3 November 2013, 19:03
Had je het koelssysteem wel goed ontlucht, bijvoorbeeld de kachelkraan vol open en gewacht tot de thermostaat open ging?
Mijn geïmporteerde Volvo 240
|
3 November 2013, 19:03
Had je het koelssysteem wel goed ontlucht, bijvoorbeeld de kachelkraan vol open en gewacht tot de thermostaat open ging?
3 November 2013, 23:39
Oops, ik dacht dat het een kwestie was van aansluiten, vloeistof erin en gaan.
Ik zal eens rondneuzen op het forum hoe het dan wel moet... Dopski schreef:Had je het koelssysteem wel goed ontlucht, bijvoorbeeld de kachelkraan vol open en gewacht tot de thermostaat open ging?
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
3 November 2013, 23:40
Ik zie geen rare gele smurrie, zoals ik dat overal lees op het forum. Enige wat hij nu wel doet is olie verbruiken.
Rubicon schreef:De symptomen die jij aangeeft beginnen heel erg te lijken op een lekke koppakking. Slecht starten, koelvloeistof 'verdwijnt', witte rook.... Toch even die piste bewandelen! Hoe ziet je olie er uit, als je de vuldop loshaalt?
3 November 2013, 23:58
hoeveel kilometer op 1 liter ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
4 November 2013, 00:06
Oei is lastig te zeggen. Zou geen idee hebben hoeveel ongeveer. Ik schat 1 op 300? Aanzienlijk meer dan daarvoor. Ruim 2500 afgelegd zonder 1 druppel gebruikt te hebben...
Laurens Zondag schreef:hoeveel kilometer op 1 liter ?
4 November 2013, 00:25
hmmm dat is niet zo goed nee ken het probleem mn b20 heeft er ook last van helaas.... maar die gaat het veld ruimen voor een b23e denk dat je meerdere dingen kunt verdenken. de FLAME TRAP al eens schoongemaakt en dat soort dingen ? wilt soms ook iets schelen :X
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
4 November 2013, 00:36
Jeffreyvdm schreef:Oops, ik dacht dat het een kwestie was van aansluiten, vloeistof erin en gaan.Eigenlijk zoals daar staat: dop van je expansievat eraf, kachelkraan open, bijvullen (via radiatordop gaat sneller), dop op je radiator, motor laten draaien (warm laten worden), op een gegeven moment gaat de termostaat open (bovenste slang wordt warm) en gaat waarschijnlijk het niveau omlaag; bijvullen. Beetje de bovenste radiator slang voelen of ie warm wordt, beetje in knijpen, zodra je geen luchtbellen meer ziet in je expansievaatje is alle lucht er wel uit. Laatste keer niveau checken en gaan.
4 November 2013, 11:49
Dop,
is dit een gewenste methode of een noodzaak bij de volvo 2 serie? Ik gebruik nl. eigenlijk ook altijd de " vloeistof erin en gaan" methode bij de 240. Ik vul wel naderhand nog een of twee keer bij tot het niveau niet meer zakt.
4 November 2013, 12:30
Of het noodzaak is weet niet, maar dan weet je wel zeker of er geen grote luchtbellen meer zitten en kan je angst voor lekke koppakkingen naast je neerleggen.
5 November 2013, 08:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 November 2013, 08:58 door Jeffreyvdm.)
Nou, ik weet in ieder geval zeker dat de luchtbellen wel overal uit zijn...
![]() De modderpaden blijven toch te verleidelijk:redface: Gelukkig geen grote schades, alleen wat krassen en kleine deukjes. Waar ik zo mee ga beginnen: ( en eigenlijk ook af wil hebben) - Achterruit verwarming + wisser nieuwe kabels leggen - ruiten wisser schakelaar vervangen - noodverlichting schakelaar vervangen - antenne nakijken/vervangen - alle sierstrips rondom weer opnieuw vast zien te zetten, de laten overal los, en heb er nu al 3 in de auto liggen... - gasklephuis even reinigen - En nog maar even een goeie wasbeurt geven.
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|