Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toch ook weer aan de RWD..
Valt me dus echt even vies tegen peter ;D ;D ;D
Antwoord
8valve schreef:Valt me dus echt even vies tegen peter ;D ;D ;D

Sorry hoor, dat ik jou moet teleurstellen, ben blijkbaar toch menselijk Wink

K had er een uitgehad, weet al niet eens meer waarvoor eigenlijk, blijkbaar niet rechtgezet na her-montage.. tja "it was me so no one to blaim .. "

Vanmorgen stelde ze me wel teleur weer dat verrekte op 1,5 cilinder lopen na lange stilstand,
zowat een jaar geen last meer van gehad en vanmorgen was het ineens weer prijs ..

Heb ondertussen al weer even de primaire zaken nagelopen,
de kritische connectors losgehad,
zekeringenkast gemaltreteerd,
injectoren in bad gedaan,
kaarsjes bekeken,
kap en rotor even opgepoetst

Uiteindelijk middels de 850 als bron van wat extra electriek met enige moeite weer leven in madam gekregen, ging nog niet van harte.

Eer eerste proefrit maakte in elk geval duidelijk dat de dame er weer zin in heeft,
pakt merkbaar vlotter op, en loopt een stuk rustiger door t hele bereik
(zelfs mijn (v)echtgenote merkte dat op, resultaat moet dus wel heel erg zijn ) )

Zal dat relais achter t dashkastje dadelijk nog eens besnuffelen en of doorsolderen en ook de LH zekering eens laten blinken.
## Dat relais is ondertussen ook onderhanden genomen, was zeker geen overbodige luxe.. Wink even netjes doorbakken en weer teruggeplaatst. waar die LH zekering bij een 93Ãr 24(5) polar met een b200F zit is mij nog niet duidelijk . ???

## Lang verhaal wordt toch nog langer, nadat de wagen zowat 24h stilstond was het weer feest, miste iig een cilinder
schokken etc, met ca 150 meter rijden alles weer as usual en lopen als een trein.. snapput even nie meer ..

Verder sta ik dus nu helemaal en volledig open voor any possible solution anyone ?? .. ghe ghe ..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
Geen oplossing voor je probleem wel een vraag hoe je toplager trekker werkt. Als je de kop van de bout erdoor hebt hoe heb je dan grip? Of gebruik je dan maar de helft om hem los te trekken, dat je de bout uit het midden plaatst bedoel ik

Ik ben benieuwd

Antwoord
Heb je de bougies al nagekeken, misschien eentje nat vóór het starten?
Lekkage kvs of peut naar de cilinder ???
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
pepijnwk schreef:Geen oplossing voor je probleem wel een vraag hoe je toplager trekker werkt. Als je de kop van de bout erdoor hebt hoe heb je dan grip? Of gebruik je dan maar de helft om hem los te trekken, dat je de bout uit het midden plaatst bedoel ik

Ik ben benieuwd

Helemaal centrisch kan je er niet mee trekken, je haakt de boutkop achter t lager, houdt met de griptang de "spindel" tegen
en draait de moer iets aan, verzet hem naar de andere kant en herhaal die actie, twee of driemaal verzetten en je hebt hem in de hand .

Let wel op, dit was een "Hmm doe ga ik dat nu doen" oplossing, maar werkte bij mij prima .. Wink
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Antwoord
Black Moose schreef:Heb je de bougies al nagekeken, misschien eentje nat vóór het starten?
Lekkage kvs of peut naar de cilinder ???

good thinking,

Die heb ik er voordien uitgehad en bekeken, niet veel duidelijke voortekenen kunnen waarnemen anders dan nat vd benzine
wat op zich nadat moeders een aantal startpogingen had ondernomen niet vreemd is. Kvs is verder schoon en blijft ook wel op pijl.

Ik zal morgen eens de druk aflaten vd brandstofrail, en dan een dag of twee laten staan kan je benzine iig uitsluiten als probleem
dan niet wegblijft .

Vwb de lambda, heb ik ook wat over zitten lezen maar zou die met 100 / 150 meter stapvoets rijden al op temperatuur zijn ?

Wat me ook verbaast : ik heb er maaanden geen last van gehad nadat ik een keer met een iets te grote aanhanger vlot 2 pakken
klinkers van a > b bracht, die waren nat en een ietsje te zwaar eigenlijk, boel werd lekker warm en torretje moest zijn best doen.
Toen is het een hele tijd niet meer voorgekomen maar heb dus geen idee wat het nu is / was ..

Antwoord
In het kader van "Curious" ..

Met een afgelaten bezinedrukrail, dus drukloos 2 dagen later weer pruttel/plof/rochel direct na het starten. injectoren kan je dus uitsluiten.

De dag erop heb ik hem zelf meegenomen voor woon werk en geen enkel probleem, lopen als een zonnetje ook na 12 uur stilstand,
sindsdien blijft hij het gewoon prima doen ..

Schiet mij maar lek, ik wil gewoon weten wat eraan scheelt, heb een hekel aan intermitterende ellende .. Wink

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Na lange tijd weer een 245 hugo 0 146 3 August 2025, 11:58
Laatste bericht: hugo
  Weer een 245! jero 2 438 11 December 2024, 19:18
Laatste bericht: Marc1970
  Weer een 245! jero 0 324 10 December 2024, 20:00
Laatste bericht: jero
  Weer terug CasperV70 9 5.274 12 July 2022, 18:36
Laatste bericht: Rin
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 51.827 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Wéér een 245 T6 schmirnov 83 86.396 4 February 2021, 18:30
Laatste bericht: Ozzzz
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.087 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.671 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Weer een Volvo 245 volvo144 8 7.886 6 December 2015, 11:18
Laatste bericht: volvo144
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.194 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)