4 May 2011, 08:10
OK, mijn banden zijn echter vrij nieuw (1500km). Dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
De banden hebben geen draairichting...
De banden hebben geen draairichting...
Trillend stuur vanaf 100 km/h
|
4 May 2011, 08:10
OK, mijn banden zijn echter vrij nieuw (1500km). Dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
De banden hebben geen draairichting...
4 May 2011, 08:10
OK, mijn banden zijn echter vrij nieuw (1500km). Dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
De banden hebben geen draairichting...
4 May 2011, 08:43
dan kan het nog wel, de draairichting is alleen van belang wanneer dat r op staat, anders gewoon vast houden aan links rechts, voor achter maakt niet uit.. (mits dezelfde maat ntl...)
4 May 2011, 08:43
dan kan het nog wel, de draairichting is alleen van belang wanneer dat r op staat, anders gewoon vast houden aan links rechts, voor achter maakt niet uit.. (mits dezelfde maat ntl...)
5 May 2011, 08:37
Excuus, in ieder geval bedankt voor de interesse in mijjn problelem
Ik heb ze gewoon optisch goed bekeken door het wiel een slinger te geven wanneer de auto op de krik staat. Ik heb een onbekend merk banden (infinity) laten monteren bij mijn oude werkgever die een auto onderdelenzaak bezit. Hier heb ik nu echter wel enkele twijfels bij en ik denk dan ook dat ik morgen even bij mijn locale volvo dealer langsga om de bandenmontage te laten controleren. Opvallend vind ik dat de gele stip op de band niet ter plaatse van het ventiel is gemonteerd. Dit is zo ver ik weet de lichtste plek van de band en zal dus bij de zwaarste positie van de velg = ventielzijde. gemonteerd moeten worden. Alleen op deze manier kun je zo effeicient mogelijk balanceren is mij ooit verteld. Ik laat weten hoe het afloopt. Het enige voordeel aan deze situatie is dat hij tot de 100 goed rijdt en in Nederland mag je toch bijna nergens veel harder.... groet,
5 May 2011, 08:37
Excuus, in ieder geval bedankt voor de interesse in mijjn problelem
Ik heb ze gewoon optisch goed bekeken door het wiel een slinger te geven wanneer de auto op de krik staat. Ik heb een onbekend merk banden (infinity) laten monteren bij mijn oude werkgever die een auto onderdelenzaak bezit. Hier heb ik nu echter wel enkele twijfels bij en ik denk dan ook dat ik morgen even bij mijn locale volvo dealer langsga om de bandenmontage te laten controleren. Opvallend vind ik dat de gele stip op de band niet ter plaatse van het ventiel is gemonteerd. Dit is zo ver ik weet de lichtste plek van de band en zal dus bij de zwaarste positie van de velg = ventielzijde. gemonteerd moeten worden. Alleen op deze manier kun je zo effeicient mogelijk balanceren is mij ooit verteld. Ik laat weten hoe het afloopt. Het enige voordeel aan deze situatie is dat hij tot de 100 goed rijdt en in Nederland mag je toch bijna nergens veel harder.... groet,
5 May 2011, 09:59
![]() Rode stip/rode driehoek: Max. RFV-waarde ten opzichte van de concentriciteit. Dit symbool moet op het minimale onrondheidspunt van de velg komen. ![]() Gele stip/gele driehoek: Static Unbalance, lichtste plaats of punt van de band. Bij de montage moet deze aanduiding op de zwaarste plaats of het zwaarste punt van de velg komen. Gewoon goede banden kopen, en laten monteren door een vakman met de juiste apparatuur. Al eens een setje van een ander geleend om te zien wat het verschil is? ![]()
5 May 2011, 09:59
![]() Rode stip/rode driehoek: Max. RFV-waarde ten opzichte van de concentriciteit. Dit symbool moet op het minimale onrondheidspunt van de velg komen. ![]() Gele stip/gele driehoek: Static Unbalance, lichtste plaats of punt van de band. Bij de montage moet deze aanduiding op de zwaarste plaats of het zwaarste punt van de velg komen. Gewoon goede banden kopen, en laten monteren door een vakman met de juiste apparatuur. Al eens een setje van een ander geleend om te zien wat het verschil is? ![]()
5 May 2011, 11:18
Nee nog geen ander setje geleend.
De banden twijfel ik niet aan. Misschien enkel aan de wijze van montage.
5 May 2011, 11:18
Nee nog geen ander setje geleend.
De banden twijfel ik niet aan. Misschien enkel aan de wijze van montage. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|