Topics: 289
DopdeDouwer schreef:Die dopjes en wielmoeren zijn best duur hoor.
Al met al een goeie deal, en bovendien een goed resultaat.
dopjes via MP (alhoewel dit eigenlijk niet de juiste zijn..) en moerdoppen van Conrad, ze blijvne bij mij nog steeds mooi ondanks het zout...
Topics: 1
Hoi Daniel,
Ik ben nu ook geregistreerd, bedankt voor de tip van dit forum. Wat ziet jouw Volvo er fantastisch uit zeg. Mijn complimenten.
Ik ga zaterdag aan de slag met de ventilator...
Groeten!
Hein
Volvo 240 Estate DL met de smalste banden banden van allemaal
Topics: 56
Welkom Hein, stel je even voor in Ik en mijn Volvo met plaatjes natuurlijk, daar zijn we gek op.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 76
17 September 2011, 09:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 September 2011, 09:48 door DanielR.)
Hierbij weer een update. Onlangs de verlichting van mijn auto vervangen door witte knipperlichten aan de voor, zij -en achterzijde. De koplampglazen ga ik nog vervangen want die zien er nu een beetje dof uit.
Hier het resultaat.
Tevens een begin gemaakt met de audio.
Er zit nu een Blaupunkt Toronto 400 radio in. Deze heb ik gekozen omdat ik deze het meest normaal eruit vindt zien. De meeste moderne radio's vind ik te druk en niet passen in een oudere auto. Ook is de verlichting van deze radio aan te passen naar de kleur van de verlichting van het dashboard. In de voor -en achterdeuren heb ik nu Pioneer speakers achter de orginele roosters. In de kofferbak heb ik nieuwe zijpanelen gemaakt van MDF met 16 cm Pioneer speakers. De rest van de kofferbak wordt nog bekleed. In de wielkast zit een Blaupunkt versterker en onder de bodemplaat in de kofferbak komt een Blaupunkt Subwoofer. Geen grote kast maar een kleine woofer die bijvoorbeeld ook onder een stoel past. Al met al absoluut geen boem boem installatie maar wel een mooi geluid wat vele malen beter is dan het orgineel.
Topics: 24
Nieuwe bekleding ziet er strak uit! Mooier dan het het origineel, dan zijn van die slappe panelen.
Topics: 22
netjes! Die witte knippers komen mooi uit bij de zilveren kleur.
Stereo moet ik ook nog eens wat verbeteren, dit ziet er goed uit. Heb al een stevige Blaupunkt radio maar nu de rest nog. Mooi weggewerkt. IK zou alleen kijken naar een dopje voor de onderkant van de bak waar nu de versterker hangt. Komt anders water in door het opspatten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 135
Leuk bezig! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 56
Netjes hoor, ik moet er ook nog eens mee bezig, die zijpanelen, geeft wel inspiratie

mile:
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
2 October 2011, 12:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 June 2012, 08:50 door DanielR.)
Na een lange speurtocht heb ik gisteren eindelijk twee mooie deuren gevonden voor mijn auto. Toen ik de auto kocht had de bijrijdersdeur en de achterdeur lichte schade. Ik heb nu twee deuren gevonden in exact dezelfde kleur. Overzetten is een werkje van niks eigenlijk. Hierbij het resultaat.
Hoe het was.
En hoe het nu is.
Gisteren ook meteen even de koplampglazen vervangen.
29 June 2012, 08:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 June 2012, 08:49 door DanielR.)
Hierbij weer een update.
Onlangs via Marktplaats een GLE interieur en een Roma sportstuur aangeschaft en gemonteerd. Het interieur is echt een vooruitgang. De vorige stoelen waren doorgezakt en scheef en zit nu weer als nieuw.Het stuur valt me wel een beetje tegen. Ik vind het toch niet zo mooi als ik dacht dat het zou zijn. Toch maar op zoek naar iets anders.
Hierbij de foto's.