Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
roest behandeling
Beste mensen,

Alweer 2,5 jaar rij ik met veel plezier rond in mijn 240 GLE uit '93. Echter ontstaan er helaas onder aan de de balk onder de de deuren enkele roest plekken. Om erger te voorkomen wil ik deze graag laten behandelen, zodat ik hopelijk nog een behoorlijke tijd in mijn auto kan rondrijden. Weet iemand een goed en betrouwbaar bedrijf in de buurt van Den Haag die een dergelijke roest behandeling kan uitvoeren? Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.

groet, Dennis
Antwoord
Roest van binnenuit die je nu gaat zien hoef je niet meer te behandelen, te laat. Roest van buitenaf kan je ook zelf eraf schuren en met je spuitbusje bijwerken.

Als je het tapijt weghaalt zie je ronde doppen in de dorpel, daarlangs kan je de dorpel eens goed leeghalen. En de afvoergaatjes onderin doorprikken, tot slot liters en liters water via de ventilatiesleuven onder voorruit erin hozen totdat het er bij alle gaatjes uitloopt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Niet geheel waar ...

Roest is prima te stoppen, bijna niemand doet het echter ... waarom .. ???

Zorg ervoor dat de buitenzijde netjes is afgewerkt, grove roest eraf, bv Fertan roestprimer en aflakken.
Dan de andere, binnenzijde behandelen met Mike Sanders Fett (kun je op googlen) of meer budget evt motorkettingvet.
Het vet moet wel behoorlijk verhit worden, dus let op!!!

Plek goed spoelen met water, drogen en het vet aanbrengen en het roesten stopt op die plek zolang het vet blijft zitten en dat is lang.
Vroeger gebruikte men vaak (afgewerkte) olie, maar olie loopt weg.

Spreek uit ervaring, testen gelezen en zelf gedaan.

Dus: Een auto hoeft niet te roesten, dat is een keuze .... Wink

De meinen doen dat dus bijna niet meer .... ;D
Antwoord
Hallo,

Roest is inderdaad prima te stoppen en te beheersen! Ik zelf ben nieuw hier op het forum. Ik heb sinds kort een volvo 240 erbij die ik langzaam begin te koesteren. Maar in mijn hart ben ik een primair DS liefhebber. Enuh je zult begrijpen dan heb je te maken met excelente, progressief verende, voorwielaangedreven rij eigenschappen en helaas roest. Nu is er veel op het citroen forum en cx forum over dit topic geschreven. Waar ikzelf helemaal dol op ben is http://www.fluidfilm.nl Dit is een goedje gemaakt uit schapenwol-vet en gaat een verbinding aan met het metaal en laat een soort vettig filmpje achter. Men zegt dat het er tien jaar op blijft zetten. Ik heb het inmiddels het derde jaar er op zitten en het is nog top! Het probleem met de meeste middeltjes is dat het het uitdroogt zoals tectiel RX of Fertan. Na een aantal jaar kruipt de roest er als ware onder. Om het verhaal nog mooier te maken....Je hebt wel eens een motorkap opengetrokken en trof daar een grijs groezelig aangetast "gebeuren" aan. Fluidfilm erover en het ziet er weet zwart en mooi uit. Ook als je oude tectiel lagen er op hebt zitten kun je dit er juist prima op smeren, het kruipt onder de tectiel wat er nagenoeg afvalt en daarna nog een keer een mooi kaal chassie behandelen. En als klapper voor minder als €20 heb je 1 liter en daar je een hele volvo mee behandelen. Voor de duidelijkheid ik heb geen aandelen in dit middel maar wel een hoop ervaring met roest. Doe je voordeel er mee..... Big Grin
Antwoord
het blijft idd kruipen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik zie dat dit topic al een half jaartje oud is, maar toch heb ik nog wat vragen.
De winter staat weer voor de deur en mijn auto moet echt behandeld worden tegen te roest.
Ik zat inderdaad ook te denken aan fluid film, maar moet dit verhit worden en zo ja, hoeveel graden en hoe krijg je het er dan op, gewoon kwasten?

245L VAN
Antwoord
Ik heb laatst een hele handige site gevonden voor het bestellen van roestbeschermingmiddelen:
Dit is bijvoorbeeld een mooi setje

De dunne fluid film (moet je verwarmen tot 20-30 graden volgens mij) daarna Mike Sanders om een extra dikke laag vet aan te brengen. Die heeft een verwerkingstemp van 140 graden (oude frituurpan oid). Deze producten zijn voor al bedoeld voor de holle ruimten. En moet je spuiten/ gieten Big Grin

Voor bodembescherming kan je Ferpox gebruiken, maar een goede nieuwkomer is 3-in-1 van Brantho Korrux:
http://www.korrosionsschutzshop.de/index...-3in1.html

Antwoord
Is alleen fluidfilm niet genoeg voor de bodem(+achterklep deuren etc) te beschermen
245L VAN
Antwoord
Het is net wat en waar je het wilt en hoe de staat van de auto is.

Op vlakke delen zou ik geen vet doen, maar een stevige lak die steenslagbestendig is. (zoals de bovenstaande voorbeelden) (eventueel een laagje erover heen).
In holle ruimtes is het juist niet handig om met lak in de weer te gaan want dat kruipt niet. Vetten als Fluidfilm juist wel.
Antwoord
Nou mijn auto is nog 'redelijk' hard, geen roest aan de bodem, beginnende blaasjes aan de rechter wielkast. Verder geen roest gelukkig.
De bodem is een keer gespote, maar begint op sommige stukjes af te bladeren.
Versta je onder lak iets als Dinitrol/tectyl of noverox?
245L VAN
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Roest op verder keurige Volvo 244 StephenF 7 3.424 4 December 2020, 10:24
Laatste bericht: Grey240Polar
  Roest bij de voorruit markje 0 1.907 23 October 2019, 17:16
Laatste bericht: markje
  Roest dorpel 240 APK afkeur? Gurd 3 4.619 30 December 2018, 23:45
Laatste bericht: Marc1970
  Plekjes roest eraf en lak erop Jef 4 3.451 5 July 2018, 09:42
Laatste bericht: jos245
Photo Graag advies, roest bij voorruit Volvo 245 herstelllen barstema 4 6.305 27 August 2017, 23:10
Laatste bericht: barstema
  Roest wielkast 460 Jsper_b 1 2.692 13 June 2015, 17:28
Laatste bericht: Marc1970
  Iew, roest gat A_A 14 9.251 17 March 2014, 01:17
Laatste bericht: asterix
  roest onder de deur koert4 2 3.047 26 June 2013, 17:31
Laatste bericht: koert4
  Roest onder de bijrijdersstoel - 244 T opknappen! henqui 84 45.535 2 June 2013, 22:59
Laatste bericht: frox
  Vergevorderde roest Bassen 0 1.395 1 January 2013, 21:22
Laatste bericht: Bassen

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)