Topics: 18
Nee, gekocht van MP van een particulier. Die had hem 2 jaar eerder gekocht van Boudewijn-Volvo.
Bij Toncar staat nog wel een soortgelijke 245. Een 75-er met B20 blok.
Drup, drup. Ik kwam er vandaag achter dat de afwatering van het zonnedakje niet werkt zoals het hoort. De afwatering loopt nu via de interrieurverlichting...
Morgen maar eens stoeien met nieuwe (tuin)slangen.
Topics: 82
Da's toch vaak de lekbak onder het raam, of de aansluiting dak-bak, die doorgeroest is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Da's toch vaak de lekbak onder het raam, of de aansluiting dak-bak, die doorgeroest is.
Ik zag vandaag dat de lekkage tussen boven- en onderste helft vandaan komt. Dakje maar ff afgeplakt en binnenkort er helemaal uit pakken. Schoonmaken, wat nieuwe kit en dan moet het weer droog binnen zijn. Hoop ik.
Net even een waterlekkage van het zonnedakje opgelost.
Afgelopen week werd ik plots verrast door een plens water op mijn schoot. Zaterdagochtend had ik afvoerslangen al gemonteerd zodat het water via de A-stijl weggevoerd kan worden maar dat bood nog geen soelaas. Het water zeek nog steeds naar beneden. Vanochtend heb ik de onderbak losgeschroefd en eens goed bekeken hoe het water loopt. Geen rariteiten gevonden. Dan maar de tuinslang op het dak. Nog geen lekkage! Huh? Nog maar eens de bak bekeken. Ah, de afvoerkanalen waren nog niet doorboord. Dus de kleine beetjes water hebben tijden lang in de onderste bak gezeten en konden nergen naar toe. Behalve op mijn schoot dan.
Topics: 288

is het net een MGB.. ;D
Jep, maar dan in slow motion en met veel bagageruimte
Zo met de sneeuw begint het toch weer te kriebelen. Ik hoorde dat Schotland gisteren alweer deels is ingesneeuwd. Misschien toch maar winterbanden op de 245 leggen. Via een Duitse site kan je trouwens best voordelig banden met velg bestellen. Dat is dan wel voor een 7 serie.
Maar eens op onderzoek uitgaan. In Nederland worden veel meukbanden 2de hands aangeboden. Daar heb je natuurlijk ook niet veel aan.
Ik ben nu op zoek naar 4 velgen van een 740 of 940, 15", 5 bouts, steek 108, ET25
Uiteraard voor wènug.
Topics: 256
Ik heb nog een set. Volgens mij 15 inch maar dat weet ik niet zeker. Er zitten zelfs Michelin winterbanden op maar ÃÃn band is schuin afgesleten. Wieldoppen heb ik ook. Ik zal morgen een fotootje maken en even naar de maat kijken.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68