Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Heeft er hier iemand ervaring met stalen remleidingen voor de 240? Aangezien ik nu met de Blauwe toch alles aan het vervangen ben, doe ik voor de zekerheid ook maar de remslangen. VOMD kan deze leveren, helaas wel van Scantech. De forumsponsor APP kan stalen remleidingen leveren voor 113 euro, terwijl ik bij VOMD compleet klaar ben voor 86 euro.
Voor diegene die stalen remleidingen hebben, merken jullie verschil? Het zal grotendeels tussen de oren zitten, maar toen ik bij mijn Kawasaki racer switchte naar stalen remleidingen voelde ik wel degelijk het verschil. Wellicht ook omdat er toen nieuwe remvloeistof in ging. ATE Super Blue heb ik al staan, dus die gaat er sowieso in.
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Mijn ervaring met stalen remleidingen is vooral dat ze roesten tot barstens toe. Ik was nogal blij met de cunifer leidingen onder mijn 240.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Bedoelt Dennis niet de slangen met rvs mantel? Zo ja, heb ik ervaring mee, maar geen ervaring met de oude omdat ze er al onder zaten toen ik em kocht. Geen vergelijkingsmateriaal dus. En stalen leidingen is een slecht idee ja.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
27 November 2012, 16:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 November 2012, 16:17 door Dopski.)
Ik ga er vanuit dat Dennis die flexibele rvs omvlochten slangen bedoelt?
Niet dit:
Maar dit:
Ik heb geen ervaring, maar het voordeel schijnt het pedaal harder aanvoelt (slang kan minder makkelijk uitzetten).
En het is minder gevoelig voor beschadigingen. Daarbij, de keurmeester (en jij) kan ook niet zien of er haarscheurtjes in zitten.
Het verschil €27 is niet gigiantisch.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Haha, die RVS omvlochten dingen bedoel ik ja. Deze zijn van binnen met een teflon kern. Ik heb nog nooit gehoord bij motoren dat er scheuren op traden, en heeeel veel motoren zijn uitgerust met deze leidingen.
Het ging me vooral om mensen die geswitcht zijn van origineel naar staalomvlochten, en of ze verschil merken (al dan niet door verversing van remvloeistof).
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
DennisvdB schreef:Deze zijn van binnen met een teflon kern. Ik heb nog nooit gehoord bij motoren dat er scheuren op traden, en heeeel veel motoren zijn uitgerust met deze leidingen.
Ik bedoelde het ook als voordeel tov de traditionele slang.
Sommige keurmeesters beginnen al te miepen als er een barstje in de tectiel zit die op de (standaard) remslang is gekomen. Dat zal je nu niet meer hebben