4 December 2012, 09:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 December 2012, 09:08 door Martijn142.)
Beste Forum leden,
Verder op een eerder bericht....
Voor mijn 142 uit 1968, heb ik inmiddels een gebruikt B20a blok op de werkbank liggen. Aangezien er toch wat lekkages waren en ik wat inspecties wil doen, heb ik het e.e.a. verder gedemonteerd oa. krukaskeerings voor en achter, cilinderkop eraf, carterpan eronder vandaan, olie pomp eraf.
De zuigers heb ik laten zitten,het blok had goede compressie en je ziet iets van verticale strepen maar geen krassen of stootranden.
Mijn idee is om
Nu de volgende vragen:
1.Iemand nog suggesties /tips mbt het bovenstaande?
2.Wat te doen met de distributie tandwielen (zien er nog goed uit/wel wat speling op de tandwielen onderling) moet je deze vervangen?
3. De krukaskeering aan de voorzijde is rubber, moet het huis hiervoor aangepast zijn?
4. Ik heb in mijn enthausiasme de verdeler eraf gehaald zonder te markeren, en vervolgens de
krukas / nokkenas verdraaid....hoe krijg ik deze weer op tijd bij montage?
5. Ik krijg het asje / de aandrijving van de oliepomp/distributie er niet uit, iemand een suggestie?
6. Ik lees veel over andere nokkenassen, heeft dit zin?
Bij voorbaat dank voor jullie tips, hulp, adviezen etc.
Groet,
Martijn
Verder op een eerder bericht....
Voor mijn 142 uit 1968, heb ik inmiddels een gebruikt B20a blok op de werkbank liggen. Aangezien er toch wat lekkages waren en ik wat inspecties wil doen, heb ik het e.e.a. verder gedemonteerd oa. krukaskeerings voor en achter, cilinderkop eraf, carterpan eronder vandaan, olie pomp eraf.
De zuigers heb ik laten zitten,het blok had goede compressie en je ziet iets van verticale strepen maar geen krassen of stootranden.
Mijn idee is om
- alles schoon te maken, blokje even rood maken.
- De lagerschalen te checken op slijtage, en indien nodig vervangen
- Kleppen te slijpen, klepsteel afdichtingen vervangen.
- Alles monteren met nieuwe pakkingen/keeringen.
Nu de volgende vragen:
1.Iemand nog suggesties /tips mbt het bovenstaande?
2.Wat te doen met de distributie tandwielen (zien er nog goed uit/wel wat speling op de tandwielen onderling) moet je deze vervangen?
3. De krukaskeering aan de voorzijde is rubber, moet het huis hiervoor aangepast zijn?
4. Ik heb in mijn enthausiasme de verdeler eraf gehaald zonder te markeren, en vervolgens de
krukas / nokkenas verdraaid....hoe krijg ik deze weer op tijd bij montage?
5. Ik krijg het asje / de aandrijving van de oliepomp/distributie er niet uit, iemand een suggestie?
6. Ik lees veel over andere nokkenassen, heeft dit zin?
Bij voorbaat dank voor jullie tips, hulp, adviezen etc.
Groet,
Martijn