Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voorstellen Maarten (SFRC) 245 uit 1979
SFRC schreef:Ik overweeg sterk om een B21ET in te gaan bouwen. Gewoon omdat het kan.

Wijs besluit? Waar moet ik op letten?

Het meest wijze besluit zou zijn om de huidige motor te houden, maar een B21ET is leuker Wink
Er staan hier wel vast wel wat ombouwtopics, en er zijn hier op het forum meerdere leden die een turbomotor hebben geinstalleerd. Misschien zou je hun eens iets kunnen vragen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Iets meer vermogen zou wel prettig zijn. Ik kom net vol beladen terug uit Almere. Met 130 km/u loop ik in op mijn voorligger. Langzaam laat ik het tempo terugzakken naar 110 km/u. Zodra de voorligger klaar is met inhalen en opzij gaat, kan ik weer vol gas geven. Tientallen seconden rijd ik naast de voorheen voorligger om weer op snelheid te komen. Dat heeft wel iets genants...
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Ruim vantevoren seinen ;P
Antwoord
En dan zit je in de vierde versnelling?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Het beoogde Turbo blokje schijnt niet veel soeps te zijn. Het plan kan de diepvries weer in...

Weer terug bij dubbele carbs met K nokkenas?
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Marc1970 schreef:En dan zit je in de vierde versnelling?

Laten we het houden op het vierde verzet... Soms ook in de 5de.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
In de 5 mag je er helemaal niet veel van verwachten. Mijn 144's (B20A, vierbak) hebben ook merkbaar moeite met belading.
De 240 uit 89 veel minder, die heeft een B230F, komt met vakantiebepakking nog vlot op gang, vooral boven de 3000 rpm niet te stoppen. Niet eens heel veel verschil in pk en koppel, maar toch net genoeg.

Dus, wellicht kan je een B230F inbouwen, met bestaande inlaat etc. Staan er altijd zat op MP.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hoe controleer ik de kwaliteit van een blok dat reeds uit de auto is? Behalve dan de blauwheid van de ogen van de verkoper...
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
Koop een rijdende sloper, 740 sedans. Blokken van 1990+ zijn nog wat beter dan goed. Te herkennen aan de "inliggende" vriespluggen.
2-3 ton uit een benzine auto, kan niet stuk. De crossers rondom Nieuwleusen hebben er zat, soms nog in de auto.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Zo staat er nu op MP een 740 station Turbo Intercooler die ze gaan slopen. Draaiend te zien.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 356 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 652 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.074 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.150 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.259 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 16.897 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.521 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 2.990 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)