Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar zijn al deze draadjes voor?
#11
Ik vind dat je hele mooie frisse bedrading hebt. Originaliteit voor alles!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
't Was een 2e hands kabelboom van Daniel, die ook ooit een B23A (en een rotte 244) had. De isolatie van deze was nog helemaal okay, terwijl die van mij echt heel erg versleten was, een wonder dat ik nooit kortsluiting heb gehad.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#13
Ben er nog niet helemaal uit...
Ik heb de bougies vervangen voor 'echte' Volvo bougies (gescoord op de beurs). Daarna liep hij al een stuk beter maar nog steeds niet helemaal goed: Bij starten en accelereren gaat alles okay, maar bij afremmen op de motor of gewoon rustig een constante snelheid rijden in 2e of 3e versnelling, stottert hij behoorlijk. Ook stationair schudt hij.

Kan geen vacuumlek ontdekken...
Als ik de draad van de anti running-on klep afhaal, lijkt hij opeens beter te lopen maar na een tijdje is dat niet meer het geval.
Het ontkoppelen van de warmestartklep heeft totaal geen effect. Het loshalen van diverse vacuumslangetjes ook nauwelijks trouwens.

Ik heb al nieuwe contactpunten en een condensator besteld, maar of dat het echt is...

Vreemde is, hij liep goed, totdat ik de bougies en kabelboom verving... dus zou je het daar ergens verwachten. Bougies zou nu goed moeten zijn, dus blijft de kabelboom over. Die draad tussen bobine en stroomverdeler heb ik ook uitgewisseld met een ander, geen effect...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#14
Iets wat het met de oude kabelboom niet deed, doet het nu wel, zou een logische verklaring zijn. ALs je beide aansluitingen vd warmestartklep op de carb dichtstopt, wat gebeurd er dan?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
Inderdaad Marc, zo zat ik ook te denken.
Ik heb nu de stekker eruit gehaald, dan zou die klep dicht moeten blijven toch?
Morgen maak ik weer een ritje, even kijken wat er dan gebeurt als hij warm is gelopen.
Als er geen verschil is zal ik die twee carburateurslangen loskoppelen en afdichten.

Misschien is die klep gewoon kapot gegaan nadat hij voor het eerst weer stroom kreeg met de nieuwe kabelboom. En blijft hij continu open staan of zo, met valse lucht tot gevolg.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#16
De kleppen werken precies tegenovergesteld, anti-running klep gaat open van 12V, de warmestartklep dicht.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
Okay... als er een probleem is met de warmestartklep, zou hij open moeten blijven staan.
Dan heeft het loshalen van het stekkertje geen zin inderdaad.
Misschien is de massa van die klep niet goed meer, ga het morgen verder onderzoeken.

Bedankt voor het meedenken!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#18
Hallo de warmestart klep kan er zonder problemen tussenuit
de slangen op de spruitstuk of carburateur afdoppen of kortsluiten de een op de andere
De voedingsdraad is de tweede draad op de anti-running-on klep kun je dan afknippen.
Dan word de 12 volt voedingsdraad naar de anti-running-on klep ook niet meer zo warm dat de isolatie er af brand.
De anti-running-on klep kan je testen door de spaning op de draad te meten als de motor loopt moet ca 12 volt zijn.
als de 12 volt aanwezig is als de motor loopt en je trekt het stekkertje los moet de motor langzamer gaan lopen af afslaan
is dit het geval dan is de klep goed.
Ik heb bij mijn b230a het zelfde probleem gehad.
Achteraf bleek het een draad te zijn van een inductierelais van de lpg instalatie
Die zit met een klemmetje op de draad vaan de bobine naar de verdeler (was ik vergeten aan te sluiten)
Als deze draad los ligt gaat de lpg toevoerklep af en toe dicht vooral stationair
Antwoord
#19
Misschien heb ik ook wel zo'n draad die niet goed aangesloten is, morgen verder kijken.

Op benzine loopt hij trouwens even beroerd...

De warmestartklep schakelt wel (ik hoor hem) en de anti-running-on klep ook want als ik hem lostrek, daalt het toerental behoorlijk.

Als ik de slangen van de warme startklep eraf trek, merk ik geen verschil, slangen zijn niet in topstaat meer maar als ik met de vingers de gaatjes op de plastic kap op de luchtinvoer dichthoud, merk ik ook geen enkel verschil.
Dat kan het niet zijn, lijkt me. Ik zal hem er ook tussenuit gooien.


Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#20
Hij loopt weer als een zonnetje, het waren gewoon de contactpunten... of de condensator, beiden vernieuwd.
Spontaan is het achter lager er van kapot gegaan...
zo blijven we bezig :-)
Maar goed dat ik hem niet verkocht heb Wink 'k Zou geen beste beurt hebben gemaakt...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat is dit voor metertje? Kogelman 9 1.563 25 July 2024, 14:21
Laatste bericht: Roodblok
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 1.197 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Motorsteun rechts origineel Volvo, waar te krijgen? TeunTimmermans 1 2.083 7 August 2021, 17:57
Laatste bericht: skidje
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 5.867 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  Olielekkage, maar waar? Grey240Polar 22 14.388 18 May 2019, 09:33
Laatste bericht: Grey240Polar
  B18 gebruiken als donor voor B20, wat kom ik tegen? Lennart 3 4.184 27 January 2018, 09:00
Laatste bericht: oudevolvo
  Welke koppen zijn uitwisselbaar 245 GLT 1984 dwarswind 2 3.285 5 January 2018, 23:02
Laatste bericht: RM
  Geen plaats meer voor laatste demper lpg inbouw jero 8 6.361 10 February 2017, 10:14
Laatste bericht: 245GLE1981
  Simons uitlaat voor de 240 KennOne 4 5.575 26 October 2016, 15:23
Laatste bericht: KennOne
  Olielekkage Volvo 240, maar waar? Erikvolvolvo 1 3.393 28 May 2016, 16:55
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)