Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lpg brandstofmeter
Ik zit er overna te denken om dat metertje ook in de VAN te monteren. maar deze heeft een dubbele gastank, die aan elkaar gekoppeld zitten.
Op welke tank kan ik dan het beste de sensor monteren?
245L VAN
Antwoord
???...maakt toch niet uit. Je rijdt toch gewoon eerst de tank leeg zonder de LPG meter en dan die met LPG meter. Weet je toch precies waar je aan toe bent. :Smile
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Ja maar ze hebben nu allebei een meter op de tank.
maar het gaat geleidelijk. de voorste tank gaat eerst leeg en halverwege ook de achterste.
laatst was tank 1 op 20% en tank 2 op 70% dus hoe kan ik dat dan het beste doen.
gewoon op degene die het laatst wordt leeggetrokken?
245L VAN
Antwoord
Idd op de laatste.
Heb ook wel eens 2 LPG tanken in de auto gehad maar die kon je apart van elkaar aan/uit schakelen.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Het kleine metertje op je gastank zit vast met 2 kleine schroefjes,deze schroefjes kun je gewoon losdraaien.
Niet aan de andere vier boutjes komen.
Antwoord
Sebastiaan! schreef:Ja maar ze hebben nu allebei een meter op de tank.
maar het gaat geleidelijk. de voorste tank gaat eerst leeg en halverwege ook de achterste.
laatst was tank 1 op 20% en tank 2 op 70% dus hoe kan ik dat dan het beste doen.
gewoon op degene die het laatst wordt leeggetrokken?
In serie schakelen, wordt de weerstand van beide bij elkaar opgeteld. Moet je wel voor beide de halve weerstandswaarde als tankelement nemen als nodig is, dan worden beide tankinhoud opgeteld en als 1 weergegeven op de meter.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Ook ik wil graag de inhoud van mijn LPG tank terug zien op de benzine-meter.

Al even wat wezen googelen maar ik geraak er niet uit.
Volgens mij ligt in mijn situatie alles er al, alleen is het een kwestie van wat draadjes doorverbinden :-X

FYI: het gaat om een '82-er carb. motor (injectie gaat weer iets anders heb ik gelezen)
Topic: Gecombineerde brandstofmeter voor LPG en benzine

OP mijn LPG-tank zit een een hele mooie 0-90ohm tankzender.

[Afbeelding: zender_m.jpg]

Hier staat hij ook, incl een schema.

[Afbeelding: schema_nl.gif]

OP mijn dashboard heb ik zo'n "kerst-boom"schakelaar (rijtje groene ledjes die het niveau aangeven), dus er loopt al iets van bedrading richting dash wat een soort van niveau-indicatie afgeeft.

Hieronder nog een schema van mijn LPG-bedrading.

[Afbeelding: schema244_new.jpg]

Zoals je kunt zien loopt er een groen/zwarte draad vanaf de tankmeter, waarbijde groen overgaat in geel en zo op het "led'"-gedeelte van de LPG keuzeschakelaar komt.
Waar, en hoe loopt welke draard vanaf de benzine tank (kleur?) die naar de benzinemeter gaat.
Welke draden kan/moet/mag ik met elkaar verbinden, zodat de peut-meter ook lpg aangeeft.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ik zal mijn best doen om een schematje te mailen,hoe ik het aangesloten heb.
Het werkt erg goed.
Antwoord
Kick, bump ;D
(weet nog steeds nie hoe het moet....)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
"OP mijn LPG-tank zit een een hele mooie 0-90ohm tankzender."

Lijkt mij ook erg interessant om te kunnen zien hoeveel LPG er nog in de tank van de ama zit. Helaas is mijn tank niet voorzien van een tankzender. Kan ik de oude meter vervangen door eentje met zender?

Mocht dit lukken is het natuurlijk de overweging om hem ook op de benzine meter aan te sluiten.

-edit: dus de oude lpg-meter (zonder zender) eraf en zoiets als deze er voor terug, zou dat werken??
http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/6...ducts/E006

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  brandstofmeter bedrading, waar? aernout 7 7.292 27 March 2012, 07:12
Laatste bericht: Doeke Dobma
  Brandstofmeter werkt niet meer ruuds70 12 13.268 14 March 2011, 16:09
Laatste bericht: stracx
  brandstofmeter loopt te ver naar beneden Doeke Dobma 8 6.984 8 June 2010, 20:06
Laatste bericht: Doeke Dobma
  brandstofmeter lars1979 1 2.102 15 May 2010, 23:18
Laatste bericht: Jambon
  Gecombineerde brandstofmeter voor LPG en benzine franky 40 25.466 7 September 2006, 12:35
Laatste bericht: franky

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)