Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
3 June 2011, 20:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 July 2011, 13:02 door VolvoDick.)
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
goed verhaal.. de carb fungeert nu als throttlebody.. je mist nu de massatraagheid van het zuigertje, prima toch..? en en slangetje meer of minder.. gewoon dezelfde materialen gebruiken als Volvo zelf..
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
bestaat dat setje nu uit een klepje, een slangetje, een t-stukje en een balgje?
Het klepje zorgt ervoor dat er vacuum opgebouwd kan worden en het balgje houdt het vacuum vast zodat de naald niet naar beneden gaat.
Is dat het idee van de construktie?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
3 June 2011, 21:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 July 2011, 13:03 door VolvoDick.)
Black Moose schreef:Het klepje zorgt ervoor dat er vacuum opgebouwd kan worden en het balgje houdt het vacuum vast zodat de naald niet naar beneden gaat.
Is dat het idee van de construktie?
Nee, het klepje zorgt er voor dat wanneer er op benzine wordt overgeschakeld het vacuüm wegvalt zodat de zuiger weer op z'n plek valt en gewoon weer functioneel is.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
o op die fiets

, ik heb er ooit eens naar geinformeerd, vroegen ze voor zo'n setje 70 euro, dacht ik. maar met een eenvoudig klepje en een balgje makkelijk zelf te fabriceren. Op mijn werk maar eens kijken of ik zo'n klepje kan vinden
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Misschien een heel onbeleefde vraag, maar wat kost dat nou zo'n setje?
245L VAN
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Jaren terug een partijtje amazon-onderdelen opgekocht, dit setje zat er ook tussen.
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Oooh oke,
Aangezien mijn auto op gas af en toe blijft hangen in toeren bij stationair en op benzine heel laag stationair draait. help zo'n kit dat te voorkomen?
245L VAN
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Sebastiaan! schreef:Oooh oke,
Aangezien mijn auto op gas af en toe blijft hangen in toeren bij stationair en op benzine heel laag stationair draait. help zo'n kit dat te voorkomen?
Nee, dit setje lost dat probleem niet op.
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
15 June 2011, 21:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 July 2011, 13:54 door VolvoDick.)
Op de terugrit naar huis....opeens horten en stoten....lpgtank schoonleeg........geen probleem overschakelen naar benzine.....maar de motor pakte niet op...wel een sterke benzinelucht. in eerste instantie verdacht ik de benzineslang, maar helaas bleek- nadat de volvo naar de pomp was gesleept om lpg te tanken- de mechanische benzinepomp naar de knoppen, de benzine spoot uit de bovenkant van de pomp. Eerst de benzinslang maar van de pomp ontkoppelt, binnenkort maar een nieuwe pomp bestellen en monteren.
Vandaag gelijk maar de olie + filter ververst Castrol magnatec 10W40 bij km stand 230.000