Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speakers
Ik ben ook van plan om weer speakers in de voordeuren te zetten. Iemand die weet welke maat dit is? En welke speakers kun je 't beste gebruiken en waar het beste kopen?
Antwoord
lj_dekker schreef:Ik ben ook van plan om weer speakers in de voordeuren te zetten. Iemand die weet welke maat dit is? En welke speakers kun je 't beste gebruiken en waar het beste kopen?

Origineel is 10 cm. Maar de bevestiging van de meeste speakers is anders. Dus de gaten in de deur komen niet overeen met de standaardmaat van de meeste speakers...
Ook ik moet er aan geloven. Speaker linksvoor opgeblazen Big Grin Big Grin
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
ff MB-Quart speakers kopen.goede ervaring mee. Pioneer en Kenwood echter matige. En ik zou voor een oplossing gaan met gescheiden (losse) tweeters. Die je dan elders hoger plaatst. Heb je waarschijnlijk beter geluid.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
en als je het dan helemaal Volvo wilt houden: er zijn Volvo tweetertjes te koop voor een 240. Zwarte kastjes die je op je dash kan plaatsen. tweetertje is waardeloos, maar daar kun je dan een andere inzetten.
Antwoord
Ik ben van plan om in de deuren gewoon die 10 cm boxen te zetten en dan achterin de hoedenplank wat grotere exemplaren voor het zwaardere werk. 10 cm dus? En bij die MB-Quart speakers zitten daar al goeie afdekkapjes bij die fatsoenlijk te gebruiken zijn en een beetje staan?
Antwoord
Er zijn ook prima speakers van andere merken hoor, alleen niet alles is even goedkoop.
ok en betaalbaar is bijv. Macrom

Duur en echt heel goed is JBL GTi serie.

MAar verwacht geen bassen uit je voorspeakers en losse tweeters geeft een veel beter geluid! Wat je ook koopt: let goed op de inbouwdiepte! Een te 'dikke' speaker zorgt ervoor dat je ruit niet meer naar beneden kan - evt. op te lossen door een opvulring.

In de hoedenplank zou je een stel 3-weg ovale Pioneers kunnen zetten, die geven goed geluid, ook zonder versterker. Moet je wel de gaten iets vergroten.
Antwoord
Ticcie schreef:en als je het dan helemaal Volvo wilt houden: er zijn Volvo tweetertjes te koop voor een 240. Zwarte kastjes die je op je dash kan plaatsen. tweetertje is waardeloos, maar daar kun je dan een andere inzetten.

Heeft hier iemand een foto van wellicht?

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
TheSaint77 schreef:goed idee...als ik het goed begrijp: klem je de speaker dan op je deurpaneel door de ring er achter te hangen en dan de speaker met houtschroeven vast te zetten? Want zoals ik het vaker gezien heb maken die plaatschroefjes die je om het hardboard heen drukt waar je dan vervolgens in kan schroeven je hardboard meer kapot dan wat anders.

Nee

de originele volvo speakershouders hebben 4 gaten die eigenlijk op je bekleding vast moeten zitten en in de houders passen dan weer 13 cm-speakers
ik heb een mdf ring (laten) maken (vader). deze houten ring zit met 4 schroeven op het metaal van de deur.
de volvo speakerhouders zitten daar weer opgeschroefd, dus zo vast als een huis en dus beter geluid (geen getril).
van het merk Hertz http://www.hertzaudiovideo.com/homenews_en.asp
Een paar knappe speakers erin et voila!

maar even wat anders, dat rechthoekige gat boven in je dasboard (onder dat rooster bij je voorruit, iemand eens geprobeerd daar een ovale bass-speaker in het zetten?
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Die waren er zelfs van volvo (kwam er laatst een op ebay langs)
(maar ja dat het moet kunnen was waarschijnlijk wel al duidelijk :lol: )
79-er 242 GT B23e
Antwoord
[Afbeelding: tweeter8am.jpg]

Tada! Big Grin

Ik heb ze ooit op marktplaats gekocht en heb de originele tweetertjes er al uitgehaald.

Heel toevallig: was gisteren in gesprek met collega hierover en die had vorige week een setje weggegooid.......... zonde! Maar hij had misschien ook nog een originele achterklepspoiler liggen (waarschijnlijk ook weggegooid). En dat allemaal bij Audi te Ingolstadt!

btw: die speaker midden op het dashboard stamt nog uit het mono tijdperk en is bedoeld om ipv de deurspeakers te gebruiken. Als basspeaker is ie totaal waardeloos, want het dashboard is absoluut geen klankkast.

Wat je wel zou kunnen doen is om er evt. een surroundspeaker in te plaatsen als je een echt mooie installatie hebt. En ik zit er over te denken om er een klaprooster van te maken met daaronder een navigatiescherm. Lijkt me wel mooi! Maar voorlopig nog effe niet.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  speakers in de 240 estate Frans en Jos 20 15.468 29 May 2012, 23:49
Laatste bericht: marcela112
  Audio / speakers (240 GLE) bramvb 3 3.025 9 September 2009, 08:01
Laatste bericht: Frans245
  Speakers op de wielkasten? Rhino 30 17.699 4 April 2008, 22:23
Laatste bericht: aeos
  speakers vernieuwen; suggesties? pierre 6 5.122 10 April 2007, 23:11
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)