Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
electrisch raam werkt niet, hoe te testen waar de fout zit
Sinds kort heb ik een setje electrische ramen gekocht, alleen bij het testen (thuis) bleek dat het bestuurdersraam niet beweegt. Het bijrijdersraam werkt zonder problemen.
Ik heb de volgende dingen gedaan:
- de 2 kabeltjes op willekeurige zekeringen geplugt;
- de min op de carosserie geplaatst;
- alles aangesloten;

Zoals aangegeven werkt het bijrijdersraam wel, maar het bestuurdersraam niet. Vandaar dat ik het bestuurdersraam nog neit heb ingebouwd.
wat heb ik daarna gedaan:
- schakelaars omgewisseld (geen verschil)

Dus ik denk dat het aan de bedrading of aan het motortje ligt dat het bestuurdersraam het niet doet.
Hoe en waar kan ik testen waar het exact aan ligt? dan weet ik wat ik meot doen om het werkend te krijgen.

Alvast bedankt.
\
\Groeten Mark
Antwoord
ff weerstand meten..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Heb je al gemeten op je kabels of je spanning hebt? Eerst massa checken, dan voor de schakelaar, dan van schakelaar naar motortje.
Sluit je motortje ook es rechtstreeks aan op de batterij, dan weet je meteen of het werkt of niet Smile (zou ik overigens eerst doen)
plsvolvoprojects.blogspot.com
Antwoord
Ik zal van het weekend de 2 kabels loshalen en direct op de accu zetten.
Of zal ik eerst de weerstand meten? Op welke stand moet ik de multimeter zetten en wat zou ik moeten uitlezen als het motortje wel zou werken??
Antwoord
markfranken schreef:Op welke stand moet ik de multimeter zetten

Beginnen op de hoogste stand, zakken tot je resultaat hebt Smile

markfranken schreef:en wat zou ik moeten uitlezen als het motortje wel zou werken??

Geen idee... Misschien ter vergelijking het werkende motortje van de passagierskant uitmeten?
plsvolvoprojects.blogspot.com
Antwoord
Zoo, de test is gedaan. aan de bekabeling is niks mis, er wordt gewoon 12v geleverd als de schakelaars worden omgezet (en -12v als het raam omlaag moet Smile)
Echter er gebeurd niets.
Gisteren heb ik het motortje uit elkaar gehaald, maar weinig aan kunnen ontdekken, ik zou niet weten waar ik wat zou moeten meten...
Jammer genoeg krijg ik het motortje niet meer goed in elkaar, het tandwiel geeft niet mee..Iemand een idee hoe ik het weer in elkaar moet zetten???
En nu op zoek naar een goed motortje Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 42 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.092 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 982 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  Electrische raam motor Svenska 3 1.207 1 June 2023, 21:09
Laatste bericht: Svenska
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 779 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.595 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Waar dient dit stekkertje voor? Kogelman 2 1.213 5 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Kogelman
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 4.423 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.283 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.617 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)