Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rallye-dash: enkele vragen
Ik heb zo'n koperen verloopje bij de conrad besteld. Zijn van het merk Equus.
G inderdaad naar meter. WK naar lampje.
Originele stekkertje van het ouder olielampsensortje afknippen en eraan fabrikeren.
Voor de meter even een apart kabeltje trekken.

In mijn geval (B200) hoefde er geen hoekadapters op. Dus gewoon verloop in het blok, meter in het verloop, klaar.
Antwoord
Zouden deze "moderne" drukgevers nog steeds compatible zijn met de oude VDO-klokjes uit het ralleydash?
Antwoord
Ik geloof het wel, misschien werken ze nog iets nauwkeuriger, maar zeker weten doe ik het niet.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Zouden deze "moderne" drukgevers nog steeds compatible zijn met de oude VDO-klokjes uit het ralleydash?
Volgens mij maakt dat niks uit. Ik heb een nieuwe VDO meter met een sensor van een heel oud setje wat op de VKB lag. Werkt gewoon.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Zouden deze "moderne" drukgevers nog steeds compatible zijn met de oude VDO-klokjes uit het ralleydash?
zoals ik al eerder schreef, VDO heeft alleen de uiterlijke kenmerken aan de tijd aangepast, het binnenwerk, en dus ook de daarbij horende signaalgevers ook. Er is alleen het verschil tussen de ralley meters en standaard opbouw materiaal, vandaar dat je soms even moet zoeken naar de juiste weerstand en wijze van werking (zie ook het tankelement..) In dat geval is igv de ralley set "hoe completer joe beter" , helaas wordt vooral niet aan de tank gedacht, dus die zijn weg..

er staan in enkele topics wat lijstjes met nr.s verstopt die ik van internet heb afgehaald , cockpit serie VDO
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Kan aan mij liggen maar ik begrijp je niet helemaal. (redelijk vroeg).

Wat is juist?
A. Alleen het uiterlijk is veranderd het binnenwerk is nog hetzelfde en drukgevers werken altijd (als je de cockpitserie gebruikt), zie Dirk en Dennis.
B. Het uiterlijk is veranderd maar het binnenwerk en drukgevers ook, dus wat betreft oliedruk is het niet altijd compatible.
C. Als je met je vinger op je motor drukt voel je zowel de temperatuur, druk en weerstand.
D. Iets anders (vul aan)
Antwoord
D. Iets anders, misschien zijn er meerdere antwoorden mogelijk.
Ps. misschien klopt hetgeen dat mijn meter aangeeft helemaal niet (ga ik eigenlijk niet vanuit, 1,5/2 bar bij stationair warme motor, oplopend naar 6 bar bij gas op de lollie.)
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Kan aan mij liggen maar ik begrijp je niet helemaal. (redelijk vroeg).

Wat is juist?
A. Alleen het uiterlijk is veranderd het binnenwerk is nog hetzelfde en drukgevers werken altijd (als je de cockpitserie gebruikt), zie Dirk en Dennis.
B. Het uiterlijk is veranderd maar het binnenwerk en drukgevers ook, dus wat betreft oliedruk is het niet altijd compatible.
C. Als je met je vinger op je motor drukt voel je zowel de temperatuur, druk en weerstand.
D. Iets anders (vul aan)
A. alleen het uiterlijk is me vertelt door een ex-VDO meneer (verschil kan er zijn bij hele oude meters) C volg ik niet helemaal... D is niet nodig, de meterfabrikanten hebben er niets aan om het wiel steeds opnieuw uit te vinden zolang het om standaard inbouwmeters gaat....
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Goed, vandaag twee uur rondgefietst. Brezan, ijzerzaak, loodgieters, installateurs, garages. Niemand had 1/8 draad. Uiteindelijk bij een klassieker-garage enkele verloopjes gevonden. De sensor zit er nu op, morgen dynamo terugplaatsen en dan testen.
Antwoord
Had je er een beetje goed weer bij, bij ons regende het :'(
Fijn dat het gelukt is Wink
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuurhuis revisie vragen ton76 13 13.679 21 August 2012, 18:24
Laatste bericht: ton76
  enkele vragen mbt 142 patrick2wd 8 6.141 21 March 2012, 11:16
Laatste bericht: patrick2wd
  144 uit 1970. Technische vragen... jippooo 59 40.485 7 February 2011, 22:36
Laatste bericht: Marc1970
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.818 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)