Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roestbescherming draagarmen e.d.
#1
Eigenlijk komt mijn vraag naar aanleiding van deze topic: http://volvolvo.nl/forum/topic,8835.0/topicseen,/

Nu is het bij mijn Volvo nog niet aan de orde maar wat ik wel zie is dat de roestwerende laag hier en daar los laat.
Mijn vraag is wat er aan te doen is om in ieder geval het roestproces te vertragen. Mooiste lijkt mij in het geval van draagarmen
deze er onder uit te halen en te behandelen, maar dit is nogal een klus. Gemonteerd zijn er zoveel hoekjes en plaatsen waar je
onmogelijk bij kunt komen en zo zijn er nog wel meer plaatsen aan de auto. Loszittende roestwering lospeuteren lukt nog wel maar ontroesten is lastig/onmogelijk omdat je er gewoonweg niet bij kan.

Wie heeft er wat tips? Hoe het beste aan te pakken? Producten?

Alvast bedankt.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
#2
Ik heb niet meteen een antwoord maar ik wil wel ervaringen opvangen.
Antwoord
#3
Roest en gruis afsteken en ijzermenie, zinkverf, verfresten of teer erover, net wat ik bij de hand heb.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
...kun je ondertussen een paar reserve draagarmen opknappen en voorzien van nieuw rubber tzt omwisselen..

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met RX5 en RX10. Wellicht een goed idee (heb het zelf niet gedaan) is om antisteenslag erop te spuiten... Is niet zo mooi maar volgens mij wel effectief tegen nieuwe roest

Antwoord
#6
Als het goed ontroest is kan er best goed Tenco bootlak over.

Ik heb wat stukjes getest met Brantho Korrux 3-1, die verf werkt erg goed op dingen met en zonder roest. Wordt schijnbaar ook gebruikt door de Duitse spoorwegen ed, echt industriespul. Kost iets van 23 euro p/liter dus dat gaat ook nog wel. Geeft een goede dikke laag die erg impact-resistant is maar er wel goed strak als verf uitziet ipv snot zoals bij sommige dikkere anti-roest dingen.

http://www.tbs-aachen.de/Brantho-Korrux_..._c2354.htm
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
Ik doe gewoon fertan, zinkspray en een dikke laag tectyl (met de kwast). En jaarlijks even bij houden.

Of een draagarm van een later model monteren, die zijn veel beter van kwaliteit.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#8
Het mooiste is eigenlijk ze er van onder halen en laten stralen en poedercoaten bij de lokale sociale werkplaats Big Grin
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Draagarmen 850 Tsijaa850 18 15.022 26 August 2011, 13:56
Laatste bericht: Dopski
  Zijn deze draagarmen gekend? johan laveyne 6 5.731 25 June 2011, 23:35
Laatste bericht: Jw240
  draagarmen johan laveyne 2 3.549 23 February 2011, 09:43
Laatste bericht: Martin245
  stand draagarmen aanpassen bakmans 2 3.669 29 July 2009, 17:11
Laatste bericht: bakmans
  76'-er draagarmen onder een '92-er? Rob 9 7.517 9 March 2007, 08:30
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)