7 August 2008, 18:28
Nicky, hoe weet je eigenlijk hoe dat allemaal zo werkt?
eerste auto
|
7 August 2008, 18:28
Nicky, hoe weet je eigenlijk hoe dat allemaal zo werkt?
7 August 2008, 19:45
Snelle nokkenassen bestaan niet, de term word vaak gebruikt bij verschillende groepen dat dan weer wel.
Als je maar een nokkenas neemt met niet al teveel klep overlap. Hoeveel graden de duratie van de nokkenas is, is niet het enige wat van belang is. Bekijk ook eens de kleplift. Tevens snap ik niet wat je bedoelt met uitboren ? Ik denk dat je het flowen/ porten van de cilinderkop bedoelt, maar als er 1 ding is wat juist WEL zin heeft dan is het het bewerken van de -vooral- de inlaat kanalen, maar ook de uitlaatkanalen. Zoals je zelf al aangeeft, alles goed schoonmaken, zorgen dat echt alle plasvlakken 100% schoon en vlak zijn, anders geeft dat later zwakke punten. Succes met je project ![]()
7 August 2008, 20:36
ja dirk opzoeke opzoeke en nog eens opzoeke en dan zelf aan de slag gaan.. denken en doen!!!
nou de een zegt dat flowen niet zo heel veel uitmaakt en de ander weer wel is er niet ergens een site waar dat precies opstaat. Als ik de kop zou laten flowen dan moet ik dus ook andere kleppen en veren maar waar haal ik die in gods naam vandaan. En wat zou ik dan nog meer voor aanpassingen moeten doen?? iig bedankt..
8 August 2008, 03:08
Wie heeft jouw verteld dat als je gaat flowen dat je nieuwe cq andere kleppen of klepveren nodig hebt ?
Dat klopt helemaal niet. Het kan wel, maar MOET niet. je kunt zelf ook al aan de gang gaan met het flowen/porten van je kop; hou de inlaatpakking maar eens bij je kop, je zult zien dat de gaten in de pakking groter zijn als de gaten in je kop, begin eens met dit gelijk te maken. word ook wel gasket-matching genoemd. De sites die ik heb over het flowen van koppen zijn in het zweeds, maar als je wil kan ik ze eens opzoeken voor je. Met dingen doen kom je een heel eind, we zijn allemaal ooit ergens begonnen! Scharrel anders eens een extra kop op waar je wat mee gaat experimenteren. Grote kleppen zijn trouwens oa. te bestellen bij trianglesunlimited.com ![]() Succes ermee !
8 August 2008, 12:24
vooral de uitlaatkant kan hulp gebruiken . als je de volvo 8v kop bekijkt hebben ze relatief wat kleine uitlaatkleppen (35 mm). upgraden naar 38 mm is aan te bevelen, samen met wat bewerken, als je echt veel meer eruit wil halen. natuurlijk kun je ook al echt veel vermogen halen uit standaard spul halen, en het is bewezen goede kwaliteit.
Lucht de motor in persen, das is (in theorie) niet zo het probleem, dat kun je flink beïnvloeden met de turbodruk (als je turbo het trekt). maar de gassen de verbrandingskamer uit krijgen, dat kun je niet beïnvloeden met een instelling, dat kun je alleen echt verbeteren met grotere kleppen, port werk en nokkenas gedoe. Wat heb je in gedachten qua turbo en andere zaken? als je bij standaard turbo (de kleinere van de 90+ wagens) blijft heeft grotere kleppen minder zin. Welke nokkenas ga je gebruiken? Ik heb erg goede dingen gehoord (en ervaren met enkele dagen meerijden) dat de KG2T echt goed is. Een simpele/goedkopere upgrade is de A of V nokkenas, die zijn makkelijk in andere volvos van de sloop te vinden (wel een nemen uit een 7/9 serie, die hebben de sleuf om de verdeler aan te drijven).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
9 August 2008, 02:52
Duidelijk verhaal JW, zoals we gewend zijn van je
![]() Ik kan ook be-amen dat een KG2T echt een lekkere nokkenas is voor de 8v kopjes!
9 August 2008, 09:27
Altijd weer leuk om te zien hoeveel kennis en ervaring er op dit forum te vinden is...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
9 August 2008, 14:22
hallo jongens
ja echt heel fijn al die kennis. zeer fijn dat de volvo mensen onderling wat voor elkaar over hebben om elkaaer te helpen. Mijn kop is nu bij de revisie en is waarschijnlijk maandag weer binnen. Hoe kan ik het best flowen met een dremeltje, dat lijkt mezelf het makkelijkst. Ik ga toch eens kijken naar jullie ervaringen over die nokkenas die jullie noemden. verder moet ik nog een open luchtfilter hebben want heb de mijne er uitgehaald, ineens veel meer ruimte (voor een tweede turbo in de toekomst altijd handig) haha! Iemand suggesties voor een openluchtfilter. groet
9 August 2008, 14:40
Je kan met een dremel aan de gang gaan, maar mocht je luchtgereedschap tot je beschikking hebben dan raad ik je dat aan, want dat werkt een stuk sneller.
Een open luchtfilter kan je op elke hoek van de straat kopen, die ik op m'n auto heb zitten kost uit m'n hoofd gezegd 25/30 euro, als je maar oppast dat je geen klein ding neemt. Een duur filter kan, en moet zogezegd vermogenswinst opleveren, maar daar merk je niet heel veel van. Dan zou ik m'n centen ergens anders stoppen. Nog een klein tipje, ik weet niet wat je allemaal met je motor uit gaat vreten, en hoeveel paarden je tevoorschijn gaat toveren, maar mocht je toch behoorlijk gaan upgraden stop dan een graadje koudere bougies erin.
9 August 2008, 15:03
Jelmar schreef:Je kan met een dremel aan de gang gaan, maar mocht je luchtgereedschap tot je beschikking hebben dan raad ik je dat aan, want dat werkt een stuk sneller.Lijkt mij inderdaad een goed plan! Ik heb eens wat aluminium proberen weg te krijgen met een stiftslijper op perslucht, en zelfs dan gaat het me niet snel genoeg... ![]() Jelmar schreef:Nog een klein tipje, ik weet niet wat je allemaal met je motor uit gaat vreten, en hoeveel paarden je tevoorschijn gaat toveren, maar mocht je toch behoorlijk gaan upgraden stop dan een graadje koudere bougies erin.En neem geen Bosch, maar NGK, en het liefst zonder weerstand er in. Jij bedoelt warmtegraad 7? Wilde ik ook gaan proberen. Groet
760 | Groen | Snel
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Eerste Volvo | IVARIO | 45 | 6.455 |
21 May 2025, 00:57 Laatste bericht: IVARIO |
|
Eerste Volvo | V70D4204T5 | 3 | 2.195 |
16 December 2022, 22:39 Laatste bericht: Kogelman |
|