Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
Tja.. Het plan is de BW55 te vervangen en achter de B21A een AW71 te schroeven en in een later stadium van lpg te voorzien. Nu loop ik tegen een B27E op met een AW71 er aan vast... Is dit redelijkerwijs in mijn 245 (1976) te lepelen en zoja, zijn er voordelen ten opzichte van de B21A ?
Wat zijn de nadelen ? (de B27 lijkt mij intensiever/duurder in onderhoud met allerlei sensoren, voelers, computers, enzo?)
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Ik zou het lekker bij een B230f / fb en een aw 70 of 71 zoeken!
PRV veel aanpassingen de kabelboom met computer brandstofpomp motorophangen enz enz.
En een PVR lust ook wel wat ten opzichten van een b230.
Dus zo zou ik het doen: complete kabelboom met alles wat daar bij hoort, blok en bak uit een sloop Polar en je hebt een leuke update.
Wel zelf kabelboom demonteren, weet je tenminste hoe het moet komen, vergeet de branstofpomp met leidingen en intank pomp niet.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Zuurstar schreef:Ik zou het lekker bij een B230f / fb en een aw 70 of 71 zoeken!
PRV veel aanpassingen de kabelboom met computer brandstofpomp motorophangen enz enz.
En een PVR lust ook wel wat ten opzichten van een b230.
Dus zo zou ik het doen: complete kabelboom met alles wat daar bij hoort, blok en bak uit een sloop Polar en je hebt een leuke update.
Wel zelf kabelboom demonteren, weet je tenminste hoe het moet komen, vergeet de branstofpomp met leidingen en intank pomp niet.
Als je de hele voortrein neemt met veren en schokbrekers en al is het constructief niet moeilijk volgens mij. Misschien een baksteun en de cardanas veranderen maar dat zit ook in de sloper. Maar electrisch moet je bij beide aan de gang toch?? dus ik zie niet het voordeel van het toepassen van een B230 als we het hebben over het electrische gedeelte en de brandstof pomp en zo. Wil je echt een V6 dan zijn ze er ook met een carburateur en dan ben je af van het electrische en pomp probleem af.
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Natuurlijk is het te doen!
Maar wat is het voordeel?
Bij de pomp?
Veel ombouw werk!
Sommige onderdelen zijn moeilijk verkrijgbaar!
Meer oliewissels!, meer onderhoud gevoelig
Cardan veranderen!
Enz enz enzzzzzzzzzzz wordt je moe van als ieder ding wat je wil gaan plaatsen moet aanpassen.
Bedrading van oudere wagens is meestal ook wat harder en breekt meestal op de vervelende plaatsen.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Zuurstar schreef:Natuurlijk is het te doen!
Maar wat is het voordeel?
Bij de pomp?
Veel ombouw werk!
Sommige onderdelen zijn moeilijk verkrijgbaar!
Meer oliewissels!, meer onderhoud gevoelig
Cardan veranderen!
Enz enz enzzzzzzzzzzz wordt je moe van als ieder ding wat je wil gaan plaatsen moet aanpassen.
Bedrading van oudere wagens is meestal ook wat harder en breekt meestal op de vervelende plaatsen.
Voordeel is er niet en zeker niet bij de pomp, maar een volvo rijd over het algemeen niet zuinig dus persoonlijk zou ik het doen in de vorm van fun. Je onderscheid je van de rest.
Als je er aan denkt om hem om te bouwen heb je al technische kennis en ben je niet bang om te sleutelen anders is een oude auto rijden niet de juiste keuze tenzij je een flinke buidel hebt
Onderdelen voorziening kan een probleem zijn maar heb je een gezonde motor en je onderhoud keurig dan heb je er heel lang plezier van
bedrading is idd een probleem dat hard idd uit.
Zelf zou ik persoonlijk een 960 3.0 24V pakken, misschien nog meer ombouw werk maar wel meer onderdelen te krijgen. Voordeel van een 2 serie is dat het op kenteken zetten van 4 naar 6 cill goed te doen is
Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
Dank aan allen.
De pompen zijn niet mijn vrienden en zie ik zo min mogelijk ! Overtuigende factor in deze. De V-motor is niet iets waar ik warm of koud van wordt, dat de onderdelenvoorziening lastiger is motiveerd ook niet erg...
Oftewel; Nu behoud ik mijn B21A en schaf de Bw71 aan die ik op het oog heb. Over enkele jaren, als de B21 aan vervanging toe is, gaat er een B230FB in.