Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillend stuur vanaf 100 km/h
OK, mijn banden zijn echter vrij nieuw (1500km). Dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
De banden hebben geen draairichting...
Antwoord
OK, mijn banden zijn echter vrij nieuw (1500km). Dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
De banden hebben geen draairichting...
Antwoord
dan kan het nog wel, de draairichting is alleen van belang wanneer dat r op staat, anders gewoon vast houden aan links rechts, voor achter maakt niet uit.. (mits dezelfde maat ntl...)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
dan kan het nog wel, de draairichting is alleen van belang wanneer dat r op staat, anders gewoon vast houden aan links rechts, voor achter maakt niet uit.. (mits dezelfde maat ntl...)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Excuus, in ieder geval bedankt voor de interesse in mijjn problelem

Ik heb ze gewoon optisch goed bekeken door het wiel een slinger te geven wanneer de auto op de krik staat.
Ik heb een onbekend merk banden (infinity) laten monteren bij mijn oude werkgever die een auto onderdelenzaak bezit.
Hier heb ik nu echter wel enkele twijfels bij en ik denk dan ook dat ik morgen even bij mijn locale volvo dealer langsga om de bandenmontage te laten controleren. Opvallend vind ik dat de gele stip op de band niet ter plaatse van het ventiel is gemonteerd.

Dit is zo ver ik weet de lichtste plek van de band en zal dus bij de zwaarste positie van de velg = ventielzijde. gemonteerd moeten worden. Alleen op deze manier kun je zo effeicient mogelijk balanceren is mij ooit verteld.

Ik laat weten hoe het afloopt. Het enige voordeel aan deze situatie is dat hij tot de 100 goed rijdt en in Nederland mag je toch bijna nergens veel harder....

groet,

Antwoord
Excuus, in ieder geval bedankt voor de interesse in mijjn problelem

Ik heb ze gewoon optisch goed bekeken door het wiel een slinger te geven wanneer de auto op de krik staat.
Ik heb een onbekend merk banden (infinity) laten monteren bij mijn oude werkgever die een auto onderdelenzaak bezit.
Hier heb ik nu echter wel enkele twijfels bij en ik denk dan ook dat ik morgen even bij mijn locale volvo dealer langsga om de bandenmontage te laten controleren. Opvallend vind ik dat de gele stip op de band niet ter plaatse van het ventiel is gemonteerd.

Dit is zo ver ik weet de lichtste plek van de band en zal dus bij de zwaarste positie van de velg = ventielzijde. gemonteerd moeten worden. Alleen op deze manier kun je zo effeicient mogelijk balanceren is mij ooit verteld.

Ik laat weten hoe het afloopt. Het enige voordeel aan deze situatie is dat hij tot de 100 goed rijdt en in Nederland mag je toch bijna nergens veel harder....

groet,

Antwoord
[Afbeelding: farbmarkierungen-1.gif]
Rode stip/rode driehoek:
Max. RFV-waarde ten opzichte van de concentriciteit. Dit symbool moet op het minimale onrondheidspunt van de velg komen.

[Afbeelding: farbmarkierungen-3.gif]
Gele stip/gele driehoek:
Static Unbalance, lichtste plaats of punt van de band. Bij de montage moet deze aanduiding op de zwaarste plaats of het zwaarste punt van de velg komen.

Gewoon goede banden kopen, en laten monteren door een vakman met de juiste apparatuur.

Al eens een setje van een ander geleend om te zien wat het verschil is?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
[Afbeelding: farbmarkierungen-1.gif]
Rode stip/rode driehoek:
Max. RFV-waarde ten opzichte van de concentriciteit. Dit symbool moet op het minimale onrondheidspunt van de velg komen.

[Afbeelding: farbmarkierungen-3.gif]
Gele stip/gele driehoek:
Static Unbalance, lichtste plaats of punt van de band. Bij de montage moet deze aanduiding op de zwaarste plaats of het zwaarste punt van de velg komen.

Gewoon goede banden kopen, en laten monteren door een vakman met de juiste apparatuur.

Al eens een setje van een ander geleend om te zien wat het verschil is?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Nee nog geen ander setje geleend.
De banden twijfel ik niet aan. Misschien enkel aan de wijze van montage.

Antwoord
Nee nog geen ander setje geleend.
De banden twijfel ik niet aan. Misschien enkel aan de wijze van montage.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuur loshalen BartJu 15 12.483 12 April 2019, 23:51
Laatste bericht: Volvo240
  stuur geeft tegenreactie in de bocht, zowel naar links als rechts. Suggesties dank! environ 2 4.421 22 June 2016, 20:13
Laatste bericht: Marc1970
  Stuur stuurt naar links zwaarder dan naar rechts Erikvolvolvo 7 9.978 25 September 2013, 19:54
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  Stuur schiet door in bochten Potvisboer 4 7.548 22 October 2012, 23:29
Laatste bericht: Potvisboer
  Stuur trekt naar links, schokbreker bevestiging (schotel). Ecleo 4 4.672 21 January 2012, 20:51
Laatste bericht: jos245
  Stuur draait automatisch naar links na vervangen stuurhuis rijschooljeroen 21 16.793 3 August 2010, 10:10
Laatste bericht: janspeed
  stuur 145 '70 vervangen laptoprob 6 4.547 31 January 2010, 00:14
Laatste bericht: laptoprob
  Stuur op slot tijdens rijden Karel 16 16.118 12 November 2009, 12:05
Laatste bericht: 240diesel
  welke maat pijpsleutel om je stuur los te krijgen Filip 5 4.643 24 July 2007, 21:57
Laatste bericht: Filip
  Stuur bekleding laat los Frans245 2 3.896 27 January 2007, 13:37
Laatste bericht: Frans245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)