22 December 2012, 02:05
Ik heb een paar jaar in een '98 945 LPI gereden, heb zelf de Landi LPI G3 erin laten zetten, was ook een automaat met OD
Was een heerlijke wagen, je merkt geen verschil in acceleratie tussen LPG of benzine.
Je kunt hem iets tunen, waarbij de turbodruk wat omhoog gaat en het verbruik minder wordt, klinkt bijna te mooi om waar te zijn maar is echt zo.
Kijk maar eens op het 700forum.
Vialle LPG pompen zijn wat luidruchtiger en zouden minder sterk zijn en eerder kapot gaan dan Landi, ik heb de wagen verkocht omdat ik dichter bij huis kwam te werken, heb nog spijt...
Zwakke punten zijn de Lambda sonde en LPI, vaak gaat deze aan en mijn advies is electronisch bypassen want bij APK moet hij uit zijn, tevens is de cardan soms een probleem en geeft vibraties, nieuwe kruiskoppelingen, ophangrubber en lager vervangen en uitlijnen is de remedie
Was een heerlijke wagen, je merkt geen verschil in acceleratie tussen LPG of benzine.
Je kunt hem iets tunen, waarbij de turbodruk wat omhoog gaat en het verbruik minder wordt, klinkt bijna te mooi om waar te zijn maar is echt zo.
Kijk maar eens op het 700forum.
Vialle LPG pompen zijn wat luidruchtiger en zouden minder sterk zijn en eerder kapot gaan dan Landi, ik heb de wagen verkocht omdat ik dichter bij huis kwam te werken, heb nog spijt...
Zwakke punten zijn de Lambda sonde en LPI, vaak gaat deze aan en mijn advies is electronisch bypassen want bij APK moet hij uit zijn, tevens is de cardan soms een probleem en geeft vibraties, nieuwe kruiskoppelingen, ophangrubber en lager vervangen en uitlijnen is de remedie
Ed van der Zee'98 C70 T5 '98 S90, '96 965 Oxford, '71 164 M410 OD, '71 144-S M41 OD, '71 P1800 E BW35 '71 144-GT M41 OD, '69 Amazon M41OD