Topics: 6
Beste Volvo kenners,
Voor m'n 145 heb ik een vooras in (netjes gelakte :tongue

onderdelen klaarliggen. Die kan nu worden opgebouwd. Ik sta op het punt bussen voor de draagarmen te bestellen. En dan valt er opeens te kiezen tussen rubber en PU..... Ik heb begrepen dat PU bussen 'strakker' aanvoelen maar dat alles met PU bussen opbouwen leidt tot een nogal stug eindresultaat. Heeft iemand ervaringen met een PU / rubber mix voor z'n 140 serie?
Groeten,
Peter
Topics: 163
De whishbonerubbers zijn best prijzig tov de originele.
Op zich zouden de scharnierende rubbers het best van PU kunnen zijn. Die van de reactiestangen bijvoorbeeld (achter-as) moeten nog wat klappen en bonken opvangen, voor het comfort zou je dan eerder voor rubber kiezen.
Topics: 52
Mijn keuze zou volledig pu zijn. Maar dat is persoonlijk. Ga je op 14" kukelbandjes rijden dan geeft pu weinig effect op het weggedrag denk ik. Dan zou je dat hooguit doen omdat ze naar het schijnt minder hard slijten. Maar pu is dan ook gelijk een stuk prijziger dus hoeveel km's ga je maken? Al met al blijft het een kwestie van persoonlijke smaak.
Topics: 289
ik heb bij m'n vorige 140 eens alle rubbers vervangen door origineel, dag en nacht verschil, de 1e meters reedt ik slingerend omdat de auto niet zoveel correctie meer nodig had. PU heb ik achter wel en die laten zich horen en voelen, qua wegligging merk je wel eea maar kun je pas vergelijken als je weer in een standaard auto stapt. Een duidelijk verschil is bv de askanteling, heel veel minder.
Ik twijfel nog over PU in de vooras omdat oneffenheden meer worden doorgegeven, dat zul je dus op het stuur zeker merken verwacht ik..
Let wel, er is met de oudjes ook ge-raced toen er nog geen PU bestond, zover ik weet was er wel een competitie rubber te koop, weet ik van horen zeggen lang gelee.
Bedankt zover. Ik proef dat PU geen must is. Aangezien m'n 145 geen scheurijzer is, volstaat wellicht orgineel rubber....
Topics: 163
30 November 2012, 11:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 November 2012, 11:15 door Dopski.)
Ik ben nu zelf op zoek naar de rubbers voor de reactiestang (toch stieken die van de achteras). Voor het comfort zou ik voor origineel rubber willen gaan.
Maar non-scantech kosten 26 p.s. ex. Dan is PU zelfs goedkoper.
Scantec kan natuurlijk ook voor nog geen 10'tje, maar dat verwacht ik een stuk minder km's van.
Topics: 176
Citaat:Scantec kan natuurlijk ook voor nog geen 10'tje, maar dat verwacht ik een stuk minder km's van.
Scantech ervaringen
OK, weer een beetje wijzer geworden.
Bedankt voor de reacties!