Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Hallo,
Bij het starten kwam er een 'schurend' geluid onder de motorkap vandaan. Dat bleek van de aircopomp afkomstig. Hieronder een paar foto's:
Nou heb ik de pomp voor vandaag nooit heel aandachtig bestudeerd, maar het lijkt erop alsof er twee schijven (wit en roestbruin op de foto) zijn verschoven/uitsteken. Weet iemand of dat inderdaad zo is?
Weet iemand ook of het kwaad kan? Durf er niet goed mee te gaan rijden uit angst dat de riem knapt (of erger). Die riem zit overigens wel zo strak dat je m er niet zomaar afhaalt, dat heb ik al geprobeerd.
Iemand ideeen/suggesties?
Avast bedankt.
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Voor die riem zou ik niet bang zijn. Maar met die witte schijf lijkt me niet helemaal de bedoeling dat die zover verschoven zit....
Zit er geen as tussen ofzo dat afgebroken is? Daar lijkt het nog het meest op. Kun je die witte schijf bewegen?
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Nee, zit muurvast. Riem ben ik idd ook niet bang voor. Wel dat de hele handel ineens losschiet en alle kanten opvliegt. Als ik zeker weet dat dat geen problemen geeft, snij ik die rem desnoods eerst wel door.........
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Op die 2e foto zou ik sowieso denken dat die bruine schijf in de bout van de witte schijf moet vallen. Dus er is "iets" bewogen.
Als het nu muurvast zit hoef je je nergens zorgen over te maken dat het losschiet
Dat wordt weer de Handige Harry spelen :lol: :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Oftewel: riem doorsnijden en gaan sparen...... :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Ik durf het bijna niet te vragen maar:
Kun je die bout aan de voorkant losmaken? Dan kun je beter zien wat er aan de hand is...
Dan komt namelijk die voorste schijf vrij...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
DAT snap ik ook nog net, JOKER! :lol: :lol:
De foto;s zijn van net voor donker, morgenochtend moet ik er mee naar mijn werk. Wil weten of dat vertrouwd is. Anders moet ik Linda haar Bora in beslag nemen.....
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005

hock: Ziet er raar uit, Sander. Ik ga zometeen even bij mijn airco pomp kijken hoe het precies zit en laat je dan nog wat horen. :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
:twisted: Ik heb net gekeken bij mijn 240. Daar zit het anders ingebouwd, en wel zo diep dat ik het in het donker niet zo snel kan zien.
Ik heb wel gezien dat vanaf mijn aircopomp weer een snaar weggaat naar de stuurbekrachtigingspomp. Dus als ik mijn snaar van de airco door zou snijden, dan werkt mijn stuurbekrachtiging ook niet meer. Volgens mij zit het bij jou niet zo (op de foto's te zien). Ik zou hier idd niet mee gaan rijden, maar de snaar doorsnijden (zagen gaat makkelijker denk ik). Ik heb ook nog even in het werkplaatsboek van de 260 gezocht, maar daar kon ik er ook geen duidelijke plaatjes van vinden.
Dus : De (ijzer)zaag erin
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Peter Timmer schreef:Dus : De (ijzer)zaag erin 
Kun je Linda niet laten filmen als je hier mee bezig bent en dan posten...

:lol: :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen