3 February 2013, 21:11
Sinds ik de 940 heb rijd ik minder met de 240, met als gevolg dat de laatste helaas slechter start. Nu heb ik het idee dat dit met de ontsteking te maken heb.
Vandaag wou hij op LPG absoluut niet starten, op benzine vreemd genoeg wel (na een paar keer half aanslaan 1/2 cylinders).
Nadat de auto een beetje warm was liep die ook redelijk op LPG.
Onder de motorkap zag ik tijdens de stationair loop af en toe een vonkje van de hoogspannings uitgang naar de +12 volt van de bobine springen.
De accu spanning stationair is 14 Volt, spanning vóór de voorschakelweerstand is 13.6 volt, na de weerstand nog maar 9 volt.
Is 9 volt wel voldoende voor de Bobine om een goede vonk en met koud weer starten op LPG te kunnen starten?
De bougie kabels zijn overigens 7 maanden oud. De Bobine is door de ANWB in Maart vervangen.
Oh ja, het is een B21a
Vandaag wou hij op LPG absoluut niet starten, op benzine vreemd genoeg wel (na een paar keer half aanslaan 1/2 cylinders).
Nadat de auto een beetje warm was liep die ook redelijk op LPG.
Onder de motorkap zag ik tijdens de stationair loop af en toe een vonkje van de hoogspannings uitgang naar de +12 volt van de bobine springen.
De accu spanning stationair is 14 Volt, spanning vóór de voorschakelweerstand is 13.6 volt, na de weerstand nog maar 9 volt.
Is 9 volt wel voldoende voor de Bobine om een goede vonk en met koud weer starten op LPG te kunnen starten?
De bougie kabels zijn overigens 7 maanden oud. De Bobine is door de ANWB in Maart vervangen.
Oh ja, het is een B21a
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel