15 April 2011, 22:08
Na mijn vieze luchtfilter te hebben vervangen draait de motor beduidend lagere toerentallen bij stationair. Na het starten slaat de motor zelfs af zonder gas bijgeven. [Het filter zit er echt goed in en de kap is goed afgesloten.]
Ik neem aan dat er meer lucht door een schoon dan door een vies filter gaat en dat het mengsel dus armer is. Ik kan met de choke starten en na opwarmen loopt de motor wel goed stationair zonder gas bijgeven. Wat is nu het verstandigst?
1. Niets doen, gewoon altijd starten met choke en na opwarmen choke uit. [Het filter raakt vanzelf weer meer verstopt en de oude situatie zal snel hersteld zijn.]
2. De carburateur anders afstellen [hoe dan precies?] zodat er meer LPG in het mengsel komt.
Bij voorbaat bedankt voor je bijdrage!
Ik neem aan dat er meer lucht door een schoon dan door een vies filter gaat en dat het mengsel dus armer is. Ik kan met de choke starten en na opwarmen loopt de motor wel goed stationair zonder gas bijgeven. Wat is nu het verstandigst?
1. Niets doen, gewoon altijd starten met choke en na opwarmen choke uit. [Het filter raakt vanzelf weer meer verstopt en de oude situatie zal snel hersteld zijn.]
2. De carburateur anders afstellen [hoe dan precies?] zodat er meer LPG in het mengsel komt.
Bij voorbaat bedankt voor je bijdrage!
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]