vacuumslang met open verbinding wel goed?
* Mag de vacuumvervroeger al bij stationair toerental functioneren/ vervroegen? (doet dit namelijk wel!)
* Kan iemand met een B21ET blok een kijken hoe hier de montage is gedaan?
Dank!
Vandaag gereden zonder de vacuumvervroeger, dit gaat een stuk beter dan wanneer deze is aangesloten. Ik wil het geheel echter wel weer juist krijgen.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Berichten: 188
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2010
Nog even terug naar het ported vacuum; Mag ik dit lezen als;
"aansluiting vacuumslang op het gashuis naast de stationair stelschroef, boven de gasklep. Wanneer de gasklep opengaat wordt het vacuum vergroot zodat de vacuumvervroeger op de ontsteking wordt geactiveerd. Bij gesloten gasklep (stationair) werkt de vacuumvervroeger (totaal) niet".
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio