Berichten: 102
Topics: 27
Lid sinds: Feb 2009
Mijn stuur van mijn 245 (1985) blijft maar trillen vanaf ongeveer 100 km/h.
Tot 100km/h is het ok en te doen, maar bij 120-130 km/h is het niet leuk meer.
Eerst de banden rondom vervangen+balanceren, toen de schokdempers voor vernieuwd.
Nu trilt hij dus nog steeds. Alle rubbers van de ophanging voor gecontroleerd, geen resultaat.
Ik heb lichtmetalen Penta velgen 15 Inch.
Zou het kunnen zijn dat er een slag in de velgen zijn ofdat de velgen ovaal zijn? Of merk je hier sowieso niets van als de boel gebalanceerd is?
Hoe rijden anderee 245's/240 stations. Ik heb namelijk nog nooit in een andere gereden en misschien is het wel iets dat bij de stations hoort (een klein beetje trillen dan).
Alvast bedankt voor de hulp
Berichten: 102
Topics: 27
Lid sinds: Feb 2009
Mijn stuur van mijn 245 (1985) blijft maar trillen vanaf ongeveer 100 km/h.
Tot 100km/h is het ok en te doen, maar bij 120-130 km/h is het niet leuk meer.
Eerst de banden rondom vervangen+balanceren, toen de schokdempers voor vernieuwd.
Nu trilt hij dus nog steeds. Alle rubbers van de ophanging voor gecontroleerd, geen resultaat.
Ik heb lichtmetalen Penta velgen 15 Inch.
Zou het kunnen zijn dat er een slag in de velgen zijn ofdat de velgen ovaal zijn? Of merk je hier sowieso niets van als de boel gebalanceerd is?
Hoe rijden anderee 245's/240 stations. Ik heb namelijk nog nooit in een andere gereden en misschien is het wel iets dat bij de stations hoort (een klein beetje trillen dan).
Alvast bedankt voor de hulp
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Keertje uitlijnen?
245L VAN
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Keertje uitlijnen?
245L VAN
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Een auto hoort niet te trillen, ook niet een beetje. Het verpest totaal het rijplezier.
Je vertelt dat de banden zijn vervangen en gebalanceerd. Trilde de auto direct daarna nog?
Ben je dan niet terug gegaan naar de leverancier?
Om uit te sluiten dat het een van de velgen is zou ik zeggen begin eens met het ombeurt wisselen van
de voorwielen met het reservewiel, teminste als het niet zo'n thuisbrengertje is.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Een auto hoort niet te trillen, ook niet een beetje. Het verpest totaal het rijplezier.
Je vertelt dat de banden zijn vervangen en gebalanceerd. Trilde de auto direct daarna nog?
Ben je dan niet terug gegaan naar de leverancier?
Om uit te sluiten dat het een van de velgen is zou ik zeggen begin eens met het ombeurt wisselen van
de voorwielen met het reservewiel, teminste als het niet zo'n thuisbrengertje is.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 341
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Wiellagers, stuurkogels, en stuurhuis controleren op speling.
Berichten: 341
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Wiellagers, stuurkogels, en stuurhuis controleren op speling.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
draagvlakken naaf en velg schoon? Schijven goed opgesloten? Soms willen lm velgen niet goed vast blijven zitten..
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
draagvlakken naaf en velg schoon? Schijven goed opgesloten? Soms willen lm velgen niet goed vast blijven zitten..