Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B27E+Aw71 of B21A+AW71 // LPG
#1
Tja.. Het plan is de BW55 te vervangen en achter de B21A een AW71 te schroeven en in een later stadium van lpg te voorzien. Nu loop ik tegen een B27E op met een AW71 er aan vast... Is dit redelijkerwijs in mijn 245 (1976) te lepelen en zoja, zijn er voordelen ten opzichte van de B21A ?
Wat zijn de nadelen ? (de B27 lijkt mij intensiever/duurder in onderhoud met allerlei sensoren, voelers, computers, enzo?)
Antwoord
#2
Ik zou het lekker bij een B230f / fb en een aw 70 of 71 zoeken!
PRV veel aanpassingen de kabelboom met computer brandstofpomp motorophangen enz enz.
En een PVR lust ook wel wat ten opzichten van een b230.
Dus zo zou ik het doen: complete kabelboom met alles wat daar bij hoort, blok en bak uit een sloop Polar en je hebt een leuke update.
Wel zelf kabelboom demonteren, weet je tenminste hoe het moet komen, vergeet de branstofpomp met leidingen en intank pomp niet.

240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#3
Zuurstar schreef:Ik zou het lekker bij een B230f / fb en een aw 70 of 71 zoeken!
PRV veel aanpassingen de kabelboom met computer brandstofpomp motorophangen enz enz.
En een PVR lust ook wel wat ten opzichten van een b230.
Dus zo zou ik het doen: complete kabelboom met alles wat daar bij hoort, blok en bak uit een sloop Polar en je hebt een leuke update.
Wel zelf kabelboom demonteren, weet je tenminste hoe het moet komen, vergeet de branstofpomp met leidingen en intank pomp niet.

Als je de hele voortrein neemt met veren en schokbrekers en al is het constructief niet moeilijk volgens mij. Misschien een baksteun en de cardanas veranderen maar dat zit ook in de sloper. Maar electrisch moet je bij beide aan de gang toch?? dus ik zie niet het voordeel van het toepassen van een B230 als we het hebben over het electrische gedeelte en de brandstof pomp en zo. Wil je echt een V6 dan zijn ze er ook met een carburateur en dan ben je af van het electrische en pomp probleem af.
Antwoord
#4
Natuurlijk is het te doen!
Maar wat is het voordeel?
Bij de pomp?
Veel ombouw werk!
Sommige onderdelen zijn moeilijk verkrijgbaar!
Meer oliewissels!, meer onderhoud gevoelig
Cardan veranderen!
Enz enz enzzzzzzzzzzz wordt je moe van als ieder ding wat je wil gaan plaatsen moet aanpassen.
Bedrading van oudere wagens is meestal ook wat harder en breekt meestal op de vervelende plaatsen.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#5
Zuurstar schreef:Natuurlijk is het te doen!
Maar wat is het voordeel?
Bij de pomp?
Veel ombouw werk!
Sommige onderdelen zijn moeilijk verkrijgbaar!
Meer oliewissels!, meer onderhoud gevoelig
Cardan veranderen!
Enz enz enzzzzzzzzzzz wordt je moe van als ieder ding wat je wil gaan plaatsen moet aanpassen.
Bedrading van oudere wagens is meestal ook wat harder en breekt meestal op de vervelende plaatsen.


Voordeel is er niet en zeker niet bij de pomp, maar een volvo rijd over het algemeen niet zuinig dus persoonlijk zou ik het doen in de vorm van fun. Je onderscheid je van de rest.
Als je er aan denkt om hem om te bouwen heb je al technische kennis en ben je niet bang om te sleutelen anders is een oude auto rijden niet de juiste keuze tenzij je een flinke buidel hebt
Onderdelen voorziening kan een probleem zijn maar heb je een gezonde motor en je onderhoud keurig dan heb je er heel lang plezier van
bedrading is idd een probleem dat hard idd uit.
Zelf zou ik persoonlijk een 960 3.0 24V pakken, misschien nog meer ombouw werk maar wel meer onderdelen te krijgen. Voordeel van een 2 serie is dat het op kenteken zetten van 4 naar 6 cill goed te doen is
Antwoord
#6
Dank aan allen.
De pompen zijn niet mijn vrienden en zie ik zo min mogelijk ! Overtuigende factor in deze. De V-motor is niet iets waar ik warm of koud van wordt, dat de onderdelenvoorziening lastiger is motiveerd ook niet erg...
Oftewel; Nu behoud ik mijn B21A en schaf de Bw71 aan die ik op het oog heb. Over enkele jaren, als de B21 aan vervanging toe is, gaat er een B230FB in.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 8.768 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.153 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  B21A loopt beroerd guido2 7 3.761 30 January 2021, 15:51
Laatste bericht: Marc1970
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 22.869 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.884 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  vochtproblemen koude start b21a LPG 245GLE1981 15 11.977 6 December 2018, 08:44
Laatste bericht: henqui
  Motorstoring B21A TransferSmout 17 12.911 24 August 2018, 20:56
Laatste bericht: Marc1970
  Moeite B21a afstellen Nivek 18 16.835 21 April 2017, 22:32
Laatste bericht: Nivek
  B21A 4-bak naar B... Automaat hugo 8 6.734 5 September 2016, 18:22
Laatste bericht: Dopski
  Dringend hulp gezocht bij B21A TransferSmout 3 3.902 15 August 2016, 22:24
Laatste bericht: TransferSmout

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)