Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Inmiddels even nagevraagd voor het opboren en advies gevraagd over het hergebruiken van deze 160.000km zuigers.
Daar kreeg ik het advies om dan toch nieuwe te nemen omdat je eigenlijk sowieso al nieuwe zuigerveren nodig hebt.
Dan is de stap naar helemaal nieuw niet zo groot.
Het B21 onderblok gaat dan toch maar in de verkoop.
Wat is hiervoor een redelijke prijs?
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een set zuigerveren is nog goedkoper als ÃÃn enkele B20 zuiger, voor de volgende zuiger koop je de big bore koppakking, ben je toch nog twee zuigers voordeliger uit denk ik.
De 30 euro die je voor het onderblok vroeg waren niet te veel. Zelfs voor iemand die alleen een oliepomp zoekt is dat al een goeie koop.
Maar goed, niemand zoekt een oliepomp want alle oliepompen zijn onverwoestbaar. Waarschijnlijk ga je blok over een half jaar alsnog weggooien.
Maak nostalgische asbakken van de zuigers en zet die voor 10/st. op Marktplaats.
Ik heb wel een tijdje gezocht naar zo'n hulpas toen ik een 740 blok in mijn 240 ging zetten. Nu heb ik ÃÃntje over...
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Gaat die redenering van Marc ook op als je een set mahle zuigers voor de B21A/E kunt kopen voor ong. 200 - 220 eur?
Maar waarom niet simpelweg een set B19A kopen? Die zijn volgens mij ong. dezelfde maat als de B20. Alleen vragen ze voor de B20 aanmerkelijk meer heb ik het idee. De enige overweging om nog voor de B21 te gaan is iets meer vermogen.
Maar belangrijk is voor Lars en mij: Past die B19/21 zuiger op de drijfstangen/krukas van de late metrische b20 met 8 bouten..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..