Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rallye-dash: enkele vragen
#31
als je ff wacht loop ik naar de oto, ff zien of er een nr zichtbaar is.. zo terug..
























.................. nou, duurt ff, hebbie nog niks, in de PDF's gezocht, alleen beveiligde exemplaren, dus maar een plaatje van het scherm genomen...

[Afbeelding: 2618119900102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2264210800102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#32
als je ff wacht loop ik naar de oto, ff zien of er een nr zichtbaar is.. zo terug..
























.................. nou, duurt ff, hebbie nog niks, in de PDF's gezocht, alleen beveiligde exemplaren, dus maar een plaatje van het scherm genomen...

[Afbeelding: 2618119900102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2264210800102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#33
Zo, weer even tijd gehad om te pielen.
De snelheidsmeter heb ik open weten te krijgen, dus kon het dopje terug op de naald. Meteen maar ff het glas schoongemaakt, de tellerplaat bijgestipt (zaten wat witte stukjes op), en de zwarte ring weer zwart gemaakt (was zwart met bruine meuk).

Over de temp sensor: wat ik als eerste wil proberen is een regelbaar weerstandje in serie met de sensor. Bij een hogere weerstand geeft de meter namelijk een lagere temp aan. Vervolgens de motor laten draaien, wachten tot de thermostaat open gaat, en op dat moment de weerstand dusdanig instellen dat de wijzer netjes in het midden staat. Zou moeten werken, maar wel kans dat de karakteristiek van de sensor niet goed behouden blijft.
Als dat niet werkt, toch maar op zoek naar een vervangende sensor. Je kon geen nummers vinden op jouw sensor Jambon?

In die pdf(jes) hebik trouwens wel interesse, kun je die mailen?
Antwoord
#34
keter schreef:Zo, weer even tijd gehad om te pielen.
De snelheidsmeter heb ik open weten te krijgen, dus kon het dopje terug op de naald. Meteen maar ff het glas schoongemaakt, de tellerplaat bijgestipt (zaten wat witte stukjes op), en de zwarte ring weer zwart gemaakt (was zwart met bruine meuk).

Over de temp sensor: wat ik als eerste wil proberen is een regelbaar weerstandje in serie met de sensor. Bij een hogere weerstand geeft de meter namelijk een lagere temp aan. Vervolgens de motor laten draaien, wachten tot de thermostaat open gaat, en op dat moment de weerstand dusdanig instellen dat de wijzer netjes in het midden staat. Zou moeten werken, maar wel kans dat de karakteristiek van de sensor niet goed behouden blijft.
Als dat niet werkt, toch maar op zoek naar een vervangende sensor. Je kon geen nummers vinden op jouw sensor Jambon?

In die pdf(jes) hebik trouwens wel interesse, kun je die mailen?
die witte stukjes is/was witte verf van de cijfertjesmal waarmee ie bedrukt is, hoort zo.. die sensor, dan moet ik um er uit draaien, alhoewel, op de foto staat ie niet en da's vreemd. Ik zal ens meten hoeveel ohm ie geeft bij de buitentemp. Daarmaa moet ie te vinden zijn in de VDO lijst.. PDF's zal ik proberen, soms zijn ze te groot, kan ze ook via een server sturen, ben alleen de naam kwijt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#35
Dropbox?

Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de weerstand van dat ding.
Ik heb er nu een 50 Ohm potmeter tussen zitten, ingesteld op +- 30 Ohm. Hij geeft de temperatuur nu aardig aan, maar ik merk dat hij niet snel genoeg het rood in loopt. Wellicht dus toch op zoek naar een andere sensor.

De oliedrukmeter zit nu ook aangesloten, en werkt goed. Rond de 4 bar bij koude start, daarna 1,5 bar stationair, en richting de 5 met hoger toerental.
Antwoord
#36
Is het niet hiermee op te lossen?


http://volvolvo.nl/forum/topic,7898.195/

245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#37
Nee, het dashboard functioneert op zich prima, maar de meters zijn simpelweg anders. Een bekend probleem bij de GT- en Rallye-dashboards.
Het monteren van de juiste sensoren is de oplossing, maar die dingen zijn enorm schaars. En vind maar eens een sensor met dezelfde specificaties...
Antwoord
#38
Dropbox, heb jij die ook? dan zet ik um daar in..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#39
nou moe, hij staat r nota bene al in, moet um allen weer ff activeren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#40
Ik heb een probleem wat onder dit onderdeel hoort.

Mijn temperatuur meter doet trouwens precies hetzelfde lopen naar het rode.
Maar ik heb gelukkig wel alle andere sensoren nog dus die ga ik inbouwen.

Maar het probleem dat ik heb is dat de benzine meter volledig naar de "Vol" positie gaat terwijl er bijna niks meer in mijn tank zit.

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuurhuis revisie vragen ton76 13 13.674 21 August 2012, 18:24
Laatste bericht: ton76
  enkele vragen mbt 142 patrick2wd 8 6.140 21 March 2012, 11:16
Laatste bericht: patrick2wd
  144 uit 1970. Technische vragen... jippooo 59 40.480 7 February 2011, 22:36
Laatste bericht: Marc1970
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.802 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)