Berichten: 28
Topics: 11
Lid sinds: Nov 2010
hoi, ik wil een volvo 244 van voor '85 kopen. Dit wordt de eerste auto die ik ga aanschaffen.
Waar moet ik op letten? Wanneer is het een goede auto en wanneer niet?
Wat is het verbruik van een 244 met een oude lpg instalatie (dat is volgensmij een g2 instalatie..)? Scheelt dat dan veel in kosten met een benzine 240?
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Carburateur (horizontaal), roest, neppers, roest, gewone APK dingetjes, roest, condens in de auto, water en vocht op de bodem, de kachelaanjager, plamuur, slechte reparaties, prijs, papieren.
Op LPG rijden al mijn Volvo's tegenwoordig minstens 1:8, zelfs de 144 automatic. Brandstofkosten op LPG ca. de helft van benzine, beter voor de milieu ook nog. De 144 is trouwens ook een soort 244, alleen met andere voorkant en wat ouder.
Waar in de buurt, budget, heb je al wat op het oog, opknapper of zo-goed-als-nieuw? Deze met dikke bumpers ziet er geinig uit voor weinig:
http://link.marktplaats.nl/387691241
Er zit trouwens nogal wat verschil in een 1975 en 1985 versie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 28
Topics: 11
Lid sinds: Nov 2010
Waar moet ik op letten dan bij de carburateur?
maar is dat een oude lpg instalatie of een nieuwe, want de oude rijden volgensmij niet zo zuinig.
ja ik heb er 1 gevonden uit '81 wel op benzine..
http://link.marktplaats.nl/386975381
Wat zeg je ervan?
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Da's nou net geen carburateur. Het mooie van een carb is dat het simpel is en vrij eenvoudig op LPG te zetten is.
Eenmaal op LPG maakt het niet uit of het systeem oud of nieuw is, werken allemaal met een verdamper en een mengstuk (zal wel G1 heten), rijdt allemaal 1:8.
-edit- Er is wel een systeem in te bouwen, luistert wat nauwer (voor K jet, zo heet het injectiesysteem). Eigenlijk maar een paar honderd euro extra bij de profs. Op het forum hier zijn wel een paar inbouwadressen te vinden. De carb installatie zou je ook zelf voor 7-800 euro kunnen inbouwen. Ik ben zelf wel gehecht aan carbs.
Verder is-ie echt, niet te roestig en niet te duur. Nadeel van metallic vind ik dat je het zelf slecht bij kan werken zonder kleurverschil.
Hij heeft geen schuifdak, ook weer een pluspunt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
rechter voordeur en scherm zijn overgespoten
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Jambon schreef:rechter voordeur en scherm zijn overgespoten
helaas in een andere kleur
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 287
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2009
b.b. schreef:hoi, ik wil een volvo 244 van voor '85 kopen. Dit wordt de eerste auto die ik ga aanschaffen.
Waar moet ik op letten? Wanneer is het een goede auto en wanneer niet?
Wat is het verbruik van een 244 met een oude lpg instalatie (dat is volgensmij een g2 instalatie..)? Scheelt dat dan veel in kosten met een benzine 240?
Kijk eens op mijn web-log. Voor aakooptips, gas weetjes en een 244 te koop!
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Kijk voor wat betreft het puntje roest eens in mijn topic:
Klik
Zo wil je het dus niet. Was op de foto's niks van te zien en de vorige eigenaar wist dit ook niet (had hem niet zo lang gehad). Alles was netjes verstopt achter kit, tectyl, lak. Pas toen ik met een schroevendraaier aan de slag ging kwam
dit tevoorschijn. Ik wil je niet afschrikken, maar ik wil je graag mijn eerste-auto-teleurstelling besparen... Er zijn natuurlijk zat goede, dus gefeliciteerd met je beslissing een 240 te gaan zoeken!
Berichten: 22
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2009
die op marktplaats heb ik gekocht ;D!
Oosterijkse import idd overgespoten niet zo heel erg netjes gedaan maar voor dat geld ben ik dik tevreden.
motorisch erg goed, B21 E motor erg soepel en snel!
Ben nu bezig met (acherstallig) onderhoud ( verdelerkap, rotor, bougieskabels etc.) komend weekend is de distributieriem aan de beurt.
Er staat nu bijna 10 meter Volvo op de oprit! er staat ook nog een Polar estate uit '92!
groet
Juri
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
gefeliciteerd veel plezier ermee!
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998