Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rallye-dash: enkele vragen
Hier trouwens nog een webshop met instrumenten. Prijzen in $, lijkt goedkoop, maar incl. shipping minder.
toch handig om te zoeken:
http://www.vehiclecontrols.com/index.html
Antwoord
Hoppatee. Zojuist heb ik de sensor nog even iets strakker vastgedraaid. Dynamo erop, en motor gestart.
Het geheel zit in ieder geval lekvrij gemonteerd, en het OIL-lampje werkt goed.
Nog geen tijd gehad om een draad te trekken voor de meter, dat komt z.s.m.
Antwoord
Hmm, tegenvaller. Toen ik de motor voor het eerste (kort) liet draaien met het dashboard erin, klom de motortemperatuur netjes langzaam omhoog, dus ik dacht dat dat in orde was.
Maar bij de eerste rit bleef de wijzer klimmen tot ver in het rode gebied, terwijl de koeling gewoon in orde is.
Hoort er dus ook een andere temperatuursensor bij? Of valt er nog iets te tweaken aan de huigide?
Antwoord
Hmm, tegenvaller. Toen ik de motor voor het eerste (kort) liet draaien met het dashboard erin, klom de motortemperatuur netjes langzaam omhoog, dus ik dacht dat dat in orde was.
Maar bij de eerste rit bleef de wijzer klimmen tot ver in het rode gebied, terwijl de koeling gewoon in orde is.
Hoort er dus ook een andere temperatuursensor bij? Of valt er nog iets te tweaken aan de huigide?
Antwoord
Dan lijkt eerder op een massa probleemtje dan dat de sensor kapot/verkeerd is

hoe kort was kort?
bij een massaprobleem zou de meter in 10 sec wel in het rood moeten zijn. Daarvoor hoeft je de auto niet eens te starten
Antwoord
Dan lijkt eerder op een massa probleemtje dan dat de sensor kapot/verkeerd is

hoe kort was kort?
bij een massaprobleem zou de meter in 10 sec wel in het rood moeten zijn. Daarvoor hoeft je de auto niet eens te starten
Antwoord
de huigide sensor moet ook vervangen worden, die zat r bij mij gelukkig ook bij...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
de huigide sensor moet ook vervangen worden, die zat r bij mij gelukkig ook bij...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
frox schreef:Dan lijkt eerder op een massa probleemtje dan dat de sensor kapot/verkeerd is

hoe kort was kort?
Enkele minuten, meer niet. Daarna de motor weer uitgezet in vertrouwen dat het goed was. Enkele dagen later, met de eerste rit, stond hij na 5 minuten ofzo in het rood. Het is dus geen massaprobleem. De meter werkt, maar verwacht een andere sensor.
Jambon, zou het net als bij de oliedruksensor om een generieke sensor gaan? Iets als deze sensor (mits het draad klopt natuurlijk)? Ik vond bijvoorbeeld ook dit draadje.
Antwoord
frox schreef:Dan lijkt eerder op een massa probleemtje dan dat de sensor kapot/verkeerd is

hoe kort was kort?
Enkele minuten, meer niet. Daarna de motor weer uitgezet in vertrouwen dat het goed was. Enkele dagen later, met de eerste rit, stond hij na 5 minuten ofzo in het rood. Het is dus geen massaprobleem. De meter werkt, maar verwacht een andere sensor.
Jambon, zou het net als bij de oliedruksensor om een generieke sensor gaan? Iets als deze sensor (mits het draad klopt natuurlijk)? Ik vond bijvoorbeeld ook dit draadje.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuurhuis revisie vragen ton76 13 13.679 21 August 2012, 18:24
Laatste bericht: ton76
  enkele vragen mbt 142 patrick2wd 8 6.141 21 March 2012, 11:16
Laatste bericht: patrick2wd
  144 uit 1970. Technische vragen... jippooo 59 40.489 7 February 2011, 22:36
Laatste bericht: Marc1970
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.821 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)