Berichten: 135
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2010
Achterpaneel heb ik inmiddels gevonden...nu nog twee zijschermen of althans delen daarvan (achterste stuk).
Van die 244 die je nu gekocht hebt, doe je daar toevallig het front van weg (koplampen, beide frames en grille?)
Berichten: 35
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2009
Hoi Hilgert,
ik wil deze auto voorlopig nog even niet slopen, eerst wil ik mijn eigen auto compleet in orde hebben en daarna moet ik even bekijken wat ik met de 244 ga doen.
gr. Pim
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Voor een kleuterknutselproject ziet-ie inderdaad nog best aardig uit rond de wielkasten etc. Verbazingwekkend wat sommige mensen al niet wegdoen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 35
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2009
Hoi Marc,
aan de buitenzijde ziet de 244 er nog best goed uit. Waar deze Volvo last van heeft zijn de rotte plekken in de bodem. Ze hebben al een keer andere wielranden en bakken in gelast. Hier en daar begint dat weer zwakke plekjes te krijgen. Technisch is het helemaal voor elkaar, starten en lopen. Er zit leren bekleding in de wagen maar je kunt zien dat het niet meer nieuw is zeg maar. Ik zit te denken om mijn goed werkende 4-bak in deze 244 te zetten en dan de complete auto weer te verkopen aan een andere liefhebber, maar zo ver is het nog niet.
gr. Pim
Berichten: 35
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2009
Vandaag al weer een hoop kunnen doen onder de motorkap (die er niet op zit ;D)
De roestige had ik eerder al ingesmeerd met een vloeibaar schuurpapier middel: Rustyco. Op Youtube staan genoeg filmpjes van dit middel en het werkt echt!! Normaal denk je dat het troep is als je zo'n filmpje ziet maar dit werkt dus echt.
Alle plekjes geschuurd, nu de rest van de lak doodschuren zodat daarna de primer erover gespoten kan worden.
Onder de accubak zat nog een slechte plek, deze eruit geslepen, nog even een nieuw stukje erin lassen zodat daarna de nieuwe accubak erin kan. Dat was hem weer even.
De groeten!
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Goed bezig! Dat van dat vloeibare schuurpapier snap ik nog niet helemaal maar het ziet er goed uit allemaal
Berichten: 35
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2009
kijk maar even op YouTube en zoek op Rustyco. Het is een pot met gel dat je met een kwast op het roestplek aanbrengt. Even in laten trekken en met een droge doek het er weer af poetsen en weg roest! Als het hardnekkige roest is dit gewoon nogmaals doen. Echt super spul en gewoon gekocht bij de automaterialen zaak hier op de hoek.
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Ik heb gelijk een pot besteld !
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Dat is inderdaad mooi spul zeg! Ik gebruik altijd fertan maar dit lijkt ook een goede oplossing en veel eenvoudiger te verwerken.... Tja alleen mijn Volvo heeft niet zoveel roest meer ;D ;D ;D :
Berichten: 35
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2009
bovenop de randen van de binnenschermen, dus waar het spatbord overheen zit zat een soort plamuur of zoiets. Dit zal wel zijn voor het spatwaterdicht afsluiten van het buitenscherm op het binnenscherm. Klop dit? Wat moet ik er dan nu weer tussen stoppen? Een soort kit?