Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stalen remleidingen of niet?
#1
Heeft er hier iemand ervaring met stalen remleidingen voor de 240? Aangezien ik nu met de Blauwe toch alles aan het vervangen ben, doe ik voor de zekerheid ook maar de remslangen. VOMD kan deze leveren, helaas wel van Scantech. De forumsponsor APP kan stalen remleidingen leveren voor 113 euro, terwijl ik bij VOMD compleet klaar ben voor 86 euro.

Voor diegene die stalen remleidingen hebben, merken jullie verschil? Het zal grotendeels tussen de oren zitten, maar toen ik bij mijn Kawasaki racer switchte naar stalen remleidingen voelde ik wel degelijk het verschil. Wellicht ook omdat er toen nieuwe remvloeistof in ging. ATE Super Blue heb ik al staan, dus die gaat er sowieso in.
Antwoord
#2
Mijn ervaring met stalen remleidingen is vooral dat ze roesten tot barstens toe. Ik was nogal blij met de cunifer leidingen onder mijn 240.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Bedoelt Dennis niet de slangen met rvs mantel? Zo ja, heb ik ervaring mee, maar geen ervaring met de oude omdat ze er al onder zaten toen ik em kocht. Geen vergelijkingsmateriaal dus. En stalen leidingen is een slecht idee ja.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#4
Ik ga er vanuit dat Dennis die flexibele rvs omvlochten slangen bedoelt?

Niet dit:
[Afbeelding: pict0896.jpg]

Maar dit:
[Afbeelding: Foto-GUSCME8X.jpg]

Ik heb geen ervaring, maar het voordeel schijnt het pedaal harder aanvoelt (slang kan minder makkelijk uitzetten).
En het is minder gevoelig voor beschadigingen. Daarbij, de keurmeester (en jij) kan ook niet zien of er haarscheurtjes in zitten.
Het verschil €27 is niet gigiantisch.
Antwoord
#5
Haha, die RVS omvlochten dingen bedoel ik ja. Deze zijn van binnen met een teflon kern. Ik heb nog nooit gehoord bij motoren dat er scheuren op traden, en heeeel veel motoren zijn uitgerust met deze leidingen.

Het ging me vooral om mensen die geswitcht zijn van origineel naar staalomvlochten, en of ze verschil merken (al dan niet door verversing van remvloeistof).
Antwoord
#6
DennisvdB schreef:Deze zijn van binnen met een teflon kern. Ik heb nog nooit gehoord bij motoren dat er scheuren op traden, en heeeel veel motoren zijn uitgerust met deze leidingen.
Ik bedoelde het ook als voordeel tov de traditionele slang.
Sommige keurmeesters beginnen al te miepen als er een barstje in de tectiel zit die op de (standaard) remslang is gekomen. Dat zal je nu niet meer hebben Smile
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Niet leuk Rin 1 3.852 21 February 2016, 13:00
Laatste bericht: Rob
  Brake failure - soms wel soms niet simplicity 3 5.235 15 January 2015, 14:15
Laatste bericht: Marc1970
  Remklauw revisie niet zwevende klauw 2 zuigers. A_A 5 5.726 9 January 2015, 22:48
Laatste bericht: frox
  Achter remmen werken niet meer DanielR 2 7.859 26 June 2014, 22:20
Laatste bericht: Marc1970
  zuiger remklauw wil niet terug mvgeffen 48 48.990 28 September 2011, 22:42
Laatste bericht: Rob
  Trillen / bonken bij remmen - niet in het stuur edhn 16 15.229 26 June 2011, 14:14
Laatste bericht: edhn
  Remleidingen JDDV 8 7.123 14 October 2010, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  niet werkende remlichten jurjen 6 5.931 10 May 2010, 18:42
Laatste bericht: Jambon
  Ontluchten: rempedaal wordt niet hard daanheijn 21 17.500 5 January 2008, 11:59
Laatste bericht: daanheijn

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)