Berichten: 89
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2010
Mijn maat, die een boel 240's heeft gehad, zegt dat het een originele Volvo kleur is, maar ik heb geen idee welke. Het is antraciet / donker grijs metallic. Kentreken zegt 'wit' maar hij is netjes overgspoten, ooit. Inclusief motorruimte, binnenkant e.d.
Hij is van nov 1985. Model '86 begrijp ik en het is een DL met redelijk wat GL trekjes. Chromen lijsten, origineel 4 hoofdsteunen en blauwe velours/pluche bekleding, blauwe vloerbedekking. Ben vin-nummer aan t bestuderen en lijkt allemaal in orde, motorcode etvc. Maar ik moet eerst wat meer 'kenner' worden. Ik vond het blok mooi, en de auto ook natuurlijk. Toen ik jonger was had mijn buurman altijd zulke auto's. Tikje aan overgehouden :-) Verder fijn wegenbelastingvrij, 363000 km met boekjes gestempeld tot 295.000... Hoop er veel lol mee te hebben, antwoorden op (technische) vragen en onderdelen te vinden. 2 kaartenvakken gebarsten bijv, en handvat op deurpaneel lv los........
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Anthony schreef:Ik heb een paar dagen terug een 240 D24 gekocht, een account hier aangemaakt en nog steeds op zoek naar de rubriek 'voorstellen'. Maar, mijn 240 start prima koud. Het kan zijn dat je een minuut lang even een 'zak knikkers' hoort. Maar hij moet niet teveel pluimen hoor. Dat betekent meestal minsdere compressie. 80 pk is inderdaad genoeg. Gaat meer om de souplesse en die is prima bij dit blok. Vanuit de oude Volkswagen LT, waar dit blok vandaan komt, komen nogal eens berichten over dat het blok slecht is. Ik weet dat ze in de LT's meestal rond de ton in elkaar lopen. Wat men vaak niet weet, is dat dit komt door dealers die de olie bij 1500 km vervingen voor verse. De fabriek schreef voor dat de -af fabriek geleverde- inloopolie 15000 km moest blijven ! Blokken die volgens deze fabrieksnorm zijn onderhouden, waaronder veel Volvo's, draaien gewoon vrachtwagenkilometrages, zonder noemenswaardige problemen. Goed warm laten lopen is belangrijk. Niet te veel korte stukjes rijden. Distributie ook. 2 riemen, een voor nokkenas, een aan achterzijde voor pomp. Als er iets misgaat breekt de nokkenas, maar lopen de kleppen niet tegen de zuiger. Als je 'm tenminste niet nogmaals start. Prima blok !
Welkom hier op het forum, Anthony. Mooie donkere heb je gevonden, veel plezier ermee. We beschouwen "Ãk en mijn Volvo", zo'n beetje als voorstelpagina, daar kun je een topic mee beginnen en die kun je daarna tot in lengte van dagen blijven aanvullen met alle gebeurtenissen van je aanwinst, liefst met foto's van zelfs de kleinste details.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 89
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2010
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Een diesel in Dl uitvoering is volgens mij niet mogelijk. Deuren zijn ook niet origineel in combinatie met de spatlappen. Rond de ramen is het metaal gechromeerd wat dit bevestigd.
Berichten: 203
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2008
denk ook eerlijk gezegd dat het een GL is, heb je servo (aka stuurbekrachtiging ?) , zeker een ander kofferdeksel ofzo of DL opgeplakt misschien ?
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Je weet toch wel zeker dat het een diesel is

;D
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 89
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2010
@Belg, bij de ene verzekeringsmaatschappij zegt 'ie 240 DL, bij de andere 240 GL. Heb er zo'n 30 op internet geprobeerd maar kom er geen wijs uit. Kan jij aan de hand van mijn VIN meer concluderen ? YV1244773G1166973
Alvast dank ! Overigens, wat 'extra' chromen stripjes storen me niet, staat mooi bij de kleur. De wieldoppen zitten vast met tiewraps en dat stoort me wel. Zou graag weten wat er origineel op hoort... Als jij of een ander iets weet, graag !
Berichten: 89
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2010
oehoeboeroe schreef:Je weet toch wel zeker dat het een diesel is
;D
Zo van dat je met je benzine auto aan komt en dat de technische zwager zegt ' hij loopt mooi voor een diesel ' :-) Nee, het is een Diesel, ook op kenteken en met stuurbekrachtiging. Binnenbekleding stoelen is ook GL volgens mij, morgen ff fotootje schieten.
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Hahaha, wat het ook is ik vind het een hele mooie auto !!
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 203
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2008
Anthony schreef:@Belg, bij de ene verzekeringsmaatschappij zegt 'ie 240 DL, bij de andere 240 GL. Heb er zo'n 30 op internet geprobeerd maar kom er geen wijs uit. Kan jij aan de hand van mijn VIN meer concluderen ? YV1244773G1166973
Alvast dank ! Overigens, wat 'extra' chromen stripjes storen me niet, staat mooi bij de kleur. De wieldoppen zitten vast met tiewraps en dat stoort me wel. Zou graag weten wat er origineel op hoort... Als jij of een ander iets weet, graag !
dat zijn originele sierschijven in inox van een 740/760 en die vliegen er heeeel gemakkelijk af (ook nog een tijd daar meer rondgereden) en zijn moeilijk te vinden, en dus kostelijk enzovoorts, daarmee hangen ze vast met tieraps waarschijnlijk

mss niet zo origineel maar wel goed gevonden vind ik persoonlijk
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E