Berichten: 157
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2014
Leuk draadje dit, met de verdiende herwaardering van een hoe dan ook unieke auto. Tot nu toe nam ik aan dat elke volvo, dus ook de 66, standaard met hoofdsteunen kwam, maar bij deze 66L hebben ze daar dus op bezuinigd, apart. Heeft volvo bij de overname van Daf nog veiligheidsfeatures toegevoegd aan de 66, zoals een balkje in de portieren?
Die stoelen zien er trouwens wel stevig en comfortabel uit, misschien wat voor mijn Duett-project..
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die stoelen zitten vorstelijk, en het kantelmechaniek werkt ook heel prettig, ze klappen schuin weg.
Bij de overname is er dacht ik een versteviging in de A en/of B stijl aagebracht, om de DAF wat stapelbaarder te maken. DAF had al wel wat aan botsveiligheid gedaan, inschuifbare stuurkolom bv. Verder moet je er niet te vaak aan denken, hoe ver een Hyundai Tucson binnen komt rijden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
@Dennis, invoeren is iets van 100 euro, ga er eens gezellig over kletsen met de verkoper, die weet er vast al wat van af. Het gaat er om dat je wat van die 66 bakkies in het echt ziet en er een rondje mee gevaren hebt, voor je er 1 koopt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 27
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2015
Kan een Volvo 66 eigenlijk rijden op e10? Zonder problemen? :wink:
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
21 December 2015, 22:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 December 2015, 22:49 door Marc1970.)
Ik denk dat alle kunststof, rubber en aluminium onderdelen van het brandstofsysteem binnen 10.000 km opgelost zijn. Ik reed meest op 98, ging even veel verder als het meer kostte en de motor liep net wat mooier.
De Fehac vindt dat ook:
http://fehac.nl/benzine-e10-en-het-brand...oertuigen/ nou is de 66 niet echt een antiek voertuig maar wel compleet van een andere generaties als wat er nu rondrijdt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 27
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2015
Yeaah!
Vorige week dinsdag ben ik dan toch met mijn vader afgereisd naar Friesland :crazy:
En daar in Friesland met dat 66'je een heel avontuur mee gemaakt :tongue:
Goed , mijn pa en ik vanaf Arnhem naar Friesland gereden , waar de Volvo 66 bij een garage werd aangeboden. Het starten... Tsja choken , beetje gas , afslaan en dat herhaalde zich zo'n 3 keer. Uiteindelijk toch lekker aan de praat gekregen ( Toch flink wennen dat chocken haha) Oefening baart kunst!
Het terrein af , door het nogal afgelegen dorpje gereden , onderweg kwam de snelheidsmeter niet boven de 40 km/h en de auto stonk van binnen enorm. Vervolgens bij een kerkje gestopt en hier begint het geniale deel: Wij even uitgestapt om de auto eens goed te bekijken, helaas was hij flink slechter dan gehoopt! Het gat in het linker zijscherm stond gewoon in volledige verbinding met het interieur , het kwam bij de pedalen ongeveer uit dus al het water wat vanaf buiten kwam, dat kwam gewoon met het grootste gemak de auto in , NOT GOOD! Dat was dus al een enorme domper voor ons! Verder had de auto nog wel flink wat meer slechte plekken!
Dus wij stonden nog bij die kerk en we wouden wegrijden, niet meer in beweging te krijgen , vooruit , achteruit , helemaal niks nada noppes! De auto kon wel gewoon verplaatst worden d.m.v duwen. Ik denk dat de koppeling gewoon finaal op was! Dus daar sta je dan bij een afgelegen kerkje net buiten een afgelegen dorpje in het net zo afgelegen Friesland :tongue: met een auto die niet voor of achteruit wil! En dan kom je erachter dat ik m'n telefoon in mijn Polo had laten liggen, zul je net zien! Tegenover de kerk stond een boerderij , dus ik daar met goede moed heen gelopen en deze meneer wou ons wel even naar de garage terug brengen , zo'n 2 km , echt heel aardig! Komen wij dus aan bij de garage zonder auto , dus de eigenaar zo van he waar is die auto gebleven , mijn pa en ik tegelijk hij staat bij de kerk :thumb:
Uiteindelijk de Volvo 66 weer opgehaald bij de kerk , met een hoop gepiep en gekraak de auto weer in beweging gekregen en maar weer terug gereden naar de garage, en maar weer met de polo naar huis. Heel jammer maar zo beleef je nog eens wat :wink:
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zo wordt de 66 al een tijdrovende bezigheid voordat je er 1 hebt! In Nijmegen, iets duurder maar veel beter en een DAF:
http://link.marktplaats.nl/m1006171341 Mijn DAFje 66 had ook een GP kenteken (en jammergenoeg net zulke stoelen, huuh).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 27
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2015
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wauw! Ik probeerde wel altijd eerst een kilometer vlak achter de vrachtwagen te blijven hangen, dat scheelt enorm in de benzine.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 122
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2015
Ja, ja, is dat Volvo virus toch besmettelijker dan je denkt. :biggrin:
Vooral veeeeeeel en veilige km's.
Sleutel ze