21 October 2010, 15:57
Ik vind dat je hele mooie frisse bedrading hebt. Originaliteit voor alles!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Waar zijn al deze draadjes voor?
|
21 October 2010, 15:57
Ik vind dat je hele mooie frisse bedrading hebt. Originaliteit voor alles!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
21 October 2010, 18:01
't Was een 2e hands kabelboom van Daniel, die ook ooit een B23A (en een rotte 244) had. De isolatie van deze was nog helemaal okay, terwijl die van mij echt heel erg versleten was, een wonder dat ik nooit kortsluiting heb gehad.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
10 November 2010, 20:46
Ben er nog niet helemaal uit...
Ik heb de bougies vervangen voor 'echte' Volvo bougies (gescoord op de beurs). Daarna liep hij al een stuk beter maar nog steeds niet helemaal goed: Bij starten en accelereren gaat alles okay, maar bij afremmen op de motor of gewoon rustig een constante snelheid rijden in 2e of 3e versnelling, stottert hij behoorlijk. Ook stationair schudt hij. Kan geen vacuumlek ontdekken... Als ik de draad van de anti running-on klep afhaal, lijkt hij opeens beter te lopen maar na een tijdje is dat niet meer het geval. Het ontkoppelen van de warmestartklep heeft totaal geen effect. Het loshalen van diverse vacuumslangetjes ook nauwelijks trouwens. Ik heb al nieuwe contactpunten en een condensator besteld, maar of dat het echt is... Vreemde is, hij liep goed, totdat ik de bougies en kabelboom verving... dus zou je het daar ergens verwachten. Bougies zou nu goed moeten zijn, dus blijft de kabelboom over. Die draad tussen bobine en stroomverdeler heb ik ook uitgewisseld met een ander, geen effect...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
10 November 2010, 21:23
Iets wat het met de oude kabelboom niet deed, doet het nu wel, zou een logische verklaring zijn. ALs je beide aansluitingen vd warmestartklep op de carb dichtstopt, wat gebeurd er dan?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
10 November 2010, 21:55
Inderdaad Marc, zo zat ik ook te denken.
Ik heb nu de stekker eruit gehaald, dan zou die klep dicht moeten blijven toch? Morgen maak ik weer een ritje, even kijken wat er dan gebeurt als hij warm is gelopen. Als er geen verschil is zal ik die twee carburateurslangen loskoppelen en afdichten. Misschien is die klep gewoon kapot gegaan nadat hij voor het eerst weer stroom kreeg met de nieuwe kabelboom. En blijft hij continu open staan of zo, met valse lucht tot gevolg.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
10 November 2010, 22:04
De kleppen werken precies tegenovergesteld, anti-running klep gaat open van 12V, de warmestartklep dicht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
10 November 2010, 22:08
Okay... als er een probleem is met de warmestartklep, zou hij open moeten blijven staan.
Dan heeft het loshalen van het stekkertje geen zin inderdaad. Misschien is de massa van die klep niet goed meer, ga het morgen verder onderzoeken. Bedankt voor het meedenken!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
11 November 2010, 01:23
Hallo de warmestart klep kan er zonder problemen tussenuit
de slangen op de spruitstuk of carburateur afdoppen of kortsluiten de een op de andere De voedingsdraad is de tweede draad op de anti-running-on klep kun je dan afknippen. Dan word de 12 volt voedingsdraad naar de anti-running-on klep ook niet meer zo warm dat de isolatie er af brand. De anti-running-on klep kan je testen door de spaning op de draad te meten als de motor loopt moet ca 12 volt zijn. als de 12 volt aanwezig is als de motor loopt en je trekt het stekkertje los moet de motor langzamer gaan lopen af afslaan is dit het geval dan is de klep goed. Ik heb bij mijn b230a het zelfde probleem gehad. Achteraf bleek het een draad te zijn van een inductierelais van de lpg instalatie Die zit met een klemmetje op de draad vaan de bobine naar de verdeler (was ik vergeten aan te sluiten) Als deze draad los ligt gaat de lpg toevoerklep af en toe dicht vooral stationair
11 November 2010, 22:19
Misschien heb ik ook wel zo'n draad die niet goed aangesloten is, morgen verder kijken.
Op benzine loopt hij trouwens even beroerd... De warmestartklep schakelt wel (ik hoor hem) en de anti-running-on klep ook want als ik hem lostrek, daalt het toerental behoorlijk. Als ik de slangen van de warme startklep eraf trek, merk ik geen verschil, slangen zijn niet in topstaat meer maar als ik met de vingers de gaatjes op de plastic kap op de luchtinvoer dichthoud, merk ik ook geen enkel verschil. Dat kan het niet zijn, lijkt me. Ik zal hem er ook tussenuit gooien.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
14 November 2010, 23:00
Hij loopt weer als een zonnetje, het waren gewoon de contactpunten... of de condensator, beiden vernieuwd.
Spontaan is het achter lager er van kapot gegaan... zo blijven we bezig :-) Maar goed dat ik hem niet verkocht heb ![]()
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|