Topics: 76
Ik ga binnenkort de schijven en blokken van mijn Volvo 240 vervangen. Nu twijfel ik een beetje welke ik zou nemen. De schijven zijn voor normaal gebruik dus de meeste merken zullen wel voldoen. Ik ben alleen benieuwd welke schijven wat minder snel roesten. Ik heb onlangs mijn wielen laten poedercoaten en ook de remklauwen zijn mooi zwart gemaakt maar wat ik nu dus niet wil zijn van die roestige schijven (en dan bedoel ik niet het remvlak maar meer de rest van de schijf). Wie heeft met welk merk positieve ervaringen op dit gebied. Ik zit zelf te denken aan standaard Brembo schijven met gewone aftermarket remblokken.
Topics: 13
Ik denk dat alle schijven roesten (als je er niets aan doet). De nieuwe schijven dus schoonmaken, onvetten, primen en spuiten met hittebestendige verf. (Eerlijk gezegd had ik dat ook willen doen. Heb open 5-spaaks velgen, ze zijn wel erg zichtbaar......)
`88 245, B230K, M47
Topics: 289
het is immers blank staal, als ie een tijdje staat is ie zo bruin.. keertje remmen en ut is weer verdwenen.. Ik heb het hart met Hammerite gedaan, kan er goed tegen..
Topics: 76
Als de kwaliteit van Brembo ook niet te garanderen is denk ik dat ik gewoon een set van scan tech koop en deze tegen roest behandel. De remmen worden toch niet heel zwaar belast. Als ik met de auto rijdt zijn het voornamelijk snelweg kilometers. Als ze binnen zijn zal ik wel even wat foto's posten.