Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
meedenkers gezocht? >stilvallen..wel draaiende start motor zonder bendix.
bendix kan idd vervuilt zijn, anderzijds, als je accu an sich goed is maar de dynamo net niet genoeg meer levert en het injectie gedeelte (pomp) ook vraagt zal ie net wel/niet willen draaien, wellicht deels op de accu dus als ie onder een bepaald niveau zakt kapt ie ermee..

en als de startmotor wel overleden is plaats dan meteen een later model..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
i.v.m. radio en lampjes ... contactslot?
Ergens een "lpg parker" door een draadje gegaan? Of gewoon een draadbreuk / slecht contact.
Massa kabels in motor ruimte allen in orde?
Evenals accupolen?
Stilvallen heeft niets met een startmotor te maken denk ik maar zo.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
aernout schreef:i.v.m. radio en lampjes ... contactslot?
Stilvallen heeft niets met een startmotor te maken denk ik maar zo.
da;s zeker waar, als ie loopt en je rommelt wat aan de sleutels, wat gebeurd er dan..? (hoeveel "kilo" hangt er extra aan..)
Antwoord
Ik zou inderdaad de LPG bedrading eens van nabij bekijken.
LPG inbouwers zijn vaak (te) haastige mensen omdat het aangenomen werk is.
Antwoord
Moeilijk moeilijk. Ik heb 1 keer een contactslot moeten uitbouwen op een DS (vrouwlijk reproductie voortplantings orgaan klus) en sindsdien behandel ik contact sloten met respect. Dus op alle sleutels alleen een labeltje. Maar thanks voor de suggestie!
Jullie beschrijven precies het dilemma. Niets verklaard het stilvallen? Ik ben bang als ik de startmotor handel uitbouw dat ik nog niet het euvel te pakken heb. Ik heb 1 keer gehad dat de volvo stil viel en dat was toen ik fors moest remmen vanwege een plotselinge file. Ik had het idee dat het toerental voor het "gas" net een fractie te zuinig staat. Maar goed mijn vriendin "verklaard" dat ze beide keren wel aan het afremmen was maar absoluut niet fors. En dat de radio en dashbord lampjes een tijd buiten werking zijn geweest blijft een vreemd verhaal....Een kabel breuk die zich 3 weken na inbouw manifesteert, is dat waarschijnlijk?

Antwoord
Hij valt uit op gas?
Zet eens een plaatje voor de luchtinlaat, als die rijwind hapt ....
Door afremmen krijg je een snellere luchtstroom in het inlaat traject, en dan kan de motor als een kaars uitgeblazen worden.

Hoe houd ie zich op benzine?

En! check je electra! ook al is het een Kortom Uitermate Teleurstellende klus (waar ik zelf overigens niet alle gevallen bezwaar tegen zou hebben).
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
Het klopt! De motor ging inderdaad uit als een kaars en ik reed op gas. Ik zal er een plaatje voor plaatsen. Op benzine doet de auto het niet.
De kleppen staan goed de kabels zijn goed en ik heb onlangs de iets wat ingebrande verdeler vervangen. Ik denk dat ik een extra accu zal meenemen en de auto daarop probeer te starten. Als dit lukt dan meten of de auto bij laad. Anders vrees ik dat er niks anders op zit om eerst de startmotor te vervangen. En ik heb begrepen van de latere types, welke jaren? Is het raadzaam om deze tweedehands te halen of beter nieuw?

Antwoord
Vandaag geprobeerd met een extra volle accu maar dit was helaas niet de oplossing. Alle lampjes schakelde keurig aan maar hij starte alsof het rondsel er niet uitkwam, nu morgen maar eens een andere startmotor scoren.....

Wordt vervolgt.

Antwoord
neem r eentje van een latere auto..
Antwoord
Er zit nu een andere startmotor van een later model en hij doet het! Wel lijkt de Volvo af en toe stil te vallen dus ik hou de auto een beetje op toeren. Waarschijnlijk achteraf gezien is het gewoon puur toeval geweest dat de electra storing samenviel met een kapotte startmotor.
Aernout. zou jij dit kunnen toelichten "Zet eens een plaatje voor de luchtinlaat, als die rijwind hapt ...." want ik zie niet hoe ik daar een plaatje moet plaatsen? Maar misschien denk ik veel te moeilijk.......
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.387 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 1.219 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  Electrische raam motor Svenska 3 1.373 1 June 2023, 21:09
Laatste bericht: Svenska
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 5.058 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.810 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
Wink Start probleem maar toch ook niet Lubse 11 7.109 6 April 2021, 15:22
Laatste bericht: Lubse
  Elektrische ramen bedienbaar zonder contact, accu leeg Teis 1 1.699 26 September 2020, 09:29
Laatste bericht: Grey240Polar
  achterlicht bedradingsschema 240 gezocht Kogelman 3 2.712 9 August 2020, 23:02
Laatste bericht: MacVolvo
  Motor bekabeling. Lubse 17 11.666 2 October 2019, 20:55
Laatste bericht: Arjan.
  Motor slaat na 2 a 3 tellen af na intall 123 Steven245 1 2.678 18 September 2017, 22:07
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)